ponedjeljak, 25. travnja 2016.

Hoće li usluge prijevoza javnim biciklima u Zagrebu postati komunalnom djelatnošću?

Zagreb - U četvrtak  28.04.2016. na 38. sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba, Grad Zagreb bi mogao konačno odlučiti da je razvoj prijevoza javnim biciklima od interesa za građane, čime bi i formalno omogućio daljnji razvoj i konačnu potvrdu pilot faze koju je Nextbike sustav javnih bicikala odlično proveo tri godine ulažući vlastita sredstva, bez ulaganja iz gradskog proračuna.
Što nam donosi takva odluka govori Marko Stančec iz Sindikata biciklista.
Sindikat biciklista pozdravlja ovaj prijedlog odluke budući da prepoznavanje ovog pilot projekta može donijeti brojne promjene za građane Grada Zagreb, vidljive kroz povećanje broja stanica kako bi sustav mogli nazvati javnim prijevozom. To bi značilo i subvenciju uređenog, kvalitetnog i pristupačnog javnog prijevoza.
Analizom prijedloga odluke nejasno ostaje kako će se navedeni pilot projekt nastaviti i hoće li on dostići kvalitetu na europskoj razini, primjerice jedne Budimpešte koja ima više od 90 parkirališno-sigurnosnih instalacija za javne bicikle, ili dosta manje Ljubljane koja unatoč veličini ima duplo više stanica od Zagreba.
Očekujemo da Grad Zagreb prepozna dobre rezultate postojećeg pilot projekt Nextbike sustava javnih bicikala, te da na tragu toga raspiše javni natječaj za uvođenje sustava javnih bicikala. Primjećujemo nedostatak obrazloženja vođenja budućeg sustava javnih bicikala čiji se model može razviti u dva smjera: privatni model kojeg bi vodila stručna tvrtka ili javni model koji bi podrazumijevao da gradska tvrtka vodi sustav nakon provedenog javnog natječaja u kojem bi se odabrala tehnologija i oprema ponuđivača. Uz to, uvjet povjerenja građana u kvalitetan model je i transparentnost u odlučivanju i kriterijima natječaja te plan osiguravanja sredstava i profesionalno upravljanje što trenutno nedostaje u objašnjenju ovog prijedloga odluke.

U obrazloženju odluke stoji  i napomena o povezanosti biciklističke mreže: „Jedan od sve više zastupljenih alternativnih oblika prijevoza je i biciklistički prijevoz čiji je razvoj potrebno intenzivirati kontinuiranim prilagodbama infrastrukture i regulacije prometa dogradnjom i umrežavanjem postojeće gradske biciklističke mreže i uspostavom javnog biciklističkog sustava

Drago nam je da je Grad Zagreb u 2016. godini i formalno prepoznao važnost dogradnje i umrežavanja postojeće gradske biciklističke mreže. Postojeće stanje obilježava nedovoljan broj stanica javnih bicikala i nepovezana infrastruktura tako da se nadamo da ova  odluka može voditi u bolje sutra za bicikliste i ostale sudionike u prometu jer povezanost biciklističkih staza najvažniji je preduvjet za povećanje sigurnosti u prometu i povećanje korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva.