Novi Zagreb - Često puta
slušamo kako su strane kompanije uvijek poslovnije od naših, percepcija je da
smo na začelju neke uobičajene poslovnosti i profesionalnosti. Ponekad pomislim
da je to istina. A onda me životni primjeri demantiraju. Nismo mi tako loši,
samo ne znamo to i pokazati. Većina nas je čula za MoneyGram, vodeći servis za prijenos novca prisutan u više od 200 zemalja
svijeta. I ja ga svaki mjesec koristim jer imam potrebe primanja novca iz
Kanade. U Kanadi jedino ovaj servis posluje i ima mogućnost slanja/primanja
novca u Hrvatsku. Veliki je to sustav. Možda baš zato i ne znaju s kakvim se
problemima susreću njihovi korisnici iz malih država.
Čitam na stranicama njihovih agenata za Hrvatsku (Sberbank d.d. i Tisak d.d.): Prijenos
novca bez otvaranja računa; Sredstva su Vam dostupna za svega 10 minuta; Jednostavan i
siguran transfer novca;… Novac putem MoneyGram-a možete poslati iz više od 200
zemalja kroz globalnu mrežu od 345 000 lokacija.
Dovoljno je posjetiti lokaciju s
MoneyGram uslugom i registrirati se kao pošiljatelj. Zatim jednostavno predate
novac uz ime, prezime i zemlju u kojoj je osoba kojoj šaljete novac.
Na papiru tako primamljivo i
jednostavno. Nažalost u praksi se svaki mjesec susrećem s tehničkim problemima
oko isplate novca (osoblje nije obučeno za rad, problemi sa softwerom,
nemogućnost dobivanja info telefona duže vrijeme,… ), do sada je to bilo za
pola sata do dva dana. Iz meni nepoznatih razloga.
I onda mi se prošli mjesec
dogodilo nešto što mi nitko do sada nije objasnio. A trebao je. Zar njihovi
agenti nisu dužni znati zašto servis ne radi onako kako se i reklamira. Stigla
mi je obavijest o poslanim novcima. I onda počinju moje muke. Obilazim četiri
kioska Tiska, nazivam njihovu Službu za korisnike, odlazim u poslovnicu
Sberbank d.d., nazivam i njihov PR, sve činim da dođem do novca. A novac stoji
zamrznut na računu. I nitko ne zna zašto. Odgovor je jednostavan: Postoji
problem sa sustavom MoneyGram-a. Koji? Nemam odgovora. Agenti postoje zato da
svojim klijentima objasne zašto nešto ne funkcionira. Zar ne?
Šaljem pošiljatelja iz Kanade da
ispita razloge zašto novce ne mogu podići. On traži povrat novca od MoneyGrama
i novo slanje novca. Ne žele dati odobrenje za povrat novca, upućuju me da
njihov agent u Hrvatskoj mora nazvati njihov broj i onda ću dobiti odobrenje za
podizanje novca. Nikada do sada nisam to morao. Pišem MoneyGram-u, odgovor
(zamislite iz Filipina) je lakonski: Molim vas pošaljite
sve podatke o uplati pa ćemo sve ispitati. I tako 4 dana. Nitko naravno ni ne
pomišlja da sam možda imao štetu zbog njihove „poslovnosti“. Kako ostvariti
naknadu štete, ni to mi nitko nije objasnio.
Počinjem
sumnjati u mogućnost isplate, posebno kada mi pošiljatelj kaže da je Hrvatska
na posebnom režimu kod isplate. Pa nije vrag da smo i ovdje pod posebnim
režimom. Možda to i nije točno, ali nitko mi ne daje objašnjenje.
Ipak
mi na kraju Sberbank d.d. pomaže i nakon nekoliko dana dobivam novce. Dobivam i
ispriku što je za pohvalu: „Drago nam je da je problem s
transakcijom riješen. Ujedno
izražavamo žaljenje što je došlo do zastoja u isplati, no Sberbank kao agent
MoneyGram-a nažalost nema mogućnost upliva na pravila i načine obrade
transakcija koje idu preko njihove platforme.
Tako smo se i u Vašem slučaju morali voditi pravilima MoneyGram-a, bez
ikakvog samostalnog utjecaja na ista.“
Želim
znati razloge zašto zapinje prijenos novca putem MoneyGrama-a. Već se sada
naježim što će biti kada ovaj mjesec dođe novac iz Kanade. Hoću li opet danima
lutati i tražiti načina da dođem do naših novaca. Zamislite koliko njih nije
dobilo isplatu u ova 4 dana zbog problema sa sustavom MoneyGram-a. Sigurno nisu
u pitanju mali iznosi, našim novcima se radilo, hoćemo li dobiti naknadu,
kamatu,… bilo što? Nisu ni svjetske kompanije pošteđene lošeg odnosa prema
svojim klijentima. Ja se samo pitam: Je li MoneyGram postao MoneyGrabi?
Nema komentara:
Objavi komentar