nedjelja, 17. travnja 2016.

Koji vitamini čine vid boljim

Novi Zagreb - Vitamini A, C i E su se pokazali ključnim vitaminima za očuvanje zdravlja očiju i dobar vid.

To je još jedan od razloga zbog čega je u prehrani nužno imati svježe voće i povrće, te ribu koja također sadrži komponente nužne za zdravlje očiju.


Mrkve su bogate vitaminom A, vitaminom koji je ključan u prevenciji mnogih oboljenja vezanih uz oči i vid. Nužan je za prevenciju noćnog sljepila. Nedostatak vitamina A također vodi do suhoće u očima, natečenih kapaka, čestih upala rožnice i još nekih drugih očnih bolesti.  A sve to može dovesti do sljepoće.
U pravilu crveno, narančasto i žuto voće i povrće sadrži beta-karoten koji tijelo pretvara u vitamin A.


Vitamin C ključan je sastojak zdrave prehrane i svih suplemenata za oči. Pomaže u sprječavanju mnogih očnih oboljenja poput katarakta.
Vitamin C nalazimo među ostalim u agrumima, šipku, špinatu i šumskom voću.  Ljudsko tijelo ne može pohranjivati vitamin C pa on ne ostaje u tijelu dugo. Čimbenici poput pušenja, zagađenja i mnogi drugi utječu na apsorpciju vitamina C, a prerađivanje hrane ga uništava stoga je nužno u prehrani imati svježeg voća i povrća.


Vitamin E pomaže u sprječavanju makularne degeneracije i katarakta, te čuva zdravlje očiju. Njega pronalazimo u orašastim plodovima, sjemenkama suncokreta i sl.
Zdravim očima treba redoviti unos antioksidanta, stoga se potrudite imati zastupljene u prehrani namirnice bogate ovim vitaminima. Također, zbog korisnosti ribljeg ulja za oči trebali biste imati najmanje dvaput tjedno ribu za obrok.  S druge strane slatkiši i rafinirani ugljikohidrati mogu podići razinu glukoze što povećava šanse makularne degeneracije.

Što se posebno preporuča za zdravlje očiju?

Borovnica i već spomenuta mrkva su dokazano djelotvorne  u poboljšanju vida. Čaj od vidca pomaže kod iziritiranih očiju. Dobar izvor luteina je i špinat koji nudi zaštitu očima.