.

četvrtak, 26. svibnja 2016.

Zapruđe u živo, dani glazbe, rocka, druženja, plesa ...

Zapruđe - Kao i svake godine do sada, već 17. godina za redom tradicionalno su se na Meštrovićevom trgu u Zapruđu, održao dvodnevni festival - Dani Zapruđa. Ova kulturna manfestacija nudi dvodnevnu zabavu za sve generacije. Radi se o najdugovječnijem open air rock festivalu u Novom Zagrebu koji svoje korijene nalazi još u 70. godinama prošlog stoljeća. Koncept festivala je dvodnevno druženje ispred velike pozornice na trgu Ivana Meštrovića, a program obuhvaća nastupe vrtićke i školske djece u prijepodnevnim satima, u poslijepodnevnim, prvo mladih i neafirmiranih rock skupina, da bi večer završila s nastupom nekog od afirmiranih domaćih ili stranih izvođača. Organizator ovog festivala je - Udruga građana Zapruđe.





Željko ( Žac) Rajković, jedan od četiri
 organizatora, Zapruđe u živo (lijevo)
- Ovo je 17. godina u kontinuitetu od 2000. godine, priredbe koja vuče svoje korijene i temelje nosi u 70., odnosno točno 1970. godine.

Od 197. godine do 1987. godine su to bili Dani Zapruđa, a od 2000. godine smo revitalizirali i pokrenuli ponovno pod imenom - Zapruđe u živo.

- Sada ste već prerasli u formu, respektabilnog - urbanog festivala.

-  Tu ste u pravu. To je forma urbanog festivala, možda jedinog Novozagrebačkog festivala, takvog karaktera. Koncept je, prilika za mlade bendove, koji nisu imali prilike, na ovako velikoj pozornici, na profesionalnom razglasu, pred ovolikim brojem ljudi. Da bi do kraja večeri , za veliki finale imali uvijek poznate, veliki etablirani bend. 

Svih 17. godina imamo bendove, kao što su  Let 3, Film, Psihomodopop, Meritas , Bolesna Braća, Šajeta itd..No imali smo i međunarodna zvučna imena Green day iz Birminghama, Caver bend U2, itd... Postali smo čak i internacionalni festival.

- No, kako vidimo zaista ste pružili priliku svima, od vrtićkih klinaca, pa do ..

-  Koncept festivala je podjeljen na jutarnji termin i na popodnevni te večernji program. U jutro, priliku za nastup imaju klinci iz vrtića, osnovnih škola, plesnih grupa. Svi oni koji su godinu dana nešto vježbali, kako bi pokazali svoj talenat i dobili priliku nastupiti pred ovim velikim auditorijem.

Popodne, dobivaju priliku mladi  urbani rock bendovi. Mi inzistiramo na tom žanru, ponekada dobivamo kritike zbog toga, možda nije dovoljno maend stream. No, mi ostajemo na tom urbanom karakteru i na toj urbanoj tradiciji i izričaju koji obilježava naše naselje Zapruđe. 

Znači, Zapruđe je kvart, koji je iznjedrio mnoge poznate muzičare, ovdje postoji velika i duga tradicija sviranje blouse na klupicama, po stubištima u zimi i tak. Na tim smo temeljima mi tu bili nekakvi pioniri rock glazbe u  ono vrijeme 1970, 1980. godina. Kada smo revitalizirali taj festival (2000. godine) odlučili se strogo držati upravo tog žanra.

Ok, danas će možda netko reći -  Joj, ma ostavite ...Možda bi mi danas neku zabavnu muziku, pop glazbu, žanr koji puni dvorane, neki neobični ljudi koji sviraju neku čudnu glazbu. Mi smo rekli , nećemo to činiti, jer ne radimo to za novac, već radimo to za naše naselja, za naše Zapruđe, za duh Zapruđa.

Naselje Zapruđe nisu ove "limenke" koje su fora, Zapruđe je duh, Zapruđe je ljudi koji tu žive, ljudi koji su došli, ljudi koji su ostali i ljudi koji su otišli, ali se vraćaju i najmanje se vraćaju jedanput godišnje na Dane Zapruđa. Dolaze ljudi iz Novog Zelanda, dolaze ljudi Švedske iz Amerike. Dolaze na taj dan, da se mi ovdje okupimo. Taj naš dug zajedništva je zapravo, prerastao samu tu ideju i dolaze mnogi iz cijelog Zagreba, koji uživaju zajedno sa nama i više ih  je nego nas Zapruđanaca.

Ideje se pokazala, uspješnom, nikako promašenom. Postoji potreba i postoji želja za festivalom ovakvog karaktera u Zagrebu, a posebno u Novom Zagrebu. U novom Zagrebu, koji je malo bio "spavaonica" pa malo - nekak' nije bio spavaonica, sad je ponovno postao spavaonica. No, mi se trudimo i rekli smo . ne.

- Gotovo ste odgovorili na naše slijedeće pitanje.Naime, gdje je današnji festival - Zapruđe u živo, u odnosu na početak , odnosno - Dani Zapruđa, u proteklih 17. godina?

- Ideja je ista! Ideja je ostala ista, zapravo nije se uopće promijenila. No, ali od onog prvog festivala 2000. godine koji smo organizirali. Ideja je bila da ga uradimo na četiri gajbe pivske i neku dasku i nekakve zvučnike i liniju kaj smo našli doma. Jer , razlika je samo u onome što smo naučili i u onome što se pročulo da ovdje u našem naselju Zapruđe postoji taj divan duh koji nije nestao iz Zagreba i imamo malo veći stege  i poznatije bendove. Zapravo, nije se toga puno promjenilo, čak ni u odnosu na one 1970, 1980 te.

- Znači , naselje Zapruđe, bez svoga festivale , definitivno ne može. To se ne mijenja?!

- Ne, to se ne mijenja i dok god mi imamo tog entuzijazma u sebi, iako više nismo mi najmlađi organizatori. Ne , ne mijenja se. Mi smo tu da to održimo za buduće klince, koji se sada tu motaju na biciklićima se voze i slušaju rock. Iskreno se nadamo kako će tako i ostati, i kako će to netko od nas preuzeti, da mi možemo sjedti i slušati, što je netko drugi uradio.





Željko Majetić, stanovnik
naselja Zapruđe.
- g. Majetić, redovito pratite ovaj festival - Zapruđe u živo?

- Da, svake godine.

- Sjećate li se onih, prvih godina?

- Naravno, no i oni su također imali svoj šarm.

- Što bi rekli o ovom 17. festivalu?

- Festival je odličan, odlična ideja. No malo mi je žao što nema više mlađih, djece. Što oni ne nastupaju, ono u jutranjim satima. Mislim, kako je to izostalo ove godine.

Festival sam po sebi je odličan. Ljudi se malo zabave, malo se prisjete onih mlađih, ljepših dana.





Ivančica Bunčić, glasnogovornica plesne skupine
Irish maiden, Irski ples
- Irish maiden, plesna skupina je osnovana 2006. godine. Dakle ove godina obilježavamo 10. godina postojanja i unazad nekoliko godina , već smo osnovali podružnicu u Rijeci i Puli. Širimo se lagano cijelom Hrvatskom.

Irish maiden je jedina plesna skupina u Hrvatskoj koja se bavi, koja pleše tradicionalni Irski set ples. Set ples je posebna vrsta, jedina, vrsta Irskog plesa, koji se pleše u parovima u odrešenim formacijama, dakle u  krugu od četiri para, od osam ljudi. To je najdruštveniji irski ples.

Trenutno u Irish maiden, plesnoj skupini pleše aktivno oko 50, 60 plesača, članova. Podijeljeni smo u dvije grupe, početnici i napredni. Do sada je kroz našu plesnu skupinu prošlo više od 500 ljudi. Dakle zaista je ogroman interes, ljudi u Hrvatskoj za Irskom kulturom, za glazbom, pa tako i za Irskim plesom.mi plešemo, stare tradicionalne plesove, poneki su stari i preko 200 godina, koji su se održali i razvijaju se i njeguju i danas. neki od njih su mlađi, a jedan od plesova koje ćemo danas izvesti na festivalu je isključivo naše autorsko djelo. Dakle naš ovaj mladi dečko, koji je jedan od instruktora plesa, je osmislio koreografiju, koju smo nazvali - Zagreb. Iskreno se nadamo kako će ga jednoga dana irci priznati. Inače, našu plesnu skupinu je osnovao  irac, koji je došao živjeti iz  Dablina ovdje u hrvatsku i njegovo ime je Paul O'Grady.

- Kako je došlo do toga da vi nastupate ovdje na festivalu?


- Naime , ja sam zapruđanka i onda sam stupila u kontakt sa organizatorima- Zapruđe u živo - i dogovorili da ćemo plesati. Evo, na opće zadovoljstvo, to već traje posljednjih sedam godina, kako mi nastupamo na festivalu, kao jedina plesna skupina koja pleša na večer u večernjem programu, jer je to uvije jako zabavno i ljudima se sviđa. Tražili su nas iz godine u godinu, da dođemo i evo nas ponovno. 

Za kraj bih pohvalila dečke u organizacijskom odboru. To je manifestacija koja postoji od '70 godina prošlog stoljeća.U glavnom Irish maiden i Zapruđe u živo, vole se javno!



Mirna Mezulić, posjetiteljica festivala

- Kakvi su vaši dojmovi o festivalu . Zapruđe u živo?

- Odlični. Atmosfera je odlična i ima mnogo publike. Zanimljivo je što ima mnogo djece i odraslih, starijih i jako mi se sviđa.

Također mi se sviđa, da u početku ima ovih mladih rock bendova, drago mi je što se pruža prilika mladim bendovima da sviraju pred ovoliko publike



 Kristijan Ugrina, voditelj festivala
- Zapruđe u živo.
- Vi ste ovdje i prijatelj i voditelj..

- I prijatelj i voditelj i pridruženi Zapruđenec! Ja sam na ovom događanju od samih njegovih početaka, uvijek sam bio spreman pomoći svima iako sam  sa Trešnjevke

Sve jedno vrlo rado svratim tu na Balkan i dečkima u Zapruđu vrlo rado pomognem, jer mislim kako je ovo - prava stvar!

Mislim kako treba takvih gradskih urbanih, normalnih, rokerskih stvari, da ne umre to sve. Da ne ostane samo na cajkama  i na sapunicama.

Moram pohvaliti dečke, organizatore (Žac, Deni, Zubo, Brane). Dečki to stvarno ono, odšljakaju stvarno vrhunski. Uvijek uspiju skupiti lovu, da se dovedu neka jača imena, koja onda prikupe i ekipu. Eto susedi, neki više, neki manje dobrohotni, ali ipak ne rade toliko problema, da toga ne bi bilo. Hvala stvarno svima i onima kojima se to svifa i onima kojima se to ne sviđa.



Božidar Vlahović, gost, posjetitelj
festivala - Zapruđe u živo.



- Ja sam inače iz naselja Trnsko. Ja svake godine dođem ovdje na festival - Zapruđe u živo. Tak' da je meni to sve poznato. Ali mi je uvijek odlično i tu ali i u naselju Trnsko.

Bendovi i sve ostalo, stvarno mi je sve OK!








Ivana Bejem  gost, posjetiteljica
festivala - Zapruđe u živo.

- Dolazim na ovaj festival redovito, svake godine. Primijećujem kako je iz godinu u godinu sve bolje i bolje. Program je zaista odličan za ovaj kvart.

Ovakvo nešto trebalo bi biti i češće tijekom cijele godine.

Dodala bih , kako  cijene hrane i pića nisu nafrizirane, već normalne, što je također za svaku pohvalu.






Maja Martić, gost, posjetiteljica
festivala - Zapruđe u živo.
- Ovdje je zaista odlično. Bila sam i jučera evo me i danas. Super je glazba, odlični bendovi, super ljudi i moram pohvaliti Lunapark.

Bili smo tamo i sve smo novca tamo potrošili.

-Možete li nam reći, dolazite li češće na ovaj festival ili vam je ovo prvi puta?

- Dolazim češće, naime ovo mi je treća godina za redom iako sam sa Knežije.

Pozdravljam organizatore, ali i cijelo naselje Zapruđe, koji su izuzetno lijepi dragi i susretljivi domaćini. Hvala im svima.



Zvonimir Vlahov, predsjednik
Vijeća mjesnog odbora Zapruđe.
-  Pa evo, već dugi niz godina naselje  Zapruđe je postalo prepoznatljivo u gradu, jer organizira svake godine preko Udruge građana Zapruđe, festival - Zapruđe u živo, u kojim aje rock glazba zapravo dominantan oblik zabave. 

I ove je godine u dva dana zapravo, prezentiran jedan zaista respektabilan broj rock grupa  iz Hrvatske i inozemstva. Mišljenja sam i mislim kako su Zapruđanci zaista uživali, i da su uživali gosti, i da ćemo i  do godina isto tako nastaviti sa ovako kvalitenom manifestacijom.

Ova manifestacija, ali i Udruga građana Zapruđe, imaju potpnu podrški Vijeća mjesnog odbora Zapruđe. Pokušavamo im pomoći u njihovim akcijama, ali su već kao Udruga postali do te mjere profesionalni, da zaista obavljaju posao, koje ni profesionalni timovi nisu uvijek spremni uraditi na ovakav način.






"Kliknite" na fotografije, kako bi ih povećali!









































Nema komentara:

Objavi komentar