.

ponedjeljak, 28. studenoga 2016.

Tko vodi brigu o uzroku, taj nikad ne liječi posljedice

Novi ZagrebNešto je u nekom trenutku krenulo u krivom smjeru. Ne mogu odgonetnuti što ni kad ali neke stvari ne razumijem i bojim se da je za neke od njih sada možda prekasno, da je iluzija otišla toliko daleko da je postala stvarnost. Evo primjera, jednostavnog, iz svakodnevnog života: kad te ubode komarac, pošto te to svrbi, namažeš ubod kremom ili gelom protiv toga, kada si bolestan, liječnik ti pripiše lijek. Sve to ima smisla. Jasno mi je da kad imaš probleme s tjelesnim zdravljem, primjerice, bolom u leđima, želiš da ta bol nestane, pa bolno mjesto namažeš nekom od krema protiv bolova. Sve mi je to jasno, ali mi ipak nešto nije jasno. Tko je sve izokrenuo? Tko je zamaskirao pravi problem? Tko nam to prodaje «muda pod bubrege»? Što, zar ni ti ne vidiš problem?! I tebe su obmanuli? I ti živiš u zabludi?

Problem je što konstantno radiš Sizifov posao a da toga nisi ni svjestan. Zamisli da nemaš vozačku dozvolu i da ne znaš ništa o autima niti vožnji, ali svejedno odlučiš voziti auto, nov novcat, sjajan. Kreneš i sudariš se u prvu prepreku na putu. Odeš do limara, popraviš auto, i on opet izgleda kao nov. Ponovno sjedneš u njega, kreneš i opet sudar. Ponovo popravak, vožnja, sudar… Nadam sa da sada vidiš gdje je problem.

Popravak auta ti neće riješiti problem. Koliko god puta ga popravio i dalje ga nećeš znati voziti. Krema protiv svrbeža od uboda komaraca neće ukloniti komarce. Lijek neće ukloniti uzrok nastanka bolesti. Krema protiv bolova neće ukloniti uzrok zbog kojeg je bol nastala.

Da skratim – trebaš ukloniti uzrok, a ne posljedicu!

Ako staviš mrežu protiv komaraca na prozore, nećeš imati ni potrebe za kremom protiv svrbeža. Ako znaš kako pravilno i sigurno dizati, spuštati, ili nositi teške stvari, nećeš imati potrebe za kremama protiv bolova za leđa.

Ne pamtim kada sam zadnji puta bio bolestan. Pravilnim načinom života, svakodnevnom tjelesnom aktivnošću i sustavnim treningom, te raznovrsnom prehranom uspješno održavam zdravlje, tjelesnu težinu, i osjećam se sretnije, bez bolova, i bez krema protiv istih. Točnije, jedina bol koju sam osjetio u zadnje vrijeme je bila upala mišića. A nju sam si sam nanio. Svjesno. A uklonio sam je adekvatnim odmorom i novim treningom.

Nadam se da sada vidiš gdje je pravi problem. Nemoj uklanjati posljedice, nađi uzrok i na njega djeluj. Ne znam previše o komarcima, ali sam siguran u dobrobiti pravilnog i redovitog tjelesnog vježbanja. Znam da će ti život biti ljepši, a ti zdraviji. Ako nisi siguran zašto te bole leđa, koljeno i sl. potraži pomoć profesionalaca. Oni će ti pomoći da dođeš na pravi put.

Zato razmislite i ostanite zdravi i lijepi!

Nema komentara:

Objavi komentar