.

nedjelja, 29. listopada 2017.

Prva večer 1. Festivala poezije Lučko INTERNACIONAL

Lučko - U subotu 27. lipnja u 18,00 sati, kao što je i najavljeno - započeo je  Festival poezije Lučko Internacional. 

Bez velike pompe, sasvim spontano, poezija je došla sa svom svojom ljepotom i čarolijom u društvene prostorije lokalne samouprave Lučko, gdje je okupili ne mali broj ljubitelja - stvaraoca - ove književne umjetnosti ali i okupila znatiželjno sklonu publiku.

Moramo istaknuti kako iza ovog vrijednog kulturnog događaja stoje mnoge vrijedne ruke i članovi, udruga, ustanova, podružnice itd. Naime, kao što smo već upoznati, organizator ove dvodnevne kulturne manifestacije je Podružnica umirovljenika Lučko / Ježdovec, na čelu sa gđom. Biserkom Petrović uz svoje vrijedne članove, dok su svojim trudom - kako bi sve bilo upravo onako kako smo to doživjeli u petak i  subotu u večer - uvelike pripomogli : Dom za starije Sveta Ana iz Sopota (njihova vrijedna Keramička radionica), Udruga gluhoslijepih osoba grada Zagreba (koja je aktivno sudjelovala u programu Festivala ali i oblikovala keramičke skupture koje su dodjeljene prvu večer slavodobitnicima Festivala)  Osnovnoj Školi Odra, koja se odazvala pozivu organizatora, kako bi iz Osnovnih Škola Novog Zagreba profesori Hrvatskog jezika, bili stručni članovi velikog žirija. Nadalje vrijedi spomenuti i sponzore koji su svojim poklonima (kolačima, voćem itd..) također ovu manifestaciju učinili uspjelom. Tu su Geodezija Aleksić d.o.o., Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Kraljević, Obiteljsko  poljoprivredno gospodarstvo Tuškan.



Pobjednički kipovi, radovi članova
Udruge gluhpslijepih osoba grada Zagreba

- Na poziv organizatora 1. Festivala poezije Lučko INTERNACIONAL - kazala nam je gđa. Jelena Matić, nismo mnogo dvojili. 

Zahvalili smo na pruženoj prilici i povjerenju, te smo odmah prionuli izradi keramičkih kipova.

Moramo priznati kako trenutno nemamo  baš veliko iskustvo. Naime, i naša Udruga je organizirala radionicu keramike, ali odlaskom pojedinih članova, ta naša aktivnost je pomalo zamrla. naravno kako smo promišljali o ponovnoj aktivaciji, no dan za danom .. No, evo, kako kažu neki  - ništa nije slučajno - i ovim pozivom stvorila se prilika za novi početak i naših Keramičkih radionica.

Kao što sam rekla, nemamo mnogo iskustva pa smo odmah kontaktirali Doma za starije osobe Sveta Ana, čiji su nam članovi Karamičke radionice svesrdno priskočili kako praktičnim savjetima, ali i pečenjem naših kipova, na čemu im ovako javno od srca zahvaljujem u ime svih članova nape Udruge, ali i sretnih dobitnika ovih naših kipova.


Jelena Matić sa autorom festivalskih kipića
Milnom Vrućinom
- Uradio sam skupturu konja sa krilima što simbolizira zaista jednu veliku mentalnu snagu i kreaciju. naime i sami znamo kako je kon najmoćnije i rakao bih najljepša domaća životinja. No, kada joj dodamo krila kao u narodnoj predaji, tada njegova snaga, ljepota, moć ... nemaju kraja!

Uradio sam to tog konja na stalku, visok je. Inspiririrala me ideja da to bude kip, moćan - kao uspomena. To je nagrada, pa da ju može onaj tko ju osvoji, držati ali i postaviti u vitrinu da se vidi!

Naravno, iznimna mi je čast da upravo ja budem kreator nagrada za ovaj , zaista zanimljivi Festival. Svim sudionicima, ali i organizatorima želim od srca veliki uspjeh.

Članice Keramičke radionice sa  gđa
Bisrekom Petrović, predsjedsjednicom
 Podružnice umirovljenika Lučko /
Ježdovec
- Iznimno nam je drago da smo mo bile u prilici svojim iskustvom i radom pomoći prije svega dragim prijateljima iz Udruge gluhoslijepih osoba grada Zagreba, ali i organizatorima 1. Festivala poezije Lučko INERNACIONAL.

Veselimo se što smo i mi dio ovog velikog projekta, koji se evo uspješno organozira , odnosno realizira bez gorovo ikakvih veliki sredstava. On se "gradi" dobrovoljnim radom od svakoga od nas. Mislimo kako se na ovaj način stječe prilika da svi skupa pokažemo svoju suosjećajnost empatiju, želju za zajedništvom, prijateljstvom i druženjem, kroz podršku i pozitivno bodrenje.Za kraj svim sudionicima želimo mnogo uspjeha i da se ugodno i nezaboravno druže i uživaju u poeziji.



Prvu večer  Festivala poezije Lučko Internacional je otvorila gđa. Bisreka Petrović, pred velikim brojem sudioniika, kako iz naselja Lučko ali i gostiju iz susjednih naselja. 

U svom kratkom govoru je pozdravila prisutne, te istaknula, kako je pravi smisao ovog festivala druženje ali i pomicanje granica svekolikog kulturnog stvaranja stanovnika Novog Zagreba, ali i cijelog grada Zagreba. 

Iskoristila je priliku i predstavila stručni žiri. Naime, ideja cijele organizacije Festivala za prvu večer je bila, da stručni žiri čine učiteljice odnosno profesorice Hrvatskog jezika, koje gotovo cijeli svoj radni vijek prate vrlo stručno književnost kako u nas tako i u svijetu. U želji da im se oduže u ime svih genaracija učenika  (novog Zagreba) ali i u čast Dana učitelja, koji se slavi početkom ovog mjeseca, te obilježavanjem Mjeseca hrvatske knjige koji se odvija upravo ovog mjeseca. Ove godine se odazvala Osnovna Škola  Odra, dok su se druge pozvane škole  ispričale zbog  opravdane spriječenosti dolaska.



Ivana Kujundžić, profesorica hrvatskog jezika
Osnovna Škola Odra - član Stručnog žirija
- Želim prije svega zahvaliti na pozivu. Zaista sam počašćena ovim pozivom. 

No, isto tako bih istaknuti kako podupirem inicijativu organizatora 1. Festivala poezije Lučko INTERNACIONAl kako bi se moje kolegice i kolege odazvale i postale budući članovi stručnog žirija, kako bi i na ovaj način proširile naš prosvjetni poziv, te  svojom znanjem i stručnošću ujedno utjecale na kvalitetu ali i ohrabrile lokalne stvaraoce poezije da budu još plodniji i još glasniji.

Istaknula bih kako sam iznenađena večeras viđenim i svim pjesmama koje sam čula. Iako je ovo večer amatera, moram priznati kako sam u pojedinim trenucima bila ugodno zatečena ljepotom i kavlitetom izgovorenih riječi.

Kako sam ovaj festival večeras doživjela izrazito kreativnim, otvorenim  i zanimljivim, zasigurno ću u njegov program iduće godine sa ostalim kolegicama uključiti i naše učenika, ali i učenike drugih škola. Naime čula sam od organizatora, kako ovaj festival žele učiniti mjestom stjecišta poezije svih genaracija, od one vrtićkog uzrasta (oni će recitirati likovnim radovima, gdje će biti organizirana izložba) pa sve do umirovljenika, koji su na kraju krajeva i organizatori ovog festivala.

Vidimo se svakako i do godine!



U početku prve večeri - večeri amatera - 1. Festivala poezije Lučko INTERNACIONAL čuo se i osjećao veliki žamor (vjerovatno zbog trema!?), kako glasova ali isto tako i emocija. 

No, kako se krenuli nastupi pojedinih izvođača, plaha energija poezije, predivnih riječi i prekrasnih emocija ulijevale su sigurnost , ugodu i ljepotu večeri.  U pojedinim trenutcima se mogla zamijetiti i poneka suza, kako se spušta niz obraz, povedena snažnim emocijama.

Uz ugodan glas voditeljice, smjenjivali su se autori  jedan za drugim, predstavljajući se sa tri svoje autorske pjesme. Bilo je tu različitih stilova, tema, tempa .... No sve se slagalo u jednu ugodnu malodiju, koja ja svojim zanosom opila sve prisutne...

Ali, svemu lijepom dođe kraj. 

Svojim i dalje lijepim glasom  voditeljica je trgnula sve prisutne - kazavši, kako će se, evo nakon svih izvedenih pjesama, stručni žiri povući, kako bi u miru moga proglasiti one najuspješnije ove večeri.

Vijećenje zaista nije trajalo dugo. Stručni žiri u sastavu:

  • Ljubica Koren Željkova , predsjednica
  • Ivana Kujundžić, član
  • Goran Kraljević, član

su donjeli jednoglasnu odluku:


  1. Marija Kosanović
  2. Ana Gregurek
  3. Gordana Herceg.

No tu nije bio kraj dodjele festivalskih nagrada. Naime, organizatori festivala su iskoristili priliku te festivalskim kipićem nagradili Ljubicu Koren Željkova, nagradom za životno djelo!



Ljubica Koren Željkova
Ljubica Koren rođena je 10. rujna 1931. godine u Skradu od majke Vjekoslave i oca Franje Šepića.

Djetinjstvo i mladost provele je u gradu na četiri rijeke - Karlovcu, gdje završila osnovno i srednjoškolsko obrazovanje. Na filozofskom fakultetu u Zagrebu stekla je zvanje profesora književnosti.


Prvu svoju pjesmu  je objavila u časopisu - Izraz -, već 1955. godine.


Rijetko i povremeno objavljuje pjesme, a prvu zbirku svojih pjesama - Crni leptir - objavljuje 1995. godine u Zagrebu. Ovaj svoj prvijenac je posvetila svom nikada ne prežaljenom bratu Željku (koji je ubijen 1942. godine.), te je svom prezimenu dodala ime Željkova.


Zadnjih godina surađuje sa karlovačkim časopisom Svijetlost, časopisom Marulić, ali i u Modroj lasti. Često puta svojim stihovima zna biti i gost Trećeg programa Hrvatskog radija.


Do sada je objavila dvije knjige priča za djecu: Priče iz Pčelinjeg grada, Pčelica Hana i prijatelji,, te dvije zbirke pjesama, Crni leptir i  zbirka pjesama - Iz dana u dan.




Nakon podjele nagrada, slijedilo je jedno iznanađenje za publiku. Naime, ispod ponekih sjedala se skrivao poklonbon, našeg sponzora OPG Kraljević , koji je darovao sretne dobitnike, sa vrećama jabuka od 10 kg.

Nakon ovog iznanađenja  sudionici, i izvođači ali i publika su se uputili na ukusan domjenak, koji je u šali, priči, recitacijama ali i pjesmi, potrajao dosta dugo u noć.





Zaslužena dobitnica prva nagrade, po mišljenu
stručnog žirija - Marija Kosanović,
za posthumno stihove svog supruga
- Ova prva večer 1. Festivala poezije Lučko INTERNACIONAL je bila zaista ugodno, ugodno iznanađenje! Moram reći svim srcem, kako sam zaista uživala. Emotivno sam prepuna, nakon svih ovih prekrasnih večerašnjih događaja.

Uz predivnu glazbu gitare, koju je izvodio Tomislav Tenšak Snoopy , i takođre predivne stihove pojedinih izvođača - super!


- Vi ste večerašnja slavodobitnica?


- Da. Na prvom Festivalu. Naime moj  pokojni muž - to su njegove pjesme -. Malo su me sustigle i obišle emocija ali i suze i ja sam presretna zbog toga.


Naime, to su njegove prve pjesme. Ima on još mnogo pjesama, ali sam ja tako izabrala te njegove prve pjesme. To su uglavnom misaone pjesme. I nakon ove nagrade, baš su iz mene eksplodirale emocije i suze. Hvala mu na pjesmama!



Ana Gregurek, dobitnica druge nagrade
-  Pa ovo je moje prvo sudjelovanje na ovom festivalu. Moram istaknuti kako mi je bilo lijepo, ugodno. Moram također reći kako mi se dopadaju sve pjesme od svih sudionika.

Također me veseli , kako smo se okupili u ovako velikom broju.


Iskreno se nadam ali i radujem kako će se ovaj Festival nastaviti i kako ćemo se satati i iduće godine u još većem broju. Zahvalujem organizatorima, ali i svim sudionicima ovog predivnog druženja.






Gordana Herceg, nositeljica
 treće nagreda festivala
-  U ime Podružnice umirovljenika Sveta Klara / Čehi, odlučila sam sudjelovati na ovom festivalu poezije.

Pjesme pišem već cijeli niz godina, od srednjoškolskih dana. Odabrala sam tri tri pjesme sa kojima sam sudjelovala.

Ni izdaleka sa nisam nadala kako će ovo biti natjecanje, nego jedna radijalno druženje.

Drago mi je što sam dio ovog ljepog pjesničkog druženja. Sigurna sam kako ću sudjelovati i iduće godine.

Organizatorima, želim zahvaliti na odličnoj organizaciji, a koplagama i kolegicama pjesnici ma želim još mnogo nadahnuća koje će uroditi prekrasnim stihovima, odnosno pjesmama.





Ljubica Koren Žaljkova, dobitnica nagrade
za životno djelo
- gđo Koren, recite nam svoje dojmove o samom festivalu i ponešto odobivenoj nagradi -  životno djelo.

- kao večerašnja predsjednica stručnog žirija, vrlo sam ponosna, jer su sve naše odluke donešene - jednoglasno.

A što se tiče nagrade - Za živorno djelo- to se zaista nisam nadala, da će mi biti uručena ovako lijepa i zaista važna nagrada.

Za kraj bih istaknula, kako organizatorima od srca želim mnogo uspjeha u idućim godinama.

- Zahvaljujemo gđo. Koren i vidimo se i iduće godine.





Bisreka Petović, predsjednica Organizacijskog
odbora Festivala poezije Lučko INTERNACIONAL
- Iznimno sam ponosna! Naime, kako ste i sami imali priliku vidjeti ali i doživjeti, postigli smo već prve večeri ono najvažnije, a to je da smo uspjeli navesti ljude da se pjesmom druže. I sami ste bili svjedok kako je ova večer sasvim spontamo pobudila velike emocije kod svih sudionika, a mogla se i zapaziti i poneka suza.


  Uz izvođenje pjesama organizirali smo i izložbu likovnih radova naših sumještana, koja je isto tako pobdila veliki interes, tako da sam sasvim sigurna kako ćemo i u tom smijeru iduće godine učiniti jedan snažniji iskorak. 

Također sam ponosna što je naš stručni žiri  po svom mišljenju ali i mišljenju svih nas- pravedno- istaknuo i nagradio najbolje među nama večaras.

Također smo mi , festivalski odbor, iskoristili priliku i svesrdno dodijelili veliko priznanje - Za životno djelo -, gđi. Ljubici Koren Željkovoj dugogodišnjoj pjesnikinji za sve njezine radove do sada.

Na kraju, zahvaljujem svim sudionicima - prije svega na prekrasnim pjesmama ali i na odazivu na naš natječaj. Istaknula bih također, kako pripremamo zbornik svih pjesama koje će biti izvedene na 1. Festivalu poezije Lučko INTERNACIONAL.