.

srijeda, 16. studenoga 2016.

Je li MoneyGram postao MoneyGrabi?

Novi ZagrebČesto puta slušamo kako su strane kompanije uvijek poslovnije od naših, percepcija je da smo na začelju neke uobičajene poslovnosti i profesionalnosti. Ponekad pomislim da je to istina. A onda me životni primjeri demantiraju. Nismo mi tako loši, samo ne znamo to i pokazati. Većina nas je čula za MoneyGram, vodeći servis za prijenos novca prisutan u više od 200 zemalja svijeta. I ja ga svaki mjesec koristim jer imam potrebe primanja novca iz Kanade. U Kanadi jedino ovaj servis posluje i ima mogućnost slanja/primanja novca u Hrvatsku. Veliki je to sustav. Možda baš zato i ne znaju s kakvim se problemima susreću njihovi korisnici iz malih država.

Čitam na stranicama njihovih agenata za Hrvatsku (Sberbank d.d. i Tisak d.d.): Prijenos novca bez otvaranja računa; Sredstva su Vam dostupna za svega 10 minuta; Jednostavan i siguran transfer novca;… Novac putem MoneyGram-a možete poslati iz više od 200 zemalja kroz globalnu mrežu od 345 000 lokacija.

Dovoljno je posjetiti lokaciju s MoneyGram uslugom i registrirati se kao pošiljatelj. Zatim jednostavno predate novac uz ime, prezime i zemlju u kojoj je osoba kojoj šaljete novac.

Na papiru tako primamljivo i jednostavno. Nažalost u praksi se svaki mjesec susrećem s tehničkim problemima oko isplate novca (osoblje nije obučeno za rad, problemi sa softwerom, nemogućnost dobivanja info telefona duže vrijeme,… ), do sada je to bilo za pola sata do dva dana. Iz meni nepoznatih razloga.

I onda mi se prošli mjesec dogodilo nešto što mi nitko do sada nije objasnio. A trebao je. Zar njihovi agenti nisu dužni znati zašto servis ne radi onako kako se i reklamira. Stigla mi je obavijest o poslanim novcima. I onda počinju moje muke. Obilazim četiri kioska Tiska, nazivam njihovu Službu za korisnike, odlazim u poslovnicu Sberbank d.d., nazivam i njihov PR, sve činim da dođem do novca. A novac stoji zamrznut na računu. I nitko ne zna zašto. Odgovor je jednostavan: Postoji problem sa sustavom MoneyGram-a. Koji? Nemam odgovora. Agenti postoje zato da svojim klijentima objasne zašto nešto ne funkcionira. Zar ne?

Šaljem pošiljatelja iz Kanade da ispita razloge zašto novce ne mogu podići. On traži povrat novca od MoneyGrama i novo slanje novca. Ne žele dati odobrenje za povrat novca, upućuju me da njihov agent u Hrvatskoj mora nazvati njihov broj i onda ću dobiti odobrenje za podizanje novca. Nikada do sada nisam to morao. Pišem MoneyGram-u, odgovor (zamislite iz Filipina) je lakonski: Molim vas pošaljite sve podatke o uplati pa ćemo sve ispitati. I tako 4 dana. Nitko naravno ni ne pomišlja da sam možda imao štetu zbog njihove „poslovnosti“. Kako ostvariti naknadu štete, ni to mi nitko nije objasnio.
Počinjem sumnjati u mogućnost isplate, posebno kada mi pošiljatelj kaže da je Hrvatska na posebnom režimu kod isplate. Pa nije vrag da smo i ovdje pod posebnim režimom. Možda to i nije točno, ali nitko mi ne daje objašnjenje.

Ipak mi na kraju Sberbank d.d. pomaže i nakon nekoliko dana dobivam novce. Dobivam i ispriku što je za pohvalu: „Drago nam je da je problem s transakcijom riješen. Ujedno izražavamo žaljenje što je došlo do zastoja u isplati, no Sberbank kao agent MoneyGram-a nažalost nema mogućnost upliva na pravila i načine obrade transakcija koje idu preko njihove platforme. Tako smo se i u Vašem slučaju morali voditi pravilima MoneyGram-a, bez ikakvog samostalnog utjecaja na ista.“

Želim znati razloge zašto zapinje prijenos novca putem MoneyGrama-a. Već se sada naježim što će biti kada ovaj mjesec dođe novac iz Kanade. Hoću li opet danima lutati i tražiti načina da dođem do naših novaca. Zamislite koliko njih nije dobilo isplatu u ova 4 dana zbog problema sa sustavom MoneyGram-a. Sigurno nisu u pitanju mali iznosi, našim novcima se radilo, hoćemo li dobiti naknadu, kamatu,… bilo što? Nisu ni svjetske kompanije pošteđene lošeg odnosa prema svojim klijentima. Ja se samo pitam: Je li MoneyGram postao MoneyGrabi?

Nema komentara:

Objavi komentar