Novi Zagreb - UČITI znači
prikupljati znanja, a NAUČITI znači
primijeniti naučena znanja s ciljem postizanja željenog rezultata. Tako možemo
učiti kako se mijenja guma na autu. Više puta ju promijeniti i na kraju naučiti
kako se mijenja. To znanje je doseglo razinu primjenjivosti. Rezultat je
postignut.
Danas sam podijelila svjedodžbe učenicima prvog razreda
osnovne škole.
Došli su u velikom broju.
Klupe nisu bile posložene u našem radnom ozračju, a to je u
obliku slova L, grupirane jedna do druge, jednostavno raštrkane baš onako kako
njima odgovara kako bi rad bio što učinkovitiji.
Svejedno, nisu se smeli , pronašli su svoje mjesto i sjeli u
klupe koje su bile klasično posložene.
Sve je bilo nekako službeno te su se i oni tako ponašali.
Zanimljivo je kako raspored u prostoru može utjecati na ljudsko ponašanje.
Nakon službene podjele obratila sam im se rečenicama koje su
sadržavale osvrt na sve što su naučili tijekom godine. Bilo je toga dosta za
ispričati.
Jednostavno podsjetili smo se na čemu smo sve radili i na
čemu učili.
Prekinuo me jedan dječak ,da me podsjeti – Učiteljice,
zaboravili ste reći i na greškama!“ .
Da zaboravila sam reći jednu najbitniju stvar, a ta je da
jedino učimo iz grešaka.
Moji učenici znaju što su greške i prihvaćaju ih kao
sastavni dio učenja. Nemaju otpor prema njima i doživljavaju ih vrlo otvoreno.
Oni znaju da je greška samo jedan (krivi) korak u procesu
kojeg radimo da bismo postigli određene rezultate koje želimo. Ako se ispostavi
da nas taj korak ne dovodi do željenog rezultata mi ga samo promijenimo. Ako je
potrebno i nekoliko puta. Sve dok ne nađemo onaj koji nas dovodi do željenog
rezultata.
Volim kada me prekinu nekim izjavama koje sam dala jer je to
pokazatelj slušanja i memoriranja, a i primjene onoga što su naučili.
Izjave odraslih da ih djeca ne slušaju su neosnovane. Vrlo
brzo će se dokazati kad im svrate pozornost na nešto što su od nas čuli , da
slušaju ono što im je u tom momentu bilo neophodno. Ono što njihov mozak prima
u svoju mapu.
Hvala Bogu da imamo djecu od kojih možemo mnogo naučiti. Oni
informacije koje primaju, primaju na ne iskrivljen način, ne uspoređujući ih ni
sa čim jer šumu podataka koju mi imamo oni još ne maju.
Njihov pokazatelj primanja informacija može nam pomoći da
svoju iskrivljenu sliku iskrivimo drugačije i bolje za nas.
Negdje davno sam pročitala i usjekla mi se u pamćenje izjava "Djeca su naši učitelji ,a ne mi njihovi"
Jeste li sta ikada zapitali kakav ste vi utjecaj imali na
svoje roditelje i što su oni od vas naučili?
Jeste li primijetili kako su tijekom svog života mijenjali
svoja ponašanja?
Možda ste bili revoltirani time, ali jasno je da i oni uče
tijekom života , jednako kao i mi.