.

četvrtak, 14. prosinca 2017.

Male "striperice" već sada osvajaju Europske nagrade ...

Dugave - Ovih dana smo posjetili izložbu nagrađenih stripova, polaznica Radionice stripa, koju već cijeli niz godina, vrlo uspješno vodi Ivan Mustač u Centru za kulturu Novi Zagreb.

Izložba je organizirana u Gradskoj knjižnici Dugave, kako bi i šira javnost bila u prilici vidjeti i upoznati radove, bezgranično kreativnih crtačica, koje sa velikom strašću i entuzijazmom kreiraju (svoj) svijet stripa.



Mirta Vrkić, crtačica stripa
7. razred
- Morta možeš li nam reći koji razred polaziš?

- Polazim sedmi razred.

- Možeš li nam reći od kada se baviš crtanjem ?

- Crtanjem se bavim od malena, a same stripove crtam negdje od drugog razreda, kada sam se pridružila radu Radionice stripa, pod vodstvom prof. Ivana Mustača.

- Ovdje u knjižnici Dugave imamo priliku vidjeti pobjedničke radove, koji zaista plijene svojom  energijom, izgledom. Kako smo čuli ti si svoje radove izradila doma. Možeš li nam reći od kuda crpiš  inspiracije?

- Inspiraciju me crtići koje sam gledala, kada sam bila mala. Također inspiraciju nalazim i u stripovima , ali i u knjigama koje sam čitala.

- Reci nam, koje si nagrade osvojila ove godine za svoje radove?

- Ove godine sam osvojila prvo mjesto na natječaju za djecu i mlade za najbolji strip , pod nazivom  - Mladi lav.

- Možeš li nam reći nakon svih ovih nagrada - kako doznajemo i prošlih si godina bila nagrađivana za svoje radove - kako sebe vidiš u budućnosti na osnovu crtanja stripova?

- Vidim se kao grafičkog dizajnera i da ću u slobodno vrijem tetovirati ljude.

- Joooooj!?

- I za kraj ovog našeg ugodnog razgovora, reci nam nešto o Radionici stripa.

- Meni je Radionica  stripa odvivijek bila zabavna. Tu sam upoznala zaista mnogo drugih mladih umjetnika i uvijek se tamo kreativno zabavljamo dok stvaramo nove stripove

- I još jedno intimno  pitanje... Godili li ti ova sitaucija, kada su tvoji nagrađeni radovi ovako izloženi pred očima javnosti?

- Pa... da. To me pokreće, kako bi  i dalje nastavila sa crtanjem, kako bi sa još više žara kroz strip prenosila moje poruke ovom zanimljivom svijetu.



Tea Menkić, crtačica stripa
3. razred

Tea, evo i tvoje smo radove zatekli ovdje na ovoj zaista lijepoj izložbi pobjedničkih radova u knjižnici Dugave.

Što tebi to znači?

- Meni sve ovo skupa znači jako puno, jer ovo mi je prva javna izložba stripa. To me čini iznimno sretnom ali i ponosnom.

- Zamolili bi te da nam otkriješ tajnu, od kuda crpiš  svoje ideje, inspiracije za svoje stripove, likove ?

- Pa, od malene sam najviše crtala mačke i tako su moji stripovi prepoznatljivi po mnoga mačaka kao glavnih likova mojih stripova. No, istini za volju, pomalo sam započela crtati i neke druge likove.

- Možeš li nam reći koji razred polaziš?

- Polazim treći razred, i moram reći kako mi se sviđa.

- Za ove radove, koje imamo prilike vidjeti ovdje na vašoj izložbi - bila si nagrađena. Koju si nagradu sve osvojila?

-  Dobila sam Pohvalu u kategoriji -Strip vizija budućnosti-.

- Nakon ovako nagrađivanoga puta - strip crtačice, kako sebe vidiš u budućnosti?

- Vidim se kako ću najbolje crtati u svom razredu i kako će mi crteži biti još bolji.



Marita Križan, crtačica stripa
8. razred
- Vidimo draga Marita i tvoji se radovi nalaze ovdje na ovoj predivnoj izložbi stripa.

- Da , to me jako veseli, no  ja se ove godine  nisam uspjela natjecati, zbog velikih obaveza prema školi.

- To znači, kako si ti ovdje sa svojim radovima na poticaj , odnosno prijedlog Radionice stripa, odnosno prof. Ivana Mustača? Da li ti je malo žao što i ti nisu među nagrađenima?

- Pa, naravno, malo da. No, mišljenja sam kako će se u budućnosti svaki puta otvoriti neka nova vrata, tako da sam sigurna kako i nagrade stoje iza nekih novih vrata.

- Možeš li nam reći, gdje sebe vidiš u budućnosti?

- U budućnosti bi htjela crtati za nekoga za odličnu plaću.

- U kom smislu "crtati za nekoga"?

- Npr. crtati nekakve likove za neke igrice ili nekakve plakate. Željela bih da mi se vide gradovi po gradu.

- A, kada si ti krenula sa crtanjem, u kojoj dobi?

- Na to pitanje ne mogu odgovoriti točno, jer sam voljela crtati od mala. Oduvijek sam šarala po papirima.Crtala sam na svoj način i stvarala likove. tako sam se i upisala u Radionicu stripa i evo, tu sam.

- Kako vidimo, tvoji stripovi imaju mnogo kolorita... gdje crpiš inspiraciju?

- Inspiraciju crpim od Tima Burtona, on mi je najdraži redatelj. Zapravo volim tu - mračnu temu - i volim te nekakve likove koji su mi mračni. Zato upravo iz tog razloga crtam sa tim nekakvim mračnim idejama i bojama.

- I za kraj. Kakav je doživljaj kad imaš svoje radove na izložbi?

- Ja zaista volim, kad mi se javno mogu vidjeti radovi. Kad svi mogu javno vidjeti, komentirati, kritizirati.. Tako da znam , kako bi u budućnosti  mogla biti što kvalitetnija . Volim kada me ljudi hvale!



Lucija Piskjuta, crtačica stripa
8 razred
- Draga Lucija, možeš li nam otkriti tajnu koja je tebe pokrenula da započeneš crtati stripove?

- Oduvijek sam voljela crtati, i uz to gledam mnogo filmova, puno videa na You tube, puno crtića. Onda me to inspirira. Tu vidim neke zanimljive likove, pa onda poželim uraditi neke svoje.

- Ovdje smo na izložbi radova koji su osvojili nagrade na natječaju Mladi lav. Koju su nagradu osovojili tvoji radovi?

- Moji radovi su osvojili nagradu Mladi lav,  posebno Priznanje, u kategoriji crtani roman i show.

- No, ovo tebi nisu prve nagrade...

- Da. Još dok sam bila puno mlađa,sudjelovala sam na natječaju - Moja prva knjiga - što je također završilo 3.nagradom, te dva puta 2. nagradom.

- Ti dolaziš iz naselja Odra u remetinečki Gaj na Radionicu stripa. Nije ti daleko?

- Ne. Ono što se voli nije teško.

- Možeš li reći , kako sebe vidiš u budućnosti. Kao autoricu stripa, doktoricu ili manekenku?

- Sebe vidim kao animatoricu. Znači raditi neke likove za crtiće ili za igrice.

- Kakav je osjeća, kada su tvoji radovi izloženi, pa ljudi tu dođu, pa gledaju?

- Pa, lijepi je to osjećaj. Uz to , lijepo je to da netko to može vidjeti , a ne samo da ti radovi stoje u mojoj sobi i skuplja prašinu.



prof. Ivan Mustač, voditelj
Radionice stripa u Centru za kulturu Novi zagreb
- Ovdje smo na izložbi nagrađenih radova od naše četiri polaznice Radionice stripa. Moram istaknuti kako Gradska knjižnica Dugave već 15. gdina provodi projekt - Otkrivamo mlade talente. 

U sklopu tog projekta je organizirana i ova izložba. Tu su predstavljeni radovi naše četiri polaznice Radionice stripa, koje su nagrađene na Međunarodnom natječaju strip, gdej sudjeluju i profesionalci ali i djecu koja sudjeluju u dvije kategorije ( prva - do deset godina i druga - od desetdo petnaest godina). Istaknuo bih kako je naša Mirta, osvojila najprestižniju nagradu, koja objedinjuje sve (crtež, pisanje, tekst - odnosno cjelokupni strip, kakav treba biti) Ostale djevojčice su dobile specijalne Pohvale za određene segmente u tom stripu.

Kao voditelj Radionice stripa, moram priznati kako sam iznimno ponosan na djecu, jer vidi se kako napreduju - tako da strip ima velikih izgleda.

- Budućnost?

-  Mi u Hrvatskoj imamo velike i značajne crtače stripa, a ja se nadam kako će ove mlade generacije isto tako postati značajne u tom smislu, tu kod nas ali svakako i šire u svijetu.