Zagreb - U
četvrtak 28.04.2016. na 38. sjednici
Gradske skupštine Grada Zagreba, Grad Zagreb bi mogao konačno odlučiti da je razvoj
prijevoza javnim biciklima od interesa za građane, čime bi i formalno omogućio
daljnji razvoj i konačnu potvrdu pilot faze koju je Nextbike sustav javnih
bicikala odlično proveo tri godine ulažući vlastita sredstva, bez ulaganja iz
gradskog proračuna.
Što
nam donosi takva odluka govori Marko Stančec iz Sindikata biciklista.
Sindikat
biciklista pozdravlja ovaj prijedlog odluke budući da prepoznavanje ovog pilot
projekta može donijeti brojne promjene za građane Grada Zagreb, vidljive kroz
povećanje broja stanica kako bi sustav mogli nazvati javnim prijevozom. To bi
značilo i subvenciju uređenog, kvalitetnog i pristupačnog javnog prijevoza.
Analizom
prijedloga odluke nejasno ostaje kako će se navedeni pilot projekt nastaviti i
hoće li on dostići kvalitetu na europskoj razini, primjerice jedne Budimpešte
koja ima više od 90 parkirališno-sigurnosnih instalacija za javne bicikle, ili
dosta manje Ljubljane koja unatoč veličini ima duplo više stanica od Zagreba.
Očekujemo
da Grad Zagreb prepozna dobre rezultate postojećeg pilot projekt Nextbike
sustava javnih bicikala, te da na tragu toga raspiše javni natječaj za uvođenje
sustava javnih bicikala. Primjećujemo nedostatak obrazloženja vođenja budućeg
sustava javnih bicikala čiji se model može razviti u dva smjera: privatni model
kojeg bi vodila stručna tvrtka ili javni model koji bi podrazumijevao da
gradska tvrtka vodi sustav nakon provedenog javnog natječaja u kojem bi se
odabrala tehnologija i oprema ponuđivača. Uz to, uvjet povjerenja građana u
kvalitetan model je i transparentnost u odlučivanju i kriterijima natječaja te
plan osiguravanja sredstava i profesionalno upravljanje što trenutno nedostaje
u objašnjenju ovog prijedloga odluke.
U
obrazloženju odluke stoji i napomena o
povezanosti biciklističke mreže: „Jedan
od sve više zastupljenih alternativnih oblika prijevoza je i biciklistički
prijevoz čiji je razvoj potrebno intenzivirati kontinuiranim prilagodbama
infrastrukture i regulacije prometa dogradnjom i umrežavanjem postojeće gradske
biciklističke mreže i uspostavom javnog biciklističkog sustava“
Drago
nam je da je Grad Zagreb u 2016. godini i formalno prepoznao važnost dogradnje
i umrežavanja postojeće gradske biciklističke mreže. Postojeće stanje
obilježava nedovoljan broj stanica javnih bicikala i nepovezana infrastruktura
tako da se nadamo da ova odluka može
voditi u bolje sutra za bicikliste i ostale sudionike u prometu jer povezanost
biciklističkih staza najvažniji je preduvjet za povećanje sigurnosti u prometu
i povećanje korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva.
Nema komentara:
Objavi komentar