srijeda, 13. travnja 2016.

Posle ovoga, sami ćete se odlučiti da redovito čistite svoj dom

Novi Zagreb - *Čišćenje i depresija
Kućanski poslovi ne samo da će popraviti stanje vašeg doma, nego će popraviti i vaše psihičko stanje, bar tako kažu znanstvenici.
Već dvadeset minuta čišćenja može znatno utjecati na depresiju. Naravno, što više i što učestalije se bavite tim poslovima to ćete imati veći pozitivan efekt.
Studija je provedena na Sveučilištu u Londonu, a u nju je bilo uključeno oko 20.000 osoba. Što su aktivniji općenito sudionici bili oko čišćenja to je bila manja njihova sklonost depresiji.
Zaključeno je kako je za psihičko zdravlje bitna svaka aktivnost, od usisavanja do ribanja i sve se računa, pod uvjetom da traje neprekidno 20 minuta i da ubrza ritam disanja.
*Čišćenje i stres
Panika i stres se često razvijaju kada primijetimo kako gubimo neke stvari iz kontrole, kada se u životu pojave zbrka i nered.
Možda ne plaćate račune na vrijeme? Možda vam odjeća leži po podu sobe? Ili možda vam kuća izgleda uredno, ali se u garažu ne može zaviriti? Sve su to stvari koje podsvjesno stvaraju stres.

Tuđi nered, bilo u svakodnevnom životu ili na TV-u je komedija i tome se smijemo, međutim biti žrtva vlastitog nereda nije nimalo zabavno.

Obično osobe koje su najbolje organizirane imaju najmanje stresa. To ne znači da nemaju poteškoća i briga, ali se najzdravije nose s njima. Organiziranost nije samo jedan od preduvjeta uspjeha, nego i smanjenja napetosti i stresa u životu.
Organiziranost je platforma na kojoj možete izgraditi sve što želite, a ako niste organizirani ni one najbolje izgrađene stvari neće dugo ostati postojane, te nećete moći držati korak. Kada se riješite nereda, prirodna posljedica će biti smanjenje stresa.
Promjena društvenih uloga među spolovima dovela je do zbunjujuće situaciju u kojoj više stradaju žene. Dok su i muškarci i žene nekad imali jasnu ulogu u zajedničkom domaćinstvu, danas ona nije definirana, pa najčešće nitko ne radi ništa, što stvara ogroman pritisak i unosi stres u život. Ako se dogovorite s partnerom da svatko radi ono što može ili želi, najvjerojatnije nitko neće raditi ništa, stoga kako biste izbjegli stres bilo bi dobro i za vaš odnos, ali i za zdravlje definirati uloge i zadatke.
Na sreću, to ne moraju biti tradicionalno podijeljeni zadaci kao u prošlosti, nego se možete dogovoriti tko bi trebao obavljati koje poslove u kućanstvu.
*Čišćenje i ljepota
Ako namjeravate čistiti kupatilo, prije ribanja kade vrućom vodom, na ruke nanesite debeli sloj obične kreme za ruke i stavite rukavice.
Toplina vode i vašeg tijela uz pomoć kreme učinit će vaše ruke mekima kao u djevojčice.

Isti savjet možete upotrijebiti i kod ručnog pranja posuđa. Kada je krema zaštićena rukavicama bolje će se upiti i na koži ostaviti osjećaj mekoće.

*Koliko često bi trebalo čistiti kuću?!
Čišćenje je prije svega važan zadatak koji će pomoći da vaš stambeni prostor izgleda lijepo, ugodno i bude higijenski ispravan. Koliko često trebate čistiti ovisi o pojedinom zadatku i prostoru, ali slijedi nekoliko jednostavnih uputa koje će vam pomoći pojednostavniti proces čišćenja.
Kuhinja – Nakon kuhanja biste trebali obrisati površine, staviti posuđe u perilicu i skloniti namirnice koje ste koristili. Nakon obroka suđe trebate pospremiti sa stola i staviti u perilicu. Sudoper operite jednom dnevno, najbolje uvečer prije spavanja, a pod jednom ili dvaput tjedno. Hladnjak prebrišite kada je prazniji, prije nego što idete u nabavku, a detaljno biste ga trebali očistiti sa svakim novim godišnjim dobom, dakle četiri puta godišnje.
Kupaonica – Kupaonica se najbrže prlja od svih prostorija te je svakodnevno čišćenje nužno. Umivaonik svaki put za sobom saperite, kao i kadu nakon korištenja. Jednom tjedno biste trebali očistiti sredstvima za čišćenje kompletnu kupaonicu uključujući i pod.
Spavaća soba – Ona treba manje posla od ostalih prostorija u domu. Jednom tjedno trebate usisati podove, presložiti ormare i obrisati prašinu. Krevet trebate napraviti svako jutro, kao i eventualno pokupiti igračke i sl. stvari ukoliko se radi o dječjoj sobi.
Dnevni boravak – Stanje vašeg doma u velikoj mjeri ovisi o dnevnom boravku jer većina ljudi koja vam dođe u posjet jedino i ima priliku vidjeti dnevni boravak. Ako živite sami, dnevni boravak može danima ostati netaknut, ali ako vas je više u domu ili imate ljubimca svakodnevno čišćenje je nužno. U pravilu, podove trebate usisavati 3 puta tjedno. Knjige, šalice sa stola i druge sitnice svakodnevno vratite na svoje mjesto. Prašinu trebate brisati 1 do 3 puta, ovisno o položaju stana i broju ukućana. Jednom mjesečno trebate usisati namještaj, zavjese perite po godišnjim dobima, a jednom godišnje tepihe.
*Ostale aktivnosti
Jednom godišnje trebali biste napraviti generalno čišćenje. Trebali biste očistiti iza i ispod svakog komada namještaja, očistiti lustere i lampe, preličiti mrlje na zidovima, isprazniti sve ormare i prebrisati police i sl.
5 navika uz koje će vaš dom uvijek biti čist
1. Nemojte samo staviti, nego ga stavite na mjesto.
Najviše vremena i energije iscrpljuje rasklonjanje stvari i vraćanje na mjesto. Ako uzmete za mantru da sve odmah stavite na svoje mjesto, a ne da stavite bilo gdje vaš dom će instantno zablistati. Jednostavno stvorite navkiu, bilo da se oblačite, skidate, kuhate ili bilo što da radite da sve stavljate na svoje mjesto.
2. Čistite kada treba
Nemojte odgađati čišćenje kupaonice ako je treba očistiti sada. Očistite čim primijetite da nešto nije čisto.
3. Pokupite u hodu
Dok prolazite kroz hodnik presložite obuću, pokupite igračke s poda kada ulazite u dječju sobu i sl. Nevjerojatno je koliko toga se može napraviti samo u 60 sekundi.
4. Kupujte kvalitetne proizvode za čišćenje
Većina ljudi koristi stare pamučne majice da bi oribala pod ili ručnike za kupaonicu, ali čišćenje sa starom majicom neće izgledati kao čišćenje. Međutim, kvalitetni proizvodi poput krpa od mikrofibre, kvalitetnih rupčića i slično motivirat će vas na čišćenje.
5. Svi u kući moraju pomagati
Rasporedite dužnosti na sve članove obitelji. Prečesto svi kućanski poslovi padaju na jednu osobu, ali objasnite i ostalim članovima obitelji da je njihova dužnost pospremati za sobom.