četvrtak, 4. svibnja 2017.

Otvorena izložba Ide Blažičko - Mono no aware

Remetinečki GajU ponedjeljak 24. travnja 2017. godine u Galeriji Vladimir Bužančić premijerno je predstavljena ambijentalna skulptura Ide Blažičko u okviru godišnje programske koncepcije Galerije pod nazivom Tijelo i um (Body & Mind).

Ida Blažičko svoje skulpture osmišljava kao odgovor na prethodnu zadanost i potencijalnost galerijskog, javnog ili unutrašnjeg gradskog prostora, a ambijentalnost koja iz toga proizlazi važna je za perceptualno relativiziranje autonomnosti vanjske oblikovne forme i izricanje njezina utemeljenja u kontekstu specifične okoline. (...) Računajući s pretpostavljenom analogijom između umjetničkih materijala i umjetničkog doživljaja te s druge strane tijela i uma, ono što intrigira jest prepoznavanje psihološke povezanosti ovih aspekata. (...) I opet, preklapanjem dviju slika, vizualne i auditivne, prostorne i tekstualne Ida Blažičko otvara procijep u shvaćanju forme ili objekta kao fiksirane i stabilne odrednice vezane isključivo za vanjsku stvarnost. U zazivanju posjetitelja i njegova doživljaja kao prostornog i estetskog agensa koji nadopunjuje umjetnica ostvaruje komunikaciju u kojoj se subjekt (trenutak umjetničkog osjećaja) i objekt (trenutak prirodnog osjećaja) stapaju, nadilazeći korespodenciju dviju „fizičkih stvari“. „ (Jasmina Fučkan, iz predgovora izložbi).

Ida Blažičko prisutna je na hrvatskoj umjetničkoj sceni od 2006. godine, a prožetost njezina skulpturalnog pristupa utjecajima dalekoistočne estetske kulture i filozofijom zen budizma predstavlja jedinstvenu pojavu. Iako variraju u dimenzijama i izboru materijala, radovi su joj beziznimno temeljeni na biomimetičkim načelima i kreiranju kontemplativnog suglasja s okolinom. Ambijentalne skulpture prepoznatljive predimenzioniranosti u odnosu na čovjeka, osmišljene u protekle dvije godine za unutrašnje i vanjske javne prostore Zagreba, izvedene su poglavito od papira i tekstila. Jedinstvom monumentalnih dimenzija, krhkih materijala i biomorfne motivike u direktnom perceptualnom odnosu s promatračem pružaju dojam plemenite i dostojanstvene efemernosti koji autorica potencira ili nadograđuje, povezujući ih umjesto naslova ili objašnjenja s poetskim slikama haiku poezije (Tunel Grič (2017.); Aithérios (Oktogon, 2016.); Boja vjetra (vrt ALU, 2016.), Genius loci (Arena centar, 2015.).   

Ida Blažičko (1985., Zagreb) diplomirala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2007. godine, u klasi prof. Stjepana Gračana, a tijekom studija boravila je na Indiana University of Pennsylvania, SAD. Na Kineskoj umjetničkoj akademiji u Hangzhou, gdje je i predavala na Odjelu umjetnosti u javnom prostoru i umjetničke instalacije u pejzažu (2010. – 2013.)., doktorirala je s disertacijom na temu Sustainable Public Art: Recreating Urban Environment (2012.). U javnim prostorima realizirala je skulpture od čelika Vjetar (Šangaj, 2011.) i Vjetar II (Hangzhou, 2012.). Na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu doktorirala je u klasi prof. Slavomira Drinkovića i prof. Vere Turković s disertacijom Biomimetika u službi umjetnosti (2016.).


Izložba Ide Blažičko može se pogledati do 10. svibnja 2017., ponedjeljkom, utorkom, srijedom i petkom od 10 do 18 sati, četvrtkom i subotom od 10 do 13 sati.  



      

Ida Blažičko, akademski umjetnica
autor izložbe - Mono no aware


 - Zaista sam presretna što je moja izložba pobudila ovoliko veliki interes publike. Željela bih svojim radom svakoga dotaknuti, na neki način i u svakom od prisutnih pobuditi sreću i veselje, te da dožive ovaj prostor na potpuno novi način.  









 Jasmina Fućkan, kustosica
za umjetnost i obrt. Autorica
predgovora izložbe Ide Blažičko
- Ida je osmislila svoju ambijentalnu instalaciju sa osnovnom tendencijom da nadiđe granice između fizičkih pojava u prostoru. I osmislila  je prostor, kao poprište događaja u kojem se posjetitelj, odnosno promatrač osjeća dijelom ambijenta.

Djelo je napravljeno od tkanine koja je  koja se fluidno napaja svijetlom i vibrantno oslikava, titra i pokazuje se kao splet poveznica u kojima se vanjske manifestacije izazivaju unutarnje intuitivne odgovore. Taj splet odnosa, koji se odnosi na uspostavljanje energetskih strujanja između unutarnjeg i vanjskog - tjelesnog i psihičkog.



Anita Zlomislić,  voditeljice galerije
Vladimir Bužančić
-  Izložba koja je večeras otvorena u galeriji Vladimir Bužančić, Ida Blažićko je radila jednu prostornu instalaciju, kao što vidite, kiparsku. 

Ona svojim radom nastavlja našu temu koja je godišnja programska koncepcija galerije u 2017. godini- Tijelo i um.

Svojim specifičnim kiparskim  i prostornim istupom Ida je  dala naglasak, da jedan određeni vid te teme, koji odnos tijela i uma stavlja kao jednu cijelinu, koji posjetitelja maksimalno angažira u njegovom kretanju prostorom, u njegovom dijalogu. Prije svega tjelesnom sa ovim radom, koji promatrača kao interaktivo uključuje u čitavu umjetničku priču i koji je u toj priči aktivan sudionik doživljaja.

Dakle, ta skulptura nije namjenjana promatranju, nego upravo  toj transformaciji osjećajnosti, tjelesnosti, emocionalnog , psihičkog raspoloženja samog promatrača.

Taj odnos tijela i uma kod Ide Blažičko, koje je kao autorica, koja je radila, bila stipendistica na doktorskom studiju u Kini, gdje se u tijeku tog svoga studija osobito bavila temom prostorne javne skulpoture. Dakle instalacijama, zapravo umjetničkim radovima ove vrste koju imamo večaras ovdje priliku i vidjeti. Njezi ni su radovi posebno začinjeni jednom istočnjačkom duhovnošću, koja kroz čulnost, kroz stvarnost na naki način, zapravo sublimira odnos između tjelesnog i psihe. Između zemaljskog i zapravo duhovnog i  na kraj metafizičkoga.