.

subota, 29. listopada 2016.

Dobrota ne poznaje granice

Siget - Prekjučer smo posjetili prostorije Gradskog društva Crvenog križa u Sigetu 18A, gdje se održala akcija dobrovoljnog darovanja krvi, a ujedno održao i besplatan pregled očiju jedne domaće klinike koja je specijalizirana za ovu vrstu bolesti.

Već po običaju se u zakazano vrijeme 14,00 sati okupio veći broj dobrovoljnih darovatelja (žena i muškaraca), te su u ugodnom razgovoru, pri obavljanu rutinskih pregleda prije samoga darivanja krvi, izmjenjivali svoja iskustva, te razgovarali o  svakodnevnim temama.



Ankica Jakunić, referent za Dobrovoljno
darivanje krvi, pri Crvenom Križu grada Zagreba
-  Organiziramo redovitu akciju darivanja krvi ovdje u našem prostorijama u Siget-u 18 A., koja se održava jedanput mjesečno. 

Jučer smo obilježili nacionalni dan Darovatelja krvi ( 18. listopada), gdje smo podijelili Zahvalnice za  sve darivatelje, koji su darovali svoju krv 200 puta, 128 puta i 100 darivanja krvi za muškarce, a za žene 55 puta i 35 puta.


dr. Mirko Ratković, doktor sa klinike Svijetlost
- Kao jedna od vodećih klinika na ovim prostorima, vezano uz jučerašnji nacionalni dan dobrovoljnih darovatelja krvi odlučili smo svim dobrovoljnim darovateljima pokloniti besplatan sistematski pregled očiju.

Stručnog smo mišljenja kako sistematski pregled svakako treba uraditi, makar jednom godišnje, kako bi se utvrdilo, postoje li rizični faktor i sl. Ljudi obično doživljavaju svoj vid kao zdravo za gotovo, ali ih ipak treba pregledati jer se neke bolesti mogu potkradati, ili se pak može na vrijeme prevenirati kako bi izbjegli eventualne komplikacije...

Danas u okviru sistematskog pregleda vršimo, određivanje dioptrije, pregled oka, pregled ili mjerenje očnog tlaka i ukazivanje na neke eventualne faktore rizika ukoliko je pacijent  odnosno osoba koju pregledavamo ima neke bolesti koje mogu imati svoje posljedice na očima.

Zaista nam je drago što su se ovom pregledu sa mnogo strpljenja i pažnje odazvali gotovo svi današnji dobrovoljni  darovatelji  krvi. Sve one koji žele nastaviti preglede, mogu se javiti kod nas na kliniku, gdje smo pružili posebne popuste.









Senka Miloš, djelatnica
Gradskog društva Crvenog križa
- Upravo sam obavila pregled očiju, koji je zapravo jako jednostavan i bezbolan. Pravi razlog pristupanju ovom sistematskom pregledu leži u tome, što moja majke "ima"  leukom. Neki liječnici, specijalisti, također za oči, rekli su mi prije mnogo godina kako je to naslijedno, upravo iz tog razloga sam dana pristupila sistematskom pregledu, kako bi se uvjerila u sadašnje stanje svojih očiju.

- Kako je prošao pregled?

- Kako sam već rekla. Brzo, jednostavno, bez obaveznih maramica, suza i sl... Stanje sa leukomom je - granično -  Naime, po riječima  g. Mirka Ratkovića, postoje kapi za oči, koje tome mogu uvelike pomoći, ni bilo bi i dalje poželjno redovito kontrolirati barem jedanput godišnje oči i svoj vid kako bi imali sve u vezi toga "pod kontrolom".



Mario Đereković, djelatnik
Hrvatska pošta
- g Đereković, koliko već dugo   dragovoljno darujete svoju krv?

-  To činim, već redovito oko šest godina.

- Možete li nam reći što je vas motiviralo, da i vi postanete jedan od zapravo nevidljivih junaka i junakinja našeg društva, uvjek spremnih pomoći, pa i onda kada je vaša pomoć - dobrovoljnih darovatelja krvi - najpotrebnija?

- Od mala se u mojoj obitelji svakako još uz neke druge vrijednosti gajila  i vrijednost darivanje. U mome se domu oduvijek govorilo : Što više daješ, više ćeš i primati. Naravno, ovdje se ne gleda samo na vlastitu dobit. Stvar je pomoći drugima, a kako smo mi svi samo jedno, tako se sve što darujem, također i vraća.

- U spomenutih 6. godina, koliko ste puta darovali svoju krv?

- Do sada sam  svoju krv darovao dvadeset puta.

- Dakle, uvijek se odazivate kad god se organiziraju akcije dobrovoljnog darovanja krvi?

- Uvijek,  svaka tri mjeseca. Kad god je akcija, ja dolazim... Ne može se dogoditi da ja ne dođem.

- Što bi poručili za sve one koji se eventualno boje dobrovoljno darivati svoju krv?

- Dođite, nije tako ništa strašno. Možda je prvi puta, kada se tek susrećete sa ovom čarobnim svijetom dobrote (dobrim ljudima i humanim djelom, gdje direktno pomažete drugima). Odlučite se i to je to! Uvijek nekome treba nečija krv!

- Da li ste obavili i pregled svog vida, odnosno očiju ?

- Svakako. Zaista sam pozitivno i ugodno iznanađen ovim pregledom, koji je bio potpuno besplatan. Kako sam ja poštar, ali onaj koji donosi poštu (penzije, radost, "čestitke"  ovrhe, tugu itd...) tako sam i sudionik u prometu, pa mi je iz mnogo razloga vid vrlo važan uz moje radno mjesto. Naravno, kako sam iskoristio ovu priliku i ovbavi pregled, te saznao, kako je sa mojim vidom i očima sve u redu. Zahvaljujem ovim simpatičnim ljudima iz privatne klinike, na odlično uređenom pregledu, te ljubaznosti i susretljivosti. Sada sam siguran, kako pri isplati penzija više neću moću sumnjati u svoj vid, te neću pogriješiti i oštetiti sebe  Ha, ha , ha ..... mala šala !

Zahvaljujem i ovaj puta organizatorima, na današnjoj ovako odlično organiziranoj akciji dobrovoljnog darivanja krvi i potpuno besplatnog pregleda očiju i kontrole vida.











Nema komentara:

Objavi komentar