.

petak, 23. prosinca 2016.

Odlična tribina Zapruđanki i Zapruđanaca o svom naselju

Zapruđe - U prošli petak (16. prosinca 2016. godine) održana je Tribina Zapruđanaca u društvenim prostorijama lokalne samouprave. Po prepunoj dvorani, koja je doslovno bila ispunjena uglavnom starijim Zapruđancima do posljednjeg mjesta, dalo se zaključiti, kako su organizatori ovoga skupa, Vijeće mjesnog odbora Zapruđe, Gradska Knjižnica Vjekoslav Majer i Podružnica umirovljenika, izabrali pravu temu pred ove predblagdanske dane. Gosti tribine, svojim prisjećanjima i anegdotama, vraćali su sve prisutne u prošlost, u neka druga vremena, kada je izgledalo sve nekako intimnije, zagonetnije (i sam odlazak u centar grada, izgledao je ponekada kao mala neizvjesna avantura, a posebno za vrijeme trajanja Zagrebačkog Velesajma!?). 

"Ploveći" tako između sadašnjosti i prošlosti, sasvim bez namjere uspoređivanja tog istog Zapruđa, samoga sa sobom u različitim vremenskim razdobljima, česti spontani pljesak popraćen osmijehom, simpatijama a ponekad i nostalgijom - potvrđivao je vječitu čaroliju (koja je vezala mnoge!) naselja Zapruđe. 

Upravo tu čaroliju su spominjali mnogi, navodeći primjere, kako su uz mnoge mogućnosti (ponekada i zaista primamljive) promjene mjesta stanovanja, življenja ostajali u svom Zapruđu, zavedeni ili opijeni tom nekom čarolijom, koje je izdvajala Zapruđe od ostalih novozagrebačkih i zagrebačkoh naselja. Moglo se čuti , kako je Zapruđe za razliku od drugih, zapravo - park u parku. 

Naime, samo naselje je "utopljeno"  u mnogo zelenila, no uz to, okruženo je mnogim zelenim parkovima, čiji je dosljedni predstavnik - park Bundek.

Uživale su tako Zapruđanke i Zapruđanci u ovom susretu, gdje svaka rečenica, otvarala i pružala mogućnost novim Zapruđanskim temama. No, na žalost - vrijeme je ipak bilo to, koje je neumoljivo utjecalo na završetak ove Tribine i ostavljalo mogućnost neke druge , po velikoj želji i pokazanom interesu svih prisutnih - vrlo skore Tribine, sa nekim drugim gostima, također Zapruđankama i Zapruđancima, kako bi se nastavila ova saga, o jednom naselju koje je poklanjalo i još uvijek daruje upravo onoliko (ponekad i više!) koliko njegovi stanovnici mogu primiti.




Drago Diklić,  Zapruđanec


- Večerašnja Tribina mi se čini zgodnom. Veseli me to. To je zaista odličan pokušaj da se napokon ljudi ponovno druže malo. 

Nekako se izgubilo sve to , ljubav prema bližnjem, prema svom naselju... 




Nada Rončević, kordinatorica
knjižnice Vjekoslava majera
- Moram priznati kako sam  sa velikim zadovoljstvom sudjelovala uz Podružnicu umirovljenika Zapruđe i Mjesnim odborom u kreiranju programa večerašnje Tribine.

Mišljenja sam , kako je večerašanja Tribina podigla standarde i da  će sljedeće godine tribina biti još bolja.

Naime, jako smo ponosni na Zapruđe upravo što smo i sami se osjetili i vidjeli Imena , koje nismo svakodnevno svijesni da su doista ostavili svoj trag ovdje u naselju Zapruđe. Te kako smo i mi na njima nekako i duhovno odrastali ne imajući ih na umu. Evo, ovakvim susretima, nastavljamo njihovu tradiciju.

 Na sreću naselje Zapruđe gaji zaista visoke kulturne standarde i u knjižnici, koja je na žalost mala , ali kroz nju realiziramo velike programe, uz veliki broj članova i zaista veliki obrtaj knjiga. Za kraj bih rekla kako vrlo brižno njegujemo odnose sa našim korisnicima i sa zajednicom, tako smo i ovdje sudjelovali u programu ove Tribine, što ćemo i u buduće činiti.





Luka iz podhodnika, Zapruđenec
-  Kako smo imali priliku vidjeti, vi ste glazbeno, zaista prekrasno pratili ovu tribinu... Kakvi su vaši dojmovi?

-  Zaista je bilo prekrasno, Dragec je bio vesel, otpjevali smo i odsvirali nekoliko njegovih evergreena, što je cijeloj Tribini, pružilo jedan pravi Zapruđanski "štih". 

Ljudi su ispričali neka svoja životna iskustva.... Bilo je zaista lijebo biti sudionik ove tribine, i čuti mnogo mnogo zanimljivosti, većih ili manjih koje čine naše Zapruđe, našim.





Sanja Šegedin Mirijovski, Zapruđanka
- Kakvi su vaši dojmovi večerašnje tribine, na kojoj ste i sama bila moderatorica?

- To je jedno divno okupljanje ljudi koji vole, ovaj kvart ovo naše Zapruđe. ovo je jedan specifičan kvart koji ljudi vole, kvart u kojem rado žive.

Ja sam u ovom kvartu promijenila stan, iselila sam iz manjega u veći, ali kada sam selila, nije mi ni na trenutak palo na pamet da promijenim kvart.

Promijenila sam samo zgradu. Ovdje su odrasla moja djeca, ovdje u vrtić ide moja unuka, iako čak ne živi sa svojim roditeljima u našem Zapruđu. Ovo je kvart koji meni mnogo znači i ja sam mišljenja kako ću u ovom kvartu ostati do posljednjeg dana.

- Tribina je doista bila zanimljiva... Ona je nastavak...?

- Ona je nastavak niza zgodnih tribina na kojima je  nastupalo cijeli niz zanimljivih, vedrih, pametnih... Ljudi koji zaista imaju što reći. Naravno Zapruđanaca, ljudi koji su ovdje živjeli, stvarali. Koji su nam svašta ostavili u Hrvatskoj kulturi, u novinarstvu, filmu, književnosti. U glazbi ih ima iznimno mnogo. to su ljudi koji, kada ih sretnete, iako su odselili iz ovoga kvarta, uvijek se tom kvartu vesele. Uvijek pričaju o njemu, sa puno emocija, puno lijepih sjećanja. Evo ja radim preko trideset punih godina na HTV, u redakciji sam sa kolegicom Linom Kežić, urednicom i novinarkom HTV. Ona je u ovom kvartu provela samo četiri godine. I to četiri godine svoga studentskoga života u Zagrebu, kako je  došla u Zagreb iz Splita. I ona kaže, kako su to za nju nezaboravne godine... I ona se apsolutno "zarazila".... Bila je čak žalosna kada nije mogla doći na ovu tribinu, kaže da uz ovaj kvart ju vežu zaista lijepe uspomene.  

Tako da i ljudi koji su vrlo kratko ovdje proveli život i vrijeme, uvijek ih vezuju neke lijepe uspomene za ovaj kvart.

- Tribina će se i u buduće održavati ?

-  Pa, ja se iskreno nadam.  Mene su, što se kaže - prizvali, da je modeiram. Nekako sam se opirala, imala sam brdo obaveza, ali mi je zapravo silno drago kada susretnem ljude koje vidim da dišu slično kao ja, kojima je ovaj kvart prirastao srcu. Radujem se slijedećoj tribini, sada su me morali "moliti" a slijedeći puta ću se - gurati!





Alojz Majetić, Zapruđenec
- Ja sam možda među najdugotrajniji Zapruđancima. Ja kako sam doselio, a sada se ne mogu zakleti dali je to 1965/6, tu negdje. Do danas sam u Zapruđu. Prvo sam bio u "limenki" nekih trdesetak godina, pa smo onda prodali taj stan i sada sam u neboderu. Tako da imam Zapruđe i iz limenke- prizore, život i način i kako se sve čuje itd... do ovoga u nebodera koji je isto Zapruđe ali nešto drugačije Zapruđe.

Tako da sam ja Zapruđenac pola stoljeća i meni je ovdje sjajno. 

Zvonimir Milčec koji je iz Bukovca, dolazio bi ovdje kako bi ovdje šetali, jer je kazao, kao tamo u svom kvartu nije imao gdje šetati. A ovdje je sve tako fino urbano, parkovi ljepota. Stvoreno, da se čovjek može fino razgovarati, prošetavati i uživati.





Davor Šunk, Zapruđanec

-  Večeras smo se ovdje družili u Zapruđu u našem domu na jednom evociranju, zapravo starih Zapruđanaca i mladih. Gosti tribine su bili Drago Diklić. Sedar, naš fizički radnik, odnosno sportsko fizički radnik, Alojz Majetić i moja malenkost uz glazbenika  Luku iz podhodnika. Pričali smo o Zapruđu, Zapruđancima i Zapruđankama, evocirali smo cijeli niz uspomena i o gđi Štefaniji, našoj fiskulturnoj radnici nekada, zatim o Maji Milčec, koja je na žalost nedavno prerano tragično preminula, našoj spisateljica, itd.... Bilo je veselo zabavno, pričali smo o kulturi, umjetnosti, arhitekturi, o ljudima, parkovima, emocijama...

 - Ovo je jedna u nizu tribina, izgledno je kako če se tribine i dalje nastaviti..

- Iskreno se nadamo, ovakva tribina kao nekakav medij, pruža mogućnost da se ljudi druže, nešto nauče, da se zabave, nešto novo saznaju. Da stvore nešto novo, dobiju ideju. Nadam se da će se niz nastaviti....





Višnja Gojković, Zapruđanka
-  Danas smo se okupili na tribini koja je organizirana od strane Vjeće mjesnog odbora Zapruđe u suradnji sa knjižnicom Vjekoslav Majer i Podružnicom umirovljenika Zapruđe. 

 Tema tribine   o  Zapruđancima  koji su obilježili naselje Zapruđe, životom i djelom.  Ovo je jedna izuzetno kvalitetna priredba, jedan lijepi događaj za konac godine, koji se spontano odvijao pred prepunom dvoranom.

Ovakav odaziv naših sugrađana, stavlja pred nas zadatak, za ponovnim skorim organiziranjem jedne ovakve tribine sa novim gostima, kako bi ponovno pružili priliku svim nama da uživamo u novim podacima, doživljajima, pričama, sjećanjima ali i suvremeni temama vezanim uz naše Zapruđe.

Kako bi se ovako uspješno mogla održati naša tribina, zaslužni su naši sponzori. Glavni sponzor je Forino zdravljak, zatim  pekarnica Diana, La Musica Cafe bar i Cafe  san Antonio.





Zvonimir Vlahov, Zapruđanec
-  Već dugo postoji intencija u  Mjesnom odboru Zapruđe,da se animiraju građani naselja Zapruđe.

Ovo je jedan od načina, koji smo zamislili animirati građane Zapruđa. Ovo nije prvi puta, to je jedna od manifestacija koje smo održali posvećenu ljudima i naselju. Najpoznatiji smo sa održanom večeri - Ane Štefok.

No, mislim kako smo ovom večeri nastavili jednu pozitivnu tradiciju, koju nastojimo njegovati  i u koju ćemo zapravo pokušati dovesti što više Zapruđanki i Zapruđanaca, da pričaju o sebi, da pričaju o životu. Da se međusobno družimo i da zapravo na taj način one socijalne kontakte koji nam često nedostaju ostvarimo u našejm vlastitom naselju.

Osobno sam zadovoljan, zato što je veselo raspoloženje na ovom skupu nastavljeno i nakon službenog dijela, gdje smo zapjevali spontano. Ljudi svih generacija su sudjelovali i zajedno uživali.

Ako bude zdravlja, ako Bog da, što se kaže - tada ćemo se ponovno sresti na sličan način i bez nekih velikih pretencioznih  očekivanja. Nastojati ćemo biti nešto bolji nego što smo večeras, u svakom slučaju nastojati ćemo da proširimo ovaj način društvenog djelovanja, nastojeći svakako i podići kvalitetu.