.

utorak, 18. kolovoza 2015.

Bez položene kanalizacije, vode i plina, ne možemo ni asfaltirati ulice...


g. Zdenko Kornet, predsjednik Vijeća Mjesnog
odbora Hrvatski Leskovac
Srdačan pozdrav g. Kornet. 



H. Leskovac - Zahvaljujemo vam u ime velikog broja čitatelje  Rotor - a, upravo  zbog kojih ste odvojili dio svog vremena. Željeli bismo, da nam vi, kroz "oči " predsjednika Vijeća Mjesnog odbora H. Leskovac, ukratko opištete današnje stanje naselja Hrvatski Leskovac.

 - Izuzetno mi je drago što vas mogu ugostiti u našem lijepom (za sve nas Leskovčanke i Leskovčane - najljepšem) naselju - Hrvatskom Leskovcu, koji još ni izbliza nije onakav kakav on može ali i zaslužuju biti. Predugo je naš Leskovac , upotrebiti ću jednu grubu riječ,  bio - zapostavljen - iz koje kakvih (ne opravdanih ) raznolikih razloga. No, evo došlo je vrijeme i naš se H. Leskovac "budi" skupa sa nama, svim njegovim mještanima. Započelo je to prije par godina i evo, polako se rezultati započinju i prepoznavati, iako je još doista mnogo  posla i obaveza ispred svih nas. Tješi nas ona stara izreka: "Lakše je putovati, kada znaš cilj!" Mi svi skupa, naš cilj znamo - Hrvatski Leskovac, visokih komunalnih standarda, mirno i  poželjno naselje obitelji, kvalitetno  prometno povezano sa ostalim dijelovima grada.

- Zahvaljujemo što ste nam kazali ponešto o Hrvatskom Leskovcu  ovako u cijelini, no naše bi čitatelje zanimalo malo detaljniji prikaz. Stoga, molimo vas, vidjeli smo, kako mještani mnogih naselja još uvijek "brkaju" bivše mjesene zajednice i današnje mjesne odbore. Da li bi nam htjelo ovako javno, objasniti razliku?

- Dobro pitanje. Mjesni odbor, praktično i po zakonu nema nikakve ovlasti! Mi u Mjesnom odboru, uočavamo probleme na "terenu" u našem naselju, ali ih ne možeš riješavati. Tada te probleme dostavljamo Vijeću Gradske četvrti Novi Zagreb / zapad. Gradska četvrt bi trebala uputiti dalje, dopise prema Gradskim uredima i potencirati rješavanje. E , sada da li prosljeđuje, to je doista pitanje ? Mi, kako smo krenuli u ove dvije godine i nešto, od 16. sjednica i svih dopisa, zahtjeva i prijedloga mi ni jednu povratnu informaciju ni usmenu ni pismenu nismo dobili, osim reagiranja na naš zahtjev o uspornicima ("ležećim policajcima"), koje je  prosljeđeno u gradsku Ured o prometu .... Zaista, mi ni o tome, da ne pričam i ne ponavljam se,  kako pismenih dopisa, kako je to rješavano - nemamo. Dakle, sve što mi možemo uraditi, radi se samo o pojedinim prijedlozima, molbama, zahtjevima prema Gradskoj Četvrti, a mi kao
Vjeće Mjesnog odbora, zapravo smo prvi na "udaru". Odnosno upravo na nas prve, mještani vrše pritisak, kako bi se nešto učinilo, promjenilo, uradilo. I naravno o svemu traže povratnu informaciju. Tako da nas (Vijeće Mjesno odbora) "na terenu" svi prozivaju za sve (od asfaltiranja ulica, infrastrukturu, za sve do najstitnijih problema....) jer svi nas između ostaloga dobro poznaju, baš kako i mi mještane, a mi u starnosti možemo učiniti i napraviti - ništa. 

Možemo samo moliti, prositi i kumiti, ako je onaj tamo pod navodnicima, - predsjednik gradske četvrti - dobro oraspoložen da nam pomogne, a ako ne ili ako nisi u nekim dobrim odnosima "odpiliti" će nas i za "sitne" probleme, radove i sl. Po meni, mjesni odbori, i mjesni odbornici su doista suvišni na ovakvom načinu upravljanja u lokalnoj samoupravi. Moja razmišljanja se kreću u smjeru, kako bi bilo daleko bolje i učinkovitije, da je predsjednik Mjesnog odbora automatski i vijećnik Vijeća Gradske četvrti. Kao takav vijećnik, svaki bi vijećnik znao točno što su problemi njegovog naselja i mogao bi direktno na Vijeću Gradske četvrti, upućivati i rješavati tekve probleme. Mi sada, ako govorim o naselju Hrvatski Leskovac, nemamo svoga vijećnika (recimo, MO Remetinec , MO Blato i drugi imaju...) a samim time imaju i drugačiji utjecaj na donošenje svih odluka, da ne ulazim sada u detalje. Dakle ponoviti ću, gledano sa pozicije naselja i stanovnika naselja, meni je prihvatljivija ideja, da kao izabrani predsjednik Vijeća Mjesnog odbora, bude direktno i vijećnik u Vijeću Gradske četvrti.

Kroz ovo sam samo htio pokazati kako su ovlasti bivših Mjesnih zajednica ( koje su imale svoj žiro račun, dakle novac i svoj žig, bile su pravne osobe..) koje su mogle same odlučivati, dok Mjesni odbori, ni izbliza nemaju takve ovlasti i kako rekoh na njima je samo da eventualno predlažu, a ostali donose sve ostale odluke. Tu bih spomenuo i novčane naknede koje paricipiraju vjećnici Vijeća Mjesnih odbora... Ne, možemo kazati kako su one velika, (vjećnici dobivaju cca 300,00 kn, a predsjednici Vijeća oko 900,00 kn ..) no pomnožimo li to sa nekih (ja mislim!) dvijestotinjak Vijeća mjesnih odbora (a svako Vijeće broji pet , sedam ili devet članova), na području Grada Zagreba, mišljanja sam da su to doista veliki novčani iznosi koji ne opravdavaju svoje trošenje. A sve to plaćamo mi, odnosno svi mještani naselja našeg Zagreba, ali i šire, Cijele Republike Hrvatske.

- Zahvaljujemo na zaista preciznom odgovoru, o razlici između "bivših mjesnih zajednica" i sadašnjih Mjesnih odbora. No, krenimo dalje, što bi nam kazali kao odgovor, na pitanje , do kuda se došlo u Hrvatskom Leskovcu sa infrastrukturom (voda, odvodnja, plin ...)

- Uh, tu zaista imamo velike probleme! Možete zamisliti još uvijek je jedna trećina (1/3) naslja bez vode. Kroz " Plan malih komunalnih akcija" od 13 ulica bez vode, pokušavamo riješiti tri (3) ulice: 

  • Travarski odvojak 
  • Odvojak Jezeranske ulice 
  • Giglanska ulica, dva odvojka po kućnim brojevima


To su zapravo odvojci, u duljini od cca 100, ali kad sve skupa izračunate ta investicija iznosi otprilike oko jedan miliun kuna. Sa tim radovima mi smo ispunili "bonus". Eto, to je samo jedna investicija, dovođenja vode u ulice, a gdje je asfaltiranje ?  Mi u stvari imamo sredstava na raspolaganju, naravno ako se odbre, samo za tri godine izgradnje infrastrukture - dovodnje vode, bez ičeg drugog. Tu nisam spomenuo kanalizaciju, plin . Plin je ušao u Hrvatski Leskovac, ali sada je problem što mještani većinom nemaju sredstava za priključke plina. Moramo istaknuti, kako i "Plinara" trenutno ima  akciju, za vrijeme izvođenja radova i samog priključivanja, gdje pružaju 20% popusta na sam priključak. Na žalost i uz takav popust u konačnici - priljučak plina, iznosi nekih cca 20,000,00 kn, što si rijetko tko to može priuštiti u današnje vrijeme dugogodišnje recesije. Na stranu, što je "Plinara " spremna i prihvatiti obročno plaćanje na rok od  godinu ili dvije, trenutno je to veliki novac za prosječnog mještana našeg H. Leskovca.

E sada, kanalizacija!? 

Kanalizacija je veliki problem. Prvi problem je to što ona ne postoji u H. Leskovcu, odnosno što je nema. No, još veći je problem ishitrena, nepromišljena javna obećavanja, obično iskorištena u dnevno političke svrhe. Kako će ...  (npr. kako će se sa izgradnjom započeti prošle godine i kako će se radovi privesti kraju za godinu i pol dana !).


  • Čemu toliko izjava u medijima? 
  • Čemu toliko pompoznosti? 
  • Čemu, bombastični naslovi, tipa - Hrvatski Leskovac je veliko gradilište, gradi se kanalizacija, škola... Sve se pokreće.  


Na žalost, na kraju od svega toga nigdje ništa! Krenulo se sa nekakvom izgradnjom, i na kraju se napravilo oko 2 kilometra  i sad stoji godinu i pol, sve obraslo grmljem, travom i šikarom. Došlo se do prepumpne betonske stanice i tu se stalo. Izvođač radova, tvrtka Hidrocommerce je u stečaju i ne može nastaviti sa radovima (uz ostalo, navodno, još postoje nekakve finacijske zavrzlame vezane uz izvođača i investitora). Trenutno je čak angažiran vanjski revizor, kako bi tu stvar priveo kraju. No, uz sve to, sad izlazi na vidjelo, kako uz svu galamu, pompoznost, strku , radove  - izvođači i investitori uopće nemaju, pismenu - suglasnost - vlasnika zemljišta kuda treba proći trasa kanalizacije. Tek sada izlaze na teren i sakupljaju potpise od mještana. Osamdeset (80) čestica, od toga su trideset (30) u vlasništvu Grada, a za pedeset (50) čestica, moraju prikupiti suglasnost od mještana. Eto, čemu su trebale tolike medijske izjave, jer kako sada svjedočimo, i oduvijek se znalo, kako sve izađe na vidjelo. Nije to, to! Mještani se povedu i zanesu tim informacijama, i nakon nekog vremena, započnu vršiti pritisak na Vijeće Mjesnog obora - Zašto su radovi stali?  Pa vi niste sposobno, vi niste za niš! A mi kao Vijeće  imamo borbe, kako bi uopće uspjeli doći do prave informacije, gdje je , što je ? Nazovemo, telefonom
Gradsku Četvrt Novi Zagreb / zapad, i kako je jedno vrijeme bio predsjednik g. Kutlić - on nas jednostavno "otpili", neće ni razgovarati o tome sa nama. Izgovarajući se, kako imamo dopise, i kako da se obratimo dopisom!  Sada, kada je presjednik g. Fiolić , dolazimo do informacija, ali ni to nije  ona informacija, prava, koja je .. (npr. ne stoje radovi zato što treba izmjestiti dva (2) telefonska stupa i DTK zdenac...) To nije to ... Koga pokušavaju zavarati. Prava je istina koju sam već kazao i ponoviti ću je: Niste skupili suglasnosti od vlasnika zemljišta kuda prolazi, odnosno gdje se gradi trasa kanalizacije. Trasa prolazi i kroz ulice, koje nisu upisane kao  javno dobro - nego se prijašnji vlasnici još uvijek vode kao vlasnici, i bez obzira što ti vlasnici nemaju nikakva prava ali je potrebno sve to urediti administrativno. Također po livadama iz postojećih kuća gdje trasa prolazi.  Vlasnici tih livada trebaju također dati suglasnost, odnosno  dopustiti da se prođe preko njihovog zemljišta, kako u budućnosti neće biti gradnje na toj trasi, itd... To se tek sada radi... To je tek sada navodno, jer smo  upravo započeli održavati sastanke (kordinaciju) svaka dva mjeseca. Po planu, krajem mjeseca trebali održati sastanak i sa gradonačelnikom. Na taj način je napravljen određeni pozitivni pritisak, za te radove, kako bi to sve krenulo , već jedan put, kako treba. Da se sva "papirologija" riješi i završi do kraja godine. Zatim, ozbiljno očekujemo, da se nakon nove godine krene sa radovima (jedna priča je trinaest (13) kilometara ulica ?) a moja su saznanja kako mi u Hrvatskom Leskovcu imamo oko 22 kilometra (?) . Ulice koje bi trebale biti obuhvaćene ovim radovima, dakle ne one ulice koje su u "Planu izgradnje ulica", nego postojeće ulice, a te su u duljini cca dvadesetidva (22) kilometra.

Ponekada bacimo pogled na susjednu Brezovicu. Naime, nekada je bilo ideja, priča, da se i H. Leskovac prisloni Brezovici u stvaranju Gradske četvrti. Promatramo danas, mjesta koja su to učinila( Demerje,Goli Brag, itd ...) ona su se trenutno odmaknula  mnogo dalje od nas. Naime oni su odavna riješili osnovne komunalne stvari (kanalizacija, voda, plin, asfaltiranje ulica, izgradnja nogostupa itd...) sada im je samo preostalo pomalo "ušminkavati " svoja naselja.Mi smo u odnosu na njih, tek na polovici puta. Eto, možda da smo onda bili s njima, vjerovatno bi sada bolje  prošli.

Kad smo već kod ulice, Hrvatski Leskovac ima 62 ulice , od svih tih ulica - trinaest (13) je bez asfalta (makadam) , zatim imamo i barem trinaest ulica (na pamet govorima!) ali toliko ih ima, koje su u jako lošem stanju (u kojim bi ljudi možda bili sretniji da nema tog asfalta!?) možda bi bio bolji samo ravni makadam. Sad ti mještani vrše pritisak na Vijeća Mjesnog odbora H.Leskovac da se barem te ulice asfaltiraju. Ona sredstva koja mi možemo predložiti (pogledajmo , 14 miliuna kuna za cijelu Gradsku Četvrt Novog Zagreba / zapad, podjelimo li na 16 naselja, tada otprilike - nekada nekome više ili manje!? - po naselju ispadne od 800 tisuća do 1 milijun kuna. Samo asfaltiranje jedne ulice, po cijenama  tvrtke Zagrebačkih cesta u prosjeku dođe od 200 do 300 tisuća kuna. I što bi mi sa time uradili? Asfaltiranjem tih ulica ne bi riješili sve probleme, a ta ulica još nema niti kanalizciju, niti vodu, niti plin .....Po zakonu je (mislim, dvije ili tri godine) nije dozvoljeno raditi bilo kakve prekope. Tako da je Vijeće Mjesnog odbora H.Leskovac odlučilo , kako neće ići u nikakvo asfaltiranje u ovom mandatu u kojemu jesmo, već ćemo pokušati u svakom slučaju riješiti infrastukturu. Siguran sam kako se sa nama slaže većina mještana, kako je infrastruktura najvažnija!  U tu svrhu, ulažemo svu energiju kako bi ubrzali sve radove, naravno koliko je u našoj moći!

- Gotovo smo sigurni kako će mještani Hrvatskog Leskovaca kroz vaše zaista iscrpne i detaljne odgovore saznati mnogo pojedinosti o trenutnoj situaciji što se tiče infrastrukture. Sada bi vas zamolili da nam kažete, kako u Hrvatskom Leskovcu, funkcioniraju "zeleni otoci"?

- Zeleni otoci kod nas u H.Leskovcu nikako ne funkcioniraju. Imamo jedan  i predviđene još dva, koji nisu realizirani, ali dobro da i nisu - jer bi u naselju imali još sam dvije hrpe smeća. Ovo što je (vidim kako su prije mjesec dana zamjenili kontenere) to je u centu naselja, kod Društvenog doma (tri su kontejnera za mješoviti otpad, jedan za staklo i jedan za papir.)  Glavno obilježje, kako je do sada funkcionirao taj naš "zeleni otok" je : ne redovito održavanje (odvoz smeća i čišćenje okolo kontejnera) od strane komunalne tvrtke Čistoća. 

Svi doma imamo kante za otpad i tri (3) puta tjedno odvoz. Sad ne razumijem, zašto ne mogu ostaviti otpad u kanti, nego ga moramo dovesti tamo (na zeleni otok), a  plaćam istu cijenu usluge. To što dovozim svoj otpad, stvara mi samo dodatne troškove i oduzima vrijeme. Kažu kako moramo dovesti i deponirati na zelene otoke koji su prečesto puta, pretrpani i zasuti okolo otpadom. Kada tome dodam, kako to sve skupa razvuku psi, vjetar, tada dobivamo sliku  centra naselja koja djeluje očajno, neuredno i zapušteno. I sam sam intervenirao, preko osobnog prijatelja, kako bi se smeće odvezlo, što je on par puta i učinio, ali ne može ni on uvijek. U ostalom to i nije rješenje. Naime nije rješenje ovakve pojedinačne privatne inicijative. Sve bi to trebalo biti sistemski riješeno, kako bi ta usluga, bila kvalitetna svakog dana u tjednu pa tako i u mjesecu. Ovako, čak zamolim i komunalnu tvrtku Zrinjevac, kada dođu u naše naselje: "Dajete malo pokosite, počistite ...." Na sreću, oni to često puta i urade, iako ne bi trebali. No na žalost, opet za par dana, situacija postane ista. Tako da zasigurno "zeleni otoci" nisu ono što je taj "netko" planirao! Na zadnjoj kordinaciji u Gradskoj Četvrti Novi Zagreb / zapad  bili su nazočni i predstavnici komunalne tvrtke "Čistoća". Tada su prezentirali novi sistem naplate mješanog komunalnog otpada, što nema veze sa nekom zdravom pameću. Npr. oni govore kako je sada usluga daleko jeftinija nego što je bila do sada. Ako mještan penzioner i još k tome samac, nema šanse da mu bude jeftinije. Njemu je u svakom slučaju dvostruko skuplji odvoz, nego što ga je do sada plaćao. No, i sama dinamika odvoza otpada - tri (3) puta tjedno ! Pa, zar se ne može kanta (koja se može skenirati po bar kodu!?) skenirati  i zabilježiti koliko si puta iznio kantu, ili još bolje, tako to čine u Zaprešiću, vagnuti kantu i prema tome obračunati cijenu usluge. Ovako, iznijeli mi kantu ili ne , komunalna tvrtka  "Čistoća" naplaćuje puni cijenu iznos usluge!

- G. Kornet, recite nam, kako ste zadovoljni elektroopskrbom i uličnom rasvjetom?

- Što se pak tiče te problematike, tu zaista nemamo nekih većih problema. Možda je problem same izmjene drvenih stupova za betonske. I tu smo kontaktirali "Elektru" koja nas je izvijestila, kako oni koriste svoj interni plan izmjene tih stupova. Samu dinamiku realizacije određuje stvarnoo stanja i mogućnosti na terenu. Moramo priznati, kako smo malo nezadovoljni dinamikom radova. Naime, nama se čini kako je to sve skupa, ipak malo presporo. No, doista smo pokušali sve kako bi i to ubrzali, ali ostalo je na dinamici koju sama Elektra definira. 

Što se pak tiče izmjene eventualno pregorjelih žarulja javne rasvjete, to moramo priznati - odlično funkcinira. Pozovemo gradskog koncesionara za održavanje javne rasvjete i oni već sutra ( u roku 24 sata!) zamjene žarulje na navedenim lokacijama (stupovima)

Moramo priznati, kako nam se na tu vrstu usluge još nitko nije žalio od mješatana našeg naselja.

- Što bi nam rekli o javnom prijevozu? Kako on funkcinira u H. Leskovcu?

- Uh, to bolje ne spominjite! Naime, pokušali smo dva do tri puta preko Vijeća Gradske Četvrti Novi Zagreb / zapad organizirati susret  samih mještana H.Leskovac (korisnika usluga / putnika) i predstavnika ZET -a za dobrobit nas svih, kako bi dogovorili kvalitetniji prijevoz , jer sadašnja situacija ide na uštrb putnika (svih onih koji koriste usluge ZET -a). Ideja je bila da se malo prilagodi vozni red i uvjeti prijevoza i eventualno uvedu neke nove (prilagodljivije rute ) postojećih autobusnih linija ali da se uvedu i po mogućnosti i nove.. Moram priznati kako je odaziv
na taj sastanak bio odličan, naime mnogo se mještana odazvalo, te smo čak uradili i prijedlog gdje bi eventualno išle neke nove trase, gdje bi eventualno bile poželjne nove autobusne stanice i sve očekujući suradnju našeg gradskog prijevoznika. Odgovor njihovih predstavnika, na tom sastanku (kojim se iskreno zahvaljujem što su odovojili dio vremena i došli na sastanak) je bio izuzetno bahat, ne pružajući nikome priliku da elaborira bilo koji prijedlog, u stilu oholog i taštog monopoliste uz izjave  "onako sa visokoga" - kako oni imaju stručnu službu koja prati (dva puta godišnje!?) ima li potrebe za pojačavanjem ili za smanjenjem, te oni ne vide nikakvog razloga  za promjenom trase u našem naselju. Međutim - dodali su - da i ima, ZET nije u mogućnosti podignuti kvalitetu usluga - sa nekim dodatnim linijama, jer nemaju dovoljan broj autobusa. Eto, kako sam kazao, to su odgovori koje smo dobili, ikako moram istaknuti da je to jedini put da su nam uopće odgovorili i pojavili se, jer smo barem tri puta prije slali dopise, no bez ikakvog odgovora sve do današnjeg dana!

U naselju Hrvatski Leskovac imamo svega tri (3) autobusne stanice, jedna je kompletna, koja zadovoljava potrebe, jedna je loša, a jedna je bez nadstrešnice. Jednu bi autobusnu stanicu, bila potrebna - sa druge strane željezničke pruge, (na žalost, i to smo tražili ali od HŽ još do danas nismo dobili očitovanje) kako bi se smanjio broj prelazaka preko pruge prevenstveno djece i starijih ljudi (bila bi to u neku ruku "preventivno sigurnosna" stanica.

- A što je sa korištenjem vlakova, vi ste jedno od dva naselja koja imate i željezničke stanice?

- Vlak se koristi, no koliko mi vidimo to je stvar navike. Koriste ga prvenstveno mještani kojim odgovara, zbog blizine radnih mjesta. Koristio bi se vlak puno više, da se krenulo putem, kako je bio prijedlog - da su povezane vozne karte (HŽ) vlaka i ZET -a. Kako to nije objedinjeno, pa se usluga vožnje vlakom plaća posebno, a ZET-a posebno - tada to ispadne malo preskupo.  Upravo iz tog razloga mještani Hrvatskoh Leskovca u većoj mjeri  (koliko bi zapravo mogli i trebali!) usluge prijevoza vlakom - ne koriste. Iako, moram istaknuti kako je sam vlak idealna solucija, jer koristeći vlak za svega nekih s osam do deset minuta stižemo u sam centar grada. Dakle uz sve prednosti, ostaje krajnji problem naše  Gradske nepromišljene birokracije - cijene i način plaćanja usluge ( koja je po mom skromnom mišljenju na ovakav način kakav je danas) - krajnje nepromišljen i štetan!

No, bez obzira na javni promet, nama u H. Leskovcu ostaje veliki problem povezanosti sa Jadranskom avenijom. Zaista se pokušavalo dosta toge sve ove godine. Čak je i Trgovački centar Mercatone pokušao također spojiti se na Jadransku aveniju , no na žalost (zbog birokracije!) nije uspio. No, evo kako saznajemo, vremena se mijenjaju, tako da se pojavio širi interes, a iz njega i mogućnost našeg naselja za uključivanje na Jadransku aveniju. Problem je, kako navodno doznajemo, sam Izvedbeni projekt priključka, kojega trebali  mi kao naselje finacirati. No, kako mi  Vijeće Mjesnog odbora nemamo  žiro račun ali ni novac, malo smo ostali zatečeni.  Naravno, kao što sam istaknuo , na početku ovog našeg ugodnog razgovora :"Lakše je putovati, kada znaš cilj!". Ubrzo smo se mi snašli i sa ponosom mogu istaknuti, kako se započelo sa izradom " Izvedbenog projekta za prometno  uključivanje na Jadransku aveniju", koji se upravo projektira.

- g. Kornet, što bi kazali o prometnoj signalizaciji i sigurnosti prometa u vašem naselju, Hrvatski Leskovac?

-  Od prometne signalizacije, zapaženi je naš treptajući semafor koji je postavljen kako bi skrenuo pozornost sudionicima u prometu na pješake i naše đake. Nesreće je u tome što taj semafor nije postavljen kvalitetno. On se nalazi na križanju Ulice Mirka Bedeka i Jezeranske ulice koja vodi do područne škole i vrtića. Zamišljen je kao "viseći" no u stvarnosti se on pretvorio u - dva (2) - vertikalna semafora, koja su na žalost na tom mjestu uveliko suzili kolnik, tako da se na tom mjestu ne mogu mimoilaziti dva (2) autobusa ili kamiona. Također smo tražili kako bi se ovi semafori izmjestili, ta da se napokon postavi viseći, ali ..... već sigurno pogađate, do danasnjeg dana nismo dobili nikakvog odgovora. Na nesreću, bilo je tu već prometnih nezgoda no na sreću lakših, bez ljudskih žrtava, iako je tu veliki zavoj i kako je u blizini centar naselja, kroz koji uvijek cirkulira veći broj pješaka i biciklista..



Također smo poslali zamolbu da se učini kategorizacija ulica,(što pogađate)! još uvijek nije učinjeno, zbog kojekakvih osobih interesa, manjih tvrtki i trgovačkih društava, koje se nalaze u naselju i upravo koriste te iste ulice. No, kako ih koriste u poslovne svrhe, iskreno mislim kako bi bio i red  da barem malo i doprinesu i u održavanju tih istih ulica.

Također velike probleme imamo sa upojnim bunarima. Na žalost, kanalizacija koja će proći kroz naše naselje je nekompletna, čini je tek od jedne cijev. Ne ide , kako bi trebala i druga cijev namjenjena oborinskim vodama,  u ostalom nije nigdje kompletna, ni u cijelom Novom Zagrebu. Nije čak ni urađene projektna dokumentacija. A, kada će to biti ?  Da bi se to napravilo (projektna dokumentacija) i prikupe sredstva , trebati će barem deset do petnaest godina. 

Ovi, već spomenuti upojni bunari (napravljeno ih je dosta!)  nisu održavani niti čišćeni. Tako da su tjekom godina zatrpani šljunkom i svim ostalim. Uslijed ne redovitog održavanja uradio se onaj čvrsti talog, kojega sada ne možeš očistiti. Čak smo kontaktirali "Elektru " u vezi njihovog stroja za bušenje rupa, ali smo dobilo odgovor, kako je to svrdlo premekanog materijala za bušenje tog tvrdog taloga u upojnim bunarima. Na neki način će se ipak morati očistiti nešto. Upravo u vrijeme kiša, zbog njih se na mnoim mjestima pojave prave poplave u našem naselju. (npr. ulaz u dječji vrtić ....).Moram reći kako smo kontaktirali Gradski ured za promet i dobili čvrsto obećanje, kako će Zagrebačke ceste ipak riješiti taj problem do jeseni, prije sezona kiša.



Svi ovi problemi su odraz dosadašnjeg odnosa, ne samo prema našem naselju H. Leskovac, vjerovatno je tako isto ili sa manjim razlikama i u ostalim naseljima (Ježdovec, Lučko, Mala Mlaka, Hrašće ....) Naime, ova su nazovimo ih ruralna naselja uvijek bila gurana na margine događaja, dok su se neka druga naselja dinamično razvijala u svim segmentima. I sad , dok se neka naselja bore, za nove sprave na dječjem igralištu ili nove klupe u parku, park za pse -neka se naselje tek trude ostvariti osnovne uvjete za življenje! Naravno, da to sve treba, ali  iskrenog sam mišljenja kako je ipak došlo vrijeme  da se krene ozbiljno riješavati osnovna problematika (kompletna infrastruktura) i  naših ruralna naselja.Ovo crpimo iz činjenice, ako smo svi Grad Zagreb i po svim davanjima (porez, prirez i ostalo ...) tada rasodjelimo ta sredstva po stvarnim prioritetima jer u međuvremenu je bilo i prijedloga za osnivanjem općina!  Na kraju krajeva svi mi također kroz svoja davanja parcipiramo u sredstvima, koja bi trebalo svakako mnogo mudrije i dugoročnije ulagati.

- Na kraju ovog našeg zanimljivog i ugodnog razgovora, g. Kornet, što bi nam rekli o društvenom životu u Hrvatskom Leskovcu?

-Uz sve ostalo, zaista se trudimo naše naselje učiniti  zanimljivijim  i kroz društveni život. Nakon nekoliko godina , ponovno smo pokrenuli manifestaciju pod imenom "Dani Hrvatskog Leskovca" ( za sada se manifestacija odvija jedan dan, bez obzira što je u nazivu množina, naime vrlo brzo ćemo mi ovaj naš dan interesom mještana H.Leskovac pretvoriti u dane !). Taj dan se održavaju prvog vikenda u lipnju! Vodili smo brigu, da to bude toplije vrijeme, kako bi se ti "Dani ...." mogli održati na otvorenom prostorui. Isto tako smo vodili brigu da se ne održavaju u vrijeme godišnjih odmora, a opet da se držimo određenog datum, a to je upravo povezano sa našim samostanom  i njegovim odnosno i našim zaštitnikom "Sv Josipom"! Da, znamo kako je Sv. Josip radnik u svibnju, ali kao što rekoh iz svih navedenih razloga , mi naše "Dane  Hrvatskog Leskovca " održavamo prvi vikend u Lipnju.

* U rano proljeće imamo u suradnji sa područnom školom, vrlo uspješan i zanimljiv - Eko dan.  Skupa sa učiteljicom i đacima, kako bi svima podigli malo eko svijest o našem H. Leskovcu, čistimo samo središte naselja. Nakon čišćenje centra naselja od otpada, slijedi druženje ispred Društvenog doma, uz soklove, kolače ...



* 17, studenog, u centru naselja na trgu sa spomenikom - Poginulim braniteljima Domovinskog rata, održavamo obilježavanje - Dan žrtve Vukovara. Tu ulažemo dosta truda, te nam se prije tri godine priključio i Centar za kulturu Novi Zagreb, kao suorganizator. Sa, obzirom da nitko izuzev Grada Zagreba nema ovako posebno obilježavanje uz veliki broj okupljenih ne samo mještana H. Leskovca već i iz mnogih drugih krajeva Lijepe naše, uz Vukovar , grad heroj mi se prisjećamo i svih palih branitelje koji su svoj život položili na oltar domovine.

* Također želim istaknuti kako se kod nas u Hrvatskom Leskovcu održava Božićni koncert i Doček nove godine. Doček nove godine, organiziraju članovi podružnice umirovljenika H. Leskovac. Kao najmnogoljudnija duštvena organizacija u samom naselju, već desetak godina uspješno organiziraju ovu manifestaciju za sve svoje članove i goste.

* Božićni koncert, organiziramo zajedno sa časnim sestrama iz doma Sv. Josip, sa djecom, te gostima ( svake godine gostuje po jedno Kulturno umjetničko društvo iz naše Gradske četvrti) Ovdje moramo priznati kako je ovaj koncert svake godine sve više i više  posjećen i od samihmještana naselja H. Leskovac. 



1 komentar:

  1. Ponuda zajma po 2% stope je vrlo zanimljiva u kojoj sam našao Pedro zajam ponuditi originalan i brz postupak zajma ikad, jer otkad sam podnio zahtjev za zajam Pedro i njegovu zajamnu tvrtku u New Yorku, uspio sam upravljati svojim poslom i podmiriti se Ostale financijske potrebe, Pedro i njegova zajamna tvrtka nude mi zajam po stopi od 2% od 2 milijuna eura za moj posao pokretanja i tako sam ponosan što objavim da je Pedro zajam ponuda najbolje mjesto za stjecanje bilo koje vrste za bilo koju vrstu Zajmovi.

    Kontaktirajte Pedro Mail: pedroloanss@gmail.com

    OdgovoriIzbriši