.

petak, 3. lipnja 2016.

Gordogan, IV. Smotra srednjoškolskog dramskog izričaja

Travno - Jučer smo posjetili  Smotru srednjoškolskog dramskog izričaja Gordogan koji okuplja dramske skupine koje djeluju u srednjim školama.

Naime Kulturni centara Travno, već tradicionalno četvrtu godinu za redom organizira ovoj zaista svake hvale vrijedan kazališni događaj.


Projekt je zamišljen kao manifestacija srednjoškolskog dramskog stvaralaštva. Promiče vrijednost zajedništva, ali i umjetničkih osobnosti pojedinaca, ističe snagu pohvale i uočavanja pozitivnih vrijednosti.

U Gordoganu nema rangiranja, natjecateljska atmosfera proizlazi iz zadovoljstva stvaralaštva i zajedničkog učenja. Smotra srednjoškolskog dramskog izričaja Gordogan mogućnost je otvaranja srednjoškolskog kazališta široj publici. 

Svojim angažmanom učenici i glumci utjelovljuju autentično bavljenje kažalištem lišernim profita, komercijalnosti i istrošena profesionalizma. Na žalost takve predstave dožive svega nekoliko izvedbi. U svakom slučaju ova Smotra srednjoškolskog kazališnog izričaja Gordogan pruža jednu od (za sada!) malih mogućnosti otvaranje srednjoškolskog kazališta široj publici.



Borna Brkić, II Gimnazija
treći razred
- Mi smo kazališna grupa koja radi predstavu o Sherlock Holmesu i drago nam je da Županijsko natjecanje nije bilo naša posljednja izvedba. 

Na žalost, za sada je ovo naša posljednja izvedba ove naše kazališne predstave i moram priznati kako smo i malo tužni.

Ovu Smotru, koja uspješno okuplja dramske skupine koje djeluju u srednjim školama - Gordogan, koja se održava već godinama i drago nam je da smo ovdje. Želimo puno sreće svima.

Za našu predstavu smo se dosta dugo pripremali. Pripreme su trajale oko dva do tri mjeseca. Iskoristio bih priliku i ovako javno zahvalio našem mentoru prof. Pavloviću i svima koji su sudjelovali u realizaciji ove naše predstave.Bilo je to jedno zaista predivno, kreativno iskustvo, kojega ćemo se zasigurno rado prisjećati u nekim idućim godinama.

Pred sam nastup osjećamo onu malu "pozitivnu" tremu, no biti će sve to - ok!



prof. Vesna Muhoberac, V Gimnazija,
režiser kazališne pretsve
- Krležine balade

- Sa uvežbavanjem smo započeli u listopadu, prošle godine. Dakle ja kao redateljica i učenici V Gimnazije. To su učenici koji su iznimno zainteresirani za kazališni svijet i koji su skupa sa mnom radili na Bladama Petrice Kerempuha, ispitivali zanačenje Balada, smisla, teksta, blazbe itd...

Prvu smo predstavu - Baladu, uradili u Prosincu, zatim u Krležinom domu, dakle u memorijalnom centru. Imali smo desetak izvedbi. Također smo našu predstavu izveli na Državnom natjecanju.

Sada smo došli ovdje u Novi Zagreb u Kulturno umjetnički centar Travno, na Smotri Gordogan. Također ćemo zainteresiranoj publici ovu predstavu.



prof.Ivan Pavlović, II Gimnazija

-  Mi smo večeras izveli našu predstavu - Sherlockova posljednja zagonetka. To smo nazvali operom. Htjeli smo se malo igrati sa ovim glazbenim žanrom. Bilo je tu i svirke, ali i pjevanja, a capela pjevanja i pjevanja uz mikrofon. Malo smo se poigrali sa posljednjom novelom, zapravo koju je napisao Arthura Conana Doylea, kada je odlučio da se Sherlocka, simbol genija koji je, čovjek koji je ipak na pravoj strani i koristi svoju genijalnost. A sa druge strane je prof. Moriarty, koji je ovdje u predstavi bio simbolični dirigent, onaj koji povlači  konce iz pozadine. Oni se sukobljavaju zapravo, oboje  umiru, bacaju se niz slap, a mi smo - onda za zahtjev fanova- oživili Sherlocka.

Kao što se vidjeli u predstavi smo imali bas gitare, elektičnu gitaru, klavir... Mi to obično volimo raditi kroz neke improvizacije. Krenuli smo od neke melodije i na nju pokušali nalijepiti nekakav tekst, koji nam se učinio zgodim. Onda smo još to malo začinili sa nekim domaćim autorima. Ubacili smo jednu Krležinu pjesmu koja govori, isto tako o smrti jedne lijepe Europe, onih finih vrijednosti. Kojima bi trebao jedan lijepi genije izložiti prsa da ih zaštiti,  jel tako ?! I ubacili smo, jednu simboličnu pjesmu, našeg Frana Galovića - Crne bel - čuvena kajkavska pjesma, koja simbolično isto progovara o brbi dobra i zla. I trebali smo sve to "zapakirati" mi smo nazvali - opernu priču - sa dramskim elementima. Na kraju smo i sa glazbom i sa svjetlom pokušali simbolično dati do znanja da se neki genije mora žrtvovati, za neke pozitivne stvari. Ali, da ta žrtva nije uzaludna.

- Zadovoljni ste svojom izvedbom, nastupom ?

- Da, svakako. Mi ovo obično radimo za Librano. To je uobičajno za što se pripremamo u školi. No ovo je jedna sjajna stvar, jer je šteta naprosto da te predstave koje se naprave - ulože ljudi svi kvalitetnu energiju, grupe se slože... Evo, ovim putem istaknuo, kako bi bilo sjajno, da Librano bude samo kao premjera srednjoškolskog teatra. To bi bila recimo, odlična prilika da se Librano održi oko Božića premjera , da se do kraja godine, zapravo to ipak igra. Da to živi, jer te predstave, žive kao što predstave žive doku su ti ljudi tu . Sutra će oni maturirati... Doći će neke druge grupe ... Šteta je zapravo da se to ne igra dalje. Oni bi to igrali besplatno. Da se ljudi međusobno gledaju. Ima mnogo dvorana koje zajape prazne. Imaju i škole dvorane,za to nije potrebno ni novaca, ni ništa.

Evo, ovo je sjajna prilika, do duše rijetka, da se na kraju sezone to još jedanputa odigra, ali šteta je što oni nemaju prilike, barem jednom mjesečno igrat, negdje po školama. Da to bude u obliku nekakvih druženja. Poanta u ostalom i je da se ljudi druže, tada bi imali i boljih glumaca i režisera i bendova itd..



Marta Klemenčić, 16. gimnazija
4. razred
-Večeras sam izvela - Ninin monolog, iz Čehovljeve drame, Galeb.

- Kliko ste dugo pripremali, tvoj nastup?

-  Za pripremama, odnosno probama smo krenuli u siječnju ove godine. Nastupila sa na natjecanju Librano, koje se održalo u ožujku, i tada sam imala malenu pauzu.

Tko je režirao ovaj komad?

- Režirala je prof.  Jasna Koščak.

- Kako je bilo nastupiti večaras ?

U početku sam imala malu tremu, očekivala sam  kako je neće biti. No, kada dođeš na scenu, drugačiji je osjećaj. Nestane sve. Opojno je!

- Na žalost, draga Marta, kada utihneš ti, utihnula je i tvoja predstava. Naima za razliku od filma, predstava živi samo onoliko koliko je ti izvodiš. Da li bi bilo dobro, da ima više prilika ovakvih susreta, gdje bi se mogle izvoditi predstave?

- Apsolutno, da!  Otkrila sam glumu , tek ove godine. Stvarno mi je žao što sam završila četvrti razred, i što je završeno sa takvim mojima srednjoškolskim aktivnostima.

- No, pred tobom su studentski dani, godine....

- Da, upisati ću akademiju, nadam se ...



 Ivan Janjić, prof. Hrvatskog jezika
organizator Smotre 
srednjoškolskog
dramskog izričaja Gordogan
 - Smotra se zove Gordogan , po kralju Gordoganu. To je tekst Radovana Ivšića, našeg avangardnog pisaca. Kada sam došao u školu, prvu predstavu sam napravio tu i onda je ostalo, kao simbol, tako se zove naša dramska grupa.

U našim školama, postoje izvanškolske aktivnosti, to su npr. dramska grupa, koja privlači djecu, koja se žele baviti kazalištem, glumom, kreativnošću i sl.

Onda, mi napravimo predstavu, koje iziskuju jako puno vremena i kruna svega toga je odlazak na Librano, koji je natijecateljskog karaktera.

 Međutim na tom Libranu, da bi otišli na Državnu smotru, mogu proći samo tri najbolje predstave od svih u gradu. Moram reći kako smo mi ove godine zaista imali sreće, da smo prošli dalje, ali većina predstava, na žalost nije otišla. I onda u stvari je šteta - imaš gotovu predstavu, a nemaš je gdje izvesti.

Onda mi je, to bila početna ideja, da dođem ovdje u Centar za  kulturu Travno i da ponudim njima, srednjoškolske predstave. Oni su to objeručke prihvatili i evo... Mi smo ove godine okupili jedanaest škola. Vidjeli ste program. Mišljenja sam kako je ovogodišnji program bio izuzetno dobar, trosatni.

Doveli smo goste koji su došli iz Đurđevca, (dramska družina - Gimnazija Dr. Ivana Kanjčeva) također nam je došla škola iz Jastrebarskoga ( dramska družina srednje škole Jastrebarsko), a uvijek imamo, kao posebnog gosta Dječji vrtić Travno. Oni su nam kao onako - ekstra gosti!

Tako da sve što radimo, radimo sa učenicima.Zajednički sa učenicima biramo program, zajednički slažemo program. Oni su voditelji. Ja sam sve njima prepustio. Ja sam tu više kao neki moderator. Ja bih volio da to zaživi, da bude još više medijski popraćeno i da bude više publike. Mišljenja sam kako se zaista ima što vidjeti.






"Kliknite" na fotografije, kako bi ih povećali!























Nema komentara:

Objavi komentar