.

petak, 20. siječnja 2017.

Nije teško, kada se zna cilj

Siget -  Ovih dana smo posjetili jedno od najdugoročnijih okupljališta liječenih alkoholočara u novom Zagrebu - Klub  liječenih  alkoholičara Siget.

U prisnom i ugodnom razgovoru, sa predsjednikom Zvonimirom Mozer i dopredsjednikom Miroslavom Torloža, te sa podupirajućim članom gđom. Mirom Iveta uspjeli smo doznati mnogo pojedinosti o radu u prošlosti, sadašnjosti ali i o planovima koji slijede u ovoj godini.





Zvonimir Mozer, predsjednik
Kluba liječenih Alkoholičara- Siget
- Gospodine predsjedniče možete li nam ponešto reći o djelovanju vašeg kluba u sadašnjem vremenu i kakve su vizije za budućnost ?

-  Sa velikim ponosom mogu istaknuti kako naš Klub danas broji dvadesetijednog člana, od toga je 35% ženskih članova, a raspon godina se kreće od 20 do 73. godine.

Svake tjedan održavamo naša redovita druženja, tako da od  52. tjedna u godini na 28. tih naših okupljanja imamo pomoć stručnog terapeuta prof. dr Rike Kovačević, koja se bavi ovim poslom nešto više od 24. godine, tako da je izuzetno iskusna i moram istaknuti kako nam jako, jako mnogo pomaže.

Želio bih istaknuti, bez lažne skromnosti, kako smo svojim radom zadovoljni, tu mislim i na članove našeg Kluba, jer ne dolaze samo da pomognu, da im netko pomogne. Jer svi - jedni drugima, međusobno pomažemo.

Što se pak tiče pogleda na budućnost, ona je zaista - jednostavna! Svake godine mi imamo isti program. Naime, nemamo mi mnogo toga, nakon toliko godina mijenjati ili nadopunjavati. Držati se apstinencije, pomagati i pružati podršku jedni drugima. Dodao bih tome, kako se iskreno nadam , kako će nas Grad Zagreb kao uostalom i svake godina do sada financijski potpomoći, da sve naše planove možemo i ostvariti.





Miroslav Torloža, dopredsjednik
Klub liječenih alkoholičara -Siget
-   Naš klub je osnovan otprilike prije trideset i šest godina iz izvora, koji je započeo u Remetincu i nakon toga se proširilo na naselje Zapruđe, naselje Utrina, naselje Travno, naselje Dugave itd... Tako da , kontinuirano rad od tih klubova imaju ta tri, koja sam naveo: 
  - KLA Remetinec
  - KLA Zapruđe 
  - KLA Siget


Bilo je malo zastoja i problema i u našem Klubu u vrijeme Domovinskog rata, naime u to vrijeme se se zaista mnogo Klubova razišlo, među njima Klub liječenih alkoholičara Sv. Klara, Dugave, Utrina itd... Bilo je dosta problema sa formiranjima. Kod tog trenutka posleratnog reorganiziranja - najviše su pridonijelo  gđa. Vlasta Hitrec i gđa. dr. Vesnu Golik Gruber, urednik - Alkohološki Glasnik.

 Nakon toga , mi smo se počeli razvijati, svaki za sebe i djelujemo u zajedničkoj k ordinaciji na nivou Novog Zagreba.

Kontinuitet cijelog tog razdoblja zadržavamo sve do sadašnjih dana,  prosječno nam je u jednom dužem razdoblju okupljeno cca dvadeset stalnih članova - sa priljevom i odljevom, ali  u prosjeku dvadesetak članova.

Naglasio bih , kako je osnovni cilj, svakog Kluba rehabilitacija i socijalizacija liječenih alkoholičara, s time da jer to osnova zbog čega mi i djelujemo. Naši klubovi ne postoje zbog širenja svijesti, već zbog druženja naših članova. Tako da mi svake godine obavezno posjećujem npr. pedesetak, šezdesetak Godišnjih skupština- Javljamo se na Godišnje skupštine, surađujemo, imamo kordinaciju, održavamo zajednička druženja na sportskim druženjima. Održavamo tradicionalno svake godine (već otprilike deset godina) i akciju - Trijezni tramvaj, ova akcija se održava u vrijeme Valentinova. Naime u  taj dan 14. veljače se predstavnici Klubova Liječenih alkoholičara cijelog grada sakupe na Jelačić Placu. Sam tramvaj osigurava Grad Zagreb i tada slijedi vožnja sa Jelačić placa do okretišta Črnomerec do Kvatrića (Kvatrernikovog) trga i nazad do Jelačić placa. U toj vožnji propagiramo borbu protiv alkoholizma.

Nakon toga slijedeća naša aktivnost je - Sportski susreti u Prepuštovcu, na nivou Grada Zagreba, no pridruže nam se i okolone Zajednice iz Zagorsko Krapinske Županije,  Bjelovarsko Bilogorske Županije,  u pravilo ova manifestacija zna okupiti oko dvjesto do tristo sudionika koji se natječu u cijeli niz sportskih disciplina, koje su adekvatne za tu priliku (pikado, povlačenje užeta,  stolni tenis, boćanje, mali nogomet itd...). Tu bih htio istaknuti kako imamo odličnu suradnju sa kulturno umjetničkim društvom Prepuštovec, koje nam svake godine ustupa svoj prostor i pomažu u organizaciji.

Nakon toga, slijede aktivnosti, koje upražnjavaju pojedinačno Klubovi, već prema proslavama svojih Dana naselja. Tu obično imamo postavljene "štandove" gdje propagiramo naš rad i dijelimo prigodni propagandni materijal. Na žalost u Novom Zagrebu, nema svako naselje svoj Klub, tako da je dosta zahtjevno ali i gotovo nemoguće da mi budemo nazočni u svim naseljima.

Imamo aktivnosti koje su zaista tradicionalne i zaokupljaju dosta pažnje, to je npr. Večer pučke poezije. Na toj večeri se zna okupiti tristotinjak, četiristotinjak sudionika a ponekada i više iz cijele sjeverozapadne Hrvatske. To je prekrasno druženje, a na kraju tiskamo Zbirku pjesama, koje su predstavljene na toj večeri.



Mira Iveta, podupirajući član
Kluba liječenih alkoholičara - Siget
- g Ivete, možete li nam reći koliko ste dugo podupirajući član Kluba?

- Oooo, negdje nešto više od pet godina.

- Što vas je motiviralo da se pridružite članovima?

- Oduvijek sam voljela ljude, i voljela sam ljudima pomagati. Kad sam otišla u mirovinu, pružila mi se prilika da ovu moju ljubav započnem i aktivnije živjeti. Tako sam se pridružila nekoliko organizacija, među kojima je Klub Liječenih Alkoholičara Siget. 

Želim ovdje sitaknuti, kako nisam pogriješila što sam se pridružila i ovim prekrasnim ljudima, koji u svom Klubu, ali i u osobnom životu vrednuju i gaje prekrasne ljudske vrline, poput iskrenosti, razumjevanja, podrške , spremnosti u svakom trenutku na pomoć .... To me svaki naš susret iznova nadahnjuje i pruža mi iznova snagu i volju za nastavak druženja i djelovanja, ne samo u Klubu već i šire...

- Za kraj ovog našeg ugodnog razgovora, upitali bi vas čime vi podupirete Klub?

- Kako vidite i sami, ja sam umirovljenica, pa je za pretpostaviti kako baš nisam financijski baš snažna, no svojim radom i vođenjem brige o financijama Kluba, koroz svoja profesionalna znanja, pridonosim Klubu unutar svojih mogućnosti.

Nema komentara:

Objavi komentar