.

utorak, 17. studenoga 2015.

UNUO, Udruga prepuna ljubavi, entuzijazma i empatije

Ulaz u Udrugu UNUO , Nova ves 10
Nova ves - U petak i subotu (13 i 14. studenog. 2015. godine) posjetili smo Udrugu UNUO. Moramo priznati, kako smo za ovu udrugu čuli mnogo lijepih stvari, sa mnogo strana. naravno to je bio razlog da ih posjetimo u njihovom prostoru. Na samom početku ovog našeg druženja, zamolili smo  g. Vadrana Habela, predsjednika da nam se predstavi osobno, te  da predstavi i samu Udrugu UONU, kojoj je on na čelu.





Moje ime je Vedran  Habel i predsjednik sam Udruge nastavnika u djelatnosti ugostiteljskog obrazovanja ili skraćeno UNUO.

Udruga egzistira od 2009. godine i do sada smo radili edukaciju osoba sa invaliditetom  za samostalan život. Tu smo imali radionice sa gluhim osobama, zatim sa slijepim osobama, osobama sa tjelesnim invaliditetom, osobe sa slabijim mentalnim retardacijama, down sindromom, osobe sa autizmom, djeca sa teškoćama u razvoju, osobe treće životne dobi.

Trenutno radimo edukaciju osoba, koje su trenutno ne zaposlene sa invaliditetom u suradnji sa Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, da im damo nekakva dodatna znanja, kako bi se lakše zaposlili, na tržištu rada.

Isto tako radimo radionice, turističkih vodiča, kako se odnositi i kako voditi osobu sa  invaliditetom po gradu Zagrebu. Pa smo prošli tjedan imali gluhe osobe iu Republike Slovenije, koji su imale obilazak Grada i imali su kuharsku radionicu. Također, smo imali  osobe iz Koprivnice, sa tjelesnim invaliditetom i slabije retardacije, slabijih intelektualnih sposobnost koje su isto imale obilazak grada Zagreba i nakon obilaska , kuharsku radionicu, ovdje na Novoj vesi, gdje su odmah imali i ručak.

Također održavamo "Radionice - Donatorske večere". To su radionice u kojima ljudi koji imaju financijske mogućnosti da si priušte večeru ( u iznosu od 100,00 kn) za menu od tri (3) slijeda jela, s time da ta novčana sredstva, koja su oni uplatili - uplatili su dakle večeru nekome tko nema financijskih mogućnosti kako bi došao na isto takvu večeru, od menu - a od tri slijeda jela.



Večerašnji gosti su bili štićenici Centra za rehabilitaciju
Zagreb

Kako bi sve proteklo u redu brinuli su polaznici
Radionioca kuhanja




gđa.Ivančica Kancir, (U prvom redu druga s lijeva)
 profesor rehabilitator, na Paunovcu, Centar za
rehabilitaciju Zagreb
Naša podružnica se inače bavi zapošljavanjem osoba sa intelektualnim teškoćama, odraslim osobama naravno od dvadesetiprve godine na dalje.

Osobe mogu biti sa, ili bez  radne i posebne sposobnosti i ovisno o tome mi provodimo različite modele zapošljavanja. 

Svi modeli zapošljavanja prilagođeni su, tim osobama. Što znači, ako  su sa poslovnom i radnom sposobnošću, tada se zapošljavaju preko Ugovora o radu, a ako nisu, tada imamo radno okupacijske aktivnosti, za te osobe, koje im također nudimo na otvorenom tržištu rada.

dakle, takve osobe uglavnom dolaze do nas na rehabilitaciju i pripremu za zapošljavanje. Vrlo često, žive sami, kod nas dolaze u dnevni smještaj, to je šest sati ili osam sati - poludnevni smještaj, i tu vježbaju svoje sposobnosti, ali oni vježbaju sposobnosti koje ih pripremaju za samostalan život u zajednici. Tako vježbaju kuhanje, čišćenje, održavanje unutarnjeg ili vanjskog prostora. Zatim održavanje svoje osobne higijene, odijevanje, itd... Naime, oni sve, kod nas uče aktivnosti, koje im služe za, kasniji samostalan život u zajednici, kako bi se ravnopravno, kao i svi ostali ljudi uklopili u život u zajednici, te bili u tome uspješni.

Večeras smo imali, ovdje jednu prekrasnu večeru, na kojoj je bilo trinaest (13) osoba. Toliki je bio interes da dođu, da jednostavno, smo morali "popis rezati" jer još bi ih bilo da smo im mogli omogućiti, ali kao što smo i ranije dolazili u grupama, tako se i sada nadamo da ćemo tu suradnju nastaviti.

Naime mi smo imali prošle godine, divnu suradnju sa  Udrugom UNUO. Naši su štićenici ovdje dolazili kuhati, učili su pripremu namirnica, od predjela do glavnog jela, torte deserte itd... I, uvijek kada se spomene Udruga UNUO, oni su oduševljeni, i upravo zato je i večeras odaziv,bio ovakav.

Našio štićenici strašno vole kuhanje i inače prate recept, a također i zdravu hranu i sve  što se ovdje nudi. Naime ja bih jako voljela, kada bismo ponovno mogli nastaviti tu suradnju, kako bi naši štićenici dolazili ovdje, na samo kao gosti, nego kao aktivni sudionici ovog programa.

Međutim sredstva (mi smo Ustanova pri Ministarstvu Socijalne skrbi) i znate kako je sa sredstvima. Sredstva su na žalost limitirana, znači  - mi dokle smo mogli smo davali namirnice, snalazili se ali to nije uvijek moguće. Stoga sada zajednički nastojima sa Udrugom pronaći nekakve druge načine, koje bi zadovoljile, kako bi naši štićenici ipak mogli ovdje dolaziti i  vježbati i večerati i zabavljati se. Da ovo bude njima kao jedna vrsta  kutka, u kojem bi se družili.

Prošle godine smo npr. imali proslave rođendana. Jedan korisnik koji nema roditelja, koji ima lošu financijsku situacija, on je slavio ovdje rođendan, pa je pozvao svoje prijatelje. To je bio prekrasan doživljaj, koji se pamti, a  tako bismo i drugima upriličili, ali naravno uvijek su u pitanju ta sredstva - koja jednostavni treba nekako nabaviti.

Evo, na kraju moram kazati, da su naši štićenici (kao gosti!) bili super zadovoljni. Prejeli su se! Različiti su komentari. Ukusno je. Prejeli smo se! Super je! Doći ćemo ponovno! Stvarno su oduševljeni otišli odavde.



gđica. Melania Toman, voditeljica i kuharica u
Udruzi UNUO
Ja sam ovdje da vodim i učim djecu u kuharskim radionicama.

Danas je bilo troje (3) učenika, Ivan, Viktor i  Kristijan koji je stalni naš član. Mi smo kuhali večeru :
- Predjelo "Zljevka sa povrćem"
-Glavno jelo , "Rižoto od piletine, bućom i zelenom salatom"
-Desert , "Kolač od jabuke sa orasima".

Večeras smo imali goste , polaznike Centra za rehabilitaciju Zagreb. Bilo ih je trinaest. Nakon završetka večere, svi su u glas kazali kako im je bilo jako ukusno i fino. Moram priznati, kako smo mi ovdje u kuhinji doista uložili dosta truda u sve to. Ova podstava što je sada posluživala, je tek jedan dio tima, preostali dio tima je ujutro bio ovdje i oni su, uradili kompletnu pripremu za ovu ukusnu večeru.

Cilj svih ovih radionica je da pomognemo osobama sa invaliditetom, da ih obučimo i naučimo kako bi i oni mogli dalje nastaviti raditi u  stvarnom životu. Upravo su i svi projekti ove naše Udruge usmjereni prema  tom cilju!  Želja nam je da sve ove naše polaznike uspijemo i zaposliti.



Viktor Gligo, polaznik radionice

Jako volim kuharstvo. Kuharstvom se bavim od 2012. godine. Polazio sam školu Slave Raškaj. Tamo sam išao od 2011 do 2015. godine.Tamo sam se školovao četiri godine, i uspješno završio školovanje ove godine u lipnju. 

Nakon završetka školovanja sam tražio posao, no kako nisam mogao pronaći posao, kontaktirao sam gsp. Habela. Tada sam počeo ići ovdje na radionice. Moram priznati kako  mi je ovdje baš super. Ovdje zaista želim naučiti mnogo toga, ta da se što prije zaposlim.

- Kako je večeras bilo, gledano iz vašeg kuta?

- Večeras je bilo dobro. Gosti su bili ljubazni i  zadovoljni. To što im je sve bili fino i da su bili zadovoljni, ali i to da smo mi to sve uspješno uradili - čini me izuzetno sretnim.



Kristijan Turković, polaznik za prekvalifikaciju
- Kristijena, koliko ste dugo u kuharstvu ?

- U kulinarstvu sam sedam mjeseci

- Kazali ste nam, kako ste završili grafičku školu ?

- Da završio sam grafičku školu i nisam nikako mogao pronaći posao. Tada sam vidio na TV, na jednom američkom šou "Master chef" gdje je jedna slijepa žena nastupala i pobijedila, na kraju! Tada sam pomislio :"Ako može, slijepa žena !? Tada mogu i ja koji vidim, ne !

- Naravno

- Ja mislim kako je ipak mala prednost na mojoj strani... Tako sam se ja odlučio. No, tada sam trebao ići na prekvalifikaciju. E tu je štekalo!  Ja sam imao invalidninu, nisam radio, nisam mogao platiti školarinu i tada mi je uskočio prof. Habel. On mi je omogućio da pohađam prekvalifikaciju ovdje u Zagreb (inače živim u Duga Resi) i tako sam krenuo ovdje! Usput, uz prekvalifikaciju, krenuo sam ovdje i na radionice.. Moram priznati, kako sam zadovoljan sada.

- Po vašem mišljenju, kako je prošla večera , večeras?

- Bilo je odlično. Gosti su pokazali zadovoljstvo. Bilo je ukusnih jela. Bila je "Zlevka", koju tradicionalno radimo, na  više načina (slatko slano).  Glavno jelo (koje ponekada mijenjamo) i desert. U glavnom držimo se "Zlevke", koju kombiniramo slatko/ slano, da radimo kao kalup keks ili da radimo u smislu kao pizza, sa povrćem i drugim dodatcima, drugo mijenjamo ...






Gosti iz rehabilizacijskog centra Zagreb












Zasigurno smo vas zbunili sa vrlo čestim spominjanjem "Zlevke ili Zlevanke" kako se gdje kaže u našoj Hrvatskoj.

Zapravo svo ovo vrijeme činimo to namjerno.

Zašto?

Kad pogledate, što se nudi u našem Gradu, turistima, koji ga sve više posjećuju. Tada vidite tužnu sliku. naime ne nudi se ništa "domaće" autohtono. Nude se vrlo često, ćevapi, burek ili pizza. Naravno ovdje se nadamo kako nas neće nitko krivo razumjeti. Naravno, kako i mi volimo svu hranu, upravo iz te ljubavi smo ovdje gdje jesmo! No, ipak smo mišljenja, kako baš spomenuta jela i nisu baš naša Zagrebačka, te svoje korijene vuku stotinama kilometara dalje.

No, htjeli bi svim turistima, ali ne i samo njima, već i svim stanovnicima naše predivne metropole ponuditi jedno domaće jelo, koje je toliko ukusno i jednostavno, a opet može biti uz bok jedne pizze, a ako ne i ispred. Dovoljno je samo na našu staru i poznatu Zlevanku, posložiti ono što želimo (kao i kod pizze!) i dobiti ćemo ukusno jelo koje će mirisati na naš dom, grad i na naše bake i djedove!



Udruga slijepih i slabovidnih Sisak i Sisačko Moslavačka Županija, sudionici subotnje radionice kuhanja.












Mnogi nas pitaju a i vi ste nas upitali - Što nam znači ova velika crvena maketa, na samom ulazu u prostorije Udruge UNUO ?

Ovu maketu smo izgradili odmah, po dolasku - kada smo se uselili u ovaj prekrasni prostor (do duše, ovako uređen nije bio odmah, dosta smo sredstava ali rada uložili da bi postao ovakav / adaptirali smo toaletni prostor, instalirali lift, uredili kuhinju itd...).

I kako sam već rekao , odmah smo izgradili i ovu maketu našeg "kamiona" (za koji bi željeli da bude na elektro pogon, kako ne bi ispuštao štetne plinove ) kojim ćemo "putovati" našom metropolom, te na različitim mjestima, nuditi naša ukusna jela. Sve će to raditi naši polaznici radionica. Naime, žarka nam je želje da i mi zaposlimo neke koji su naučili svoju struku ovdje među nama.

Eto, pripomoći nam možete i vi. Uključite se našoj akciji "Donatorskih večera i ručkova" . Kontaktirajte nas, dođite, kušajte i uživajte u ljubavlju spremljenom hranom! Učinite dobro djelo za sve one koji trenutno nisu u mogućnosti, priuštiti si ovakav ukusan obrok. Unaprijed vam zahvaljujemo! 


                                 
                                                   







Nema komentara:

Objavi komentar