nedjelja, 15. listopada 2017.

Nove aktivnosti članova Podružnice umirovljenika Zapruđe

Zapruđe - Ovih dana smo posjetili Podružnicu umirovljenika Zapruđe, koja je uz mnoge svoje aktivnosti ( radionice, tribine, sportska, plesna druženja itd...) početkom ovog mjeseca pokrenula još jednu zanimljivu rekreativnu aktivnost, pod nazivom "Senior Fit" koja je kako smo imali priliku vidjeti , privukla mnoge članove ove podružnice.

Iako neuku i daleko od neke stručnosti, vježbe koje su izvodile članice, ali i članovi (!?) vođene stručnom trenericom g. Vanjom Gojković - činile su nam se zaista zanimljive, kreativne, spontane i nekako "svježe"... Gotovo smo se i mi uključili, ali su nas naše obaveze "tjerale" dalje.



Vanja Gojković- Magistra Kineziologije
 te instruktorica aerobica i fitness programa
 sa dugogodišnjim iskustvom
 u radu s osobama svih dobnih skupina

- g. Gojković, možete li nam ponešto reći o  ovim vježbama koje smo imali prilike vidjeti. Naime čine se nekako spontane, ne naporne, a opet  nekako snažne i moćne.

- "Senior Fit" kako smo simpatično nazvali skupinu vježbi je zapravo program vježbanja namijenjen starijoj +55 populaciji, te svim osobama koje iz bilo kojih razloga ne mogu sudjelovati u intenzivnijim aktivnostima gdje se skače ili rade bilo kakvi nagli potezi ili podižu teži utezi.

"Senior fit" treninge izvodimo uz glazbu, kako bi na dinamičan i zabavan način potaknuli starije članove Podružnice umirovljenika Zapruđe, koji su nam se pridružili - da poveća svoju fizičku aktivnost.

Kao što znate, vježbanje općenito stvara dobar osjećaj o samom sebi, a kada se vježba u grupi kao mi sada - članovi Podružnice se imaju izravnu priliku se još više i kvalitetnije socijalizirati  i komunicirati sa ostalim članovima koji ih motiviraju na dodatni trud.

Napomenula bih imamo 4  tipa vježbanja koje članovi Podružnice umirovljenika Zapružekroz ovaj zaista zanimljiv ali nadasve zdrav  programa savladavaju:
  • Vježbe izdržljivosti i aerobic activnosti - one se izvode kroz lagane plesne korake u stolici ili stojećoj poziciji
  • Vježbe snage - izvode se uz opterećenje vlastitim tijelom ili s različitim rekvizitima, kao npr. s malih utezima, gumama, štapovima,loptama..
  • Vježbe ravnoteže - izvode se kroz vježbe pilatesa
  • Vježbe fleksibilnosti - izvode se kroz jednostavne vježbe istezanja, joge..


Cilj ovog programa "Senior Fit"  je da svaka osoba koja ovakav trening uključi u svoju životnu rutinu postane i ostane što duže fit. Na taj način osoba može duže  uživati u neovisnom životu zajedno sa brojnim zdravstvenim prednostima, kao što su:

  •   smanjeni rizik od srčanih bolesti,
  •  povećana fleksibilnost, snaga i koordinacija,
  •  poboljšana cirkulacija i ravnoteža itd ...


Sve ove vježbe u cjelini pomaže članovima, koji marljivo i redovito dolaze na  treninge da jamačno održe svoje mišiće i zglobove dovoljno zdravim da mogu bez bolova i ukočenosti samostalno obaviti jednostavne dnevne zadatke kao što su npr: odlazak u  šetnju, penjanje stepenicama, nošenje namirnica, čišćenje kuće...

Ova sportska druženja odnosno treninzi se održavaju svaki četvrtak u 17,00 sati. No, zbog velikog interesa i odaziva planiramo uskoro uvesti i drugi  vremenski termin trening tjedno.

Za kraj bih spomenula, kako nam se mogu pridružiti svi bilo da su vetarani  vježbanja ili novopridošlice, Svi ste dobrodošli i pozvani da nam se pridruže i otkriju  užitak vježbanja u grupi.

 "Sve što trebate ponjeti sa sobom su čiste tenisice, boca vode i veliki osmijeh na licu...