.

nedjelja, 4. veljače 2018.

A, da uzmeš ribički štap, kada ideš u ribičuju?

Novi Zagreb - Osim što se znamo jako dobro predstaviti kada vidimo ili ne vidimo nešto kao svoj izbor, postoji još jedna mogućnost da hvatamo sve ono što drugi prepoznaju kod nas kao istaknute crte karaktera i ponašanja.

Ova tema nije baš ugodna mnogima jer se iza zavjese skriva ona poznata „Oni su mene krivo procijenili“ ili „Ja nisam ni približno takav ili takva."

Koliko ta famozna „Predstava o sebi“ ima blokirajući efekt na naše napredovanje, možete pročitati u jednoj od mojih kolumni pod nazivom Što je to “Predstava o sebi”.

Predstavljajući same sebe s ciljem iznošenja najboljih karakternih smjernica kako bismo opisali i približili se drugima, pribjegavamo komunicirati općenitim pojmovima koji nas čine površnima ili potpuno jednakima drugima. To su pojmovi komunikativan, humorističan, dobar organizator i rado pomažem drugima.

Što je to točno u čemu ste dobar komunikator? Koji oblik komunikacije koristite najčešće? Gdje ju koristite? Kada ju koristite? Kada ste s njome najuspješniji? Koji točno rezultati mogu potvrditi tu vašu tvrdnju?

Poučeni time, bolje vam je da se maknete od osoba koje započinju self rečenice „Ja sam osoba koja........“, a da pri tom vi niste postavili pitanje čija bi ta rečenica bila odgovor.

Fleksibilna osoba neće isticati svoje karakterne crte niti iskustva kao kočnice u zajedničkoj komunikaciji. Kočnica uvijek ima i to mnogo. Pa, nećemo ih valjda isticati. Ono što je za vas prednost, u trenutnom slučaju može biti velika prepreka za daljnji tijek dogovora, naravno i obrnuto. Fleksibilna osoba će razmišljati na koje sve načine može se prilagoditi trenutačnoj situaciji. Mijenja kut gledanja radi čiste prilagodbe,ne umanjujući i mijenjajući vaš.

Jednako tako osobe koje u startu dok još niste završili rečenicu govore kako se nešto ne može ili degradiraju vašu ideju također nisu zanimljivi sugovornici uz koje možete rasti. Stoga i njih, lagano zaobiđite. 

Na ovome svijetu svi su prošli određene rute svog životnog puta, i još ih prolaze, i na njemu prikupili mnogobrojna iskustva. Mnogi putovi su potpuno isti, no iskustva nisu. E, baš  tu ima prostora za stvaranje novih iskustava s ciljem nadogradnje starih.  Isti put , isti život, brak, ne brak, djeca, rodbina, posao ne osiguravaju kod različitih ljudi isto iskustvo. Tu je ljepota komuniciranja, tu je ljepota dijeljenja iskustava, no nikako ne i nametanja vlastitih.

Susrećem mnoge, drage i zanimljive ljude, a i oni susreću mene. Rado iznosim što vidim u njima, odnosno što su oni ostavili na mene. S druge strane, ja ne vidim što sam ja ostavila njima i preokret se događa u trenutku kada to saznam.

Naravno da su tu neke pohvale i vrijednosti koje su toliko visoke da ih ne mogu prihvatiti jer ih nisam očekivala. S druge strane to isto vidim u drugima kojima ja dajem feedback s obzirom kako su utjecali na mene. Prevladava opiranje od silnih pohvala jer očigledno nismo naučili na njih ,pa ih uzimamo s dozom skepticizma ili nedoraslosti da ih prihvatimo kako svoje. A smiješno je ,da one jesu naše. No svjesnost da su naše nije još prisutna.

Postoje i pozitivne kritike koje uzimamo s osjećajem kojeg odmah zalijepimo na njih. Ako se ne othrvamo od tog osjećaja feedback koji smo dobili bit će obojan krivom bojom i opet nećemo moći dokučiti njegove prednosti. Meni je osobno zanimljivo, što isto tako taj feedback i očekujemo. On čuči negdje u nama i nije nam baš drag. Kad ga netko prepozna i ukaže nam na neke propuste osjećamo se kao otkriveni lažljivac. Krinka iza koje smo se skrivali je skinuta.

Kako bi se odmaknuli od stanja dokazivanja i čekanja kritika, prionimo poslu. Uzmimo štap za pecanje i krenimo u ribičiju. Pecajmo svaku izgovorenu rečenicu o nama koju nam ljudi šalju. One su vrlo brze i nenadane u razgovoru, pa ih nerijetko čujemo i prečujemo. Preskočimo ih, a one se ponavljaju, a mi ih opet preskočimo.

Nedavno sam bila na razgovoru s jednom prijateljicom, s kojom se baš često ne čujem i ne vidim. Doselila je u Zagreb nedavno i pomalo se pokušava pronaći. U razgovoru je tri puta napomenula „Od kada sam došla, od svih koje poznajem , tebe sam prvo nazvala i htjela se s tobom naći“, tek sam treći puta napokon reagirala i zahvalila joj se.

Kad ste vidjeli da ste nekome tko je krut u držanju, komunikaciji, tvrd u prihvaćanjima, dali povratnu informaciju o njegovom stavu i  ponašanju. Niste ju imali prilike vidjeti, pronaći ili osjetiti. Blokirao vas je njegov stav.

Opušten i fleksibilan stav, spreman na suradnju, bez obzira s kim ste u komunikaciji je preduvjet da omogućite osobi preko puta vas, da vas prepozna. Kada to učinite, povratne informacije će dolaziti nekontrolirano same.

Samo, nemojte ih predvidjeti kao ja ili to učinite bar iz trećeg pokušaja.

Kada krećete u ribičiju?

Samo zabacite štap s obale i strpljivo čekajte.

Ne opterećujte se, ako danas ne grize, sutra će.

Bar ste se na toj obali malo odmorili i osunčali na suncu, a pokoja kap kiše rashladila je i osvježila zrak koji udišete.

Nema komentara:

Objavi komentar