.

nedjelja, 25. ožujka 2018.

Zanimljiva izložba europskog majstora

Remetinečki Gaj -  U galeriji Vladimir Buzančić, 11. ožujka 2018. godine je otvorena samostalna izložba - Znakovi grada -, autora  Bálinta Szombathy (Pačir, Vojvodina, 1950.) multimedijalnog je umjetnika u domeni performansa, instalacije, vizualne poezije, elektrografike, postkonceptualizma, urbane semiologije te pisac, urednik, art organizator. Član je i osnivač legendarne Grupe Bosch+Bosch (Subotica, 1969. – 1976.) i sudionik manifestacija jugoslavenske „nove umjetničke prakse” 1970-ih. Od 2000. živi u Budimpešti gdje uređuje časopis za umjetnost Magyar Műhely te vodi istoimenu galeriju u kojoj organizira zajedničke izložbe mađarskih i stranih umjetnika, piše za vodeće umjetničke časopise, izdaje knjige. Posljednjih godina bavi se tematikom rodne zemlje ili zavičaja istražujući pojmovne poremećaje toga termina u svjetlu migracija i selidbe naroda te etničkih entiteta u bliskoj prošlosti.



Bálinta Szombathy, autor
izložbe  - Znakovi grada
-  Evo, izložba je otvorena, kakve ćete dojmove ponijeti?

-  Dojmovi su apsolutno, dobri, pozitivni Samo su dvije slike bile suvišne. Znači, kao da sam unaprijed znao, koliko ova galerija traži radova.

Tako da sam jako zadovoljan.

Sve je to lijepo leglo.

Ja mislim da bi ova izložba mogla da "prođe" u cijeloj Europi.

- Vidimo da kako vaše izložbe  "rastu". Održali ste prije nekog vremena jednu manju u Samoboru, sada je ova - mnogo veća. Večeras smo imali prilike čuti, kako će vam se ispuniti želja da održite jednu izložbu u jednom reprezentativnijem i većem prostoru . Što na to reći?

- To još uvijek nije obećanje. To je je moja želja. Naime, moramo pronaći jednu instituciju (malo veću od ove) ...možda neki muzej, pošto su moji radovi dosta razasuti i rasprostranjeni, ali su i brojni. Ovo, što je izloženo večeras ovdje, je zaista samo jedan mali dio što ja radim. No, mislim kako je i ovo korisno u nekom smislu.

Pošto ova moja generacija, pomalo "odlazi". Mene su tu znali u Zagrebu, naime ja tu izlažem od 70tih godina. Imao sam jako mnogo prijatelja umjetnika, koji su na žalost i preminuli, na žalost. Možda mlađi ljudi nisu upoznati sa mojim radovima.

Osjećam kako bih trebao biti malo češće prisutan,ovdje u Zagrebu, kako bih privukao pažnju i mlađe publike.



Želimir Koščević, povjesničar umjetnosti
- Ovo je iznimno važan umjetničji događaj za galeriju Vladimir Buzančić, da ima ovakvu izložbu autora Bálinta Szombathy   iz Subotice, jer on ima dvostruko državljanstvo, tako da aktivno djeluje i u Mađarskoj 

To su djela koja nastaju slučajno, koja jednostavno fotografira fasade koje se isprobavaju boje, tako da to zaista liči na baš  readikalnu suvremenu umjetnost. To je jedan segmet, a drugi njegov segment su povijesni radovi unatrag dvadeset, trideset godina, gdje on snima pojedine situacije u urbanom miljeu, sa kablovima.

Drugim riječima on izvalači iz te realnosti detalje i to pretvara u umjetničko djelo. 



Veleposlanik Mađarske Republike u Hrvatskoj
 Jozsef Magyar

-  Iznimno mi je drago i zapravo mi pruža zadovoljstvo, to što sam bio pozvan na ovu zanimljivu i lijepu izložbu. Tu sam imao priliku upoznati se sa ljudima ovdje U Centru za kulturu Novi Zagreb.

Zapravo, vrlo sam veseo što se jedna dosadašnja izvrsna suradnja nastavlja, preko Centra za kulturu sa Mađarskim umjetnicima.

Današnja izložba, ja bih rekao kako stvarno povezuje narode u toj nekakvoj bližoj regiji uz Dunav i Dravu, između Jadrana i Karpata, jer današnji autor izložbe, je rodom iz Bačke, mađarskog porijekla. Imao je  kako bi se danas suvremeno reklo - odličnu konekciju - u ona doba, sa umjetnicima, pa čak i u Hrvatskoj . I evo, konačno možemo njega pozdraviti, danas u Zagrebu, sa prvom kako sam informiran - ja jednom većom izložbom. Naš cilj je svakako da se ovaj njegov "materijal" još bolje upozna, a zasigurno bi bili veseli , ako bi i današnja Hrvatska umjetnost mogla biti prikazana i u  Mađarskoj.



Anita Zlomislić, voditeljica galerije
Vladimir Buzančić

- Izložba autora Bálinta Szombathy - Znakovi grada , se otvorila u Galeriji Vladimir Buzančić.

Imali smo čast, zaista ugostiti jednog velikog mađarskog u europskog umjetnika, koji je svojom temom - Znakovi grada -  se fantastično uklopio u naš temat godišnji koncept izložbi u 2018. godini.

Dakle, to su slike, fotografije, koje su  nazvane - Znakovi grada, koje promatraju neke obične situacije, polhe na zgradama, koje su nekim intervencijama, kao što su preslikavanja ili  kao što su ljepljenja plakata ili  skidanje plakata, dobile jedan potpuno novi značaj.

Dakle, to je dio umjetnikovog stvaralaštva, koje se bavi zapravo, umjetnošću znakovlja. To je semiološka umjetnost u kojoj on prepoznaje neke bitne momente naše suvremenosti i svakodnevice.















Nema komentara:

Objavi komentar