.

utorak, 6. lipnja 2017.

Radionica stripa u Centru za kulturu Novi Zagreb

Remetinečki Gaj - Ovih dana smo posjetili - radionicu stripa - u Centru za kulturu Novi Zagreb, koju možemo sa sigurnošću svrstati među one - najkvalitetnije - u gradu Zagrebu (ako ne i šire!?) ali i među najstarije, sa snažnom tradicijom, koja se održava već dvadesetak godina u kontinuitetu za redom.

Povod naše posjete je ponovno osvajanje priznanja za kvalitetna rad, kreativnost - koji se manifestirao kroz nagrade troje polaznika.



Ivan Mustač, profesor likovne kulture
voditelj radionice stripa
-  Naša radionica se održava tjekom cijele školske godine, ponedjeljkom, gdje dolaze polaznici, uzrasta od drugog razreda pa do osmog razreda osnovne škole.

Pretežno su sada u većini djevojčice i stvarno su jako nadarene i kreativna.

Ove godine smo sudjelovali na - Crtani roman šou. Ove godine se održao 20. jubilarni. Želim istaknuti , kako od naših pet poslanih radova, troje je nagrađenih radova. Bili su to radovi Mirta Vrkić, Tea Mekić i Lucija Pischiutta.

Ovdje vrijedi istaknuti, kako smo prošle godine također na istom natječaju osvojili dvije nagrada, a pretprošle  - čak šest.

Kako vidite, nagrade su za našu radionicu postale tradicija, tako da sa velikom sigurnošću možemo tvrditi , kako naša radionica okuplja zaista darovite i kreativne polaznike.

Sam rad radionice se organizira tako, da svaki mjesec odredimo pojedinu temu, a na osnovu teme se rade stripovi. Oni, pak novi koji dođu u radionicu - njih podučavamo, od samih osnova - kako treba raditi, odnosno što je bitno za taj strip, aovi koji su već, da  kažem  "stariji" , njima razradimo teme i radimo po tome. Ne radimo klasični scenario. Jednostavno, polaznici radionice, urade svoje skice i zatim rade po njima. Na taj način možda gubimo previše vremena, a i djeca vole više crtati nego pisati.

Mislim kako je ovo jedina, zapravo bih mogao istaknutu, kako je ovo jedina radionica stripa u Hrvatskoj, koja egzistira skoro dvadeset godina.  Kroz radionicu je zaista mnogo djece prošli. Imamo priliku čuti kako se neki od naših polaznika čak i profesionalno bave stripom.Također bih spomenuo kako sam prošle godine navršio dvadesetipet godina kako radim sa djecom strip. Naime, inače sam i ja prije radio strip. No, kako to zahtjeva kompletnog čovjeka, morate stalno biti u tijeku, stalno raditi, inda sam jednostavno prekinuo taj rad i više se usmjerio u rad sa djecom.



-  Tijekom svih ovih godina kako radim strip, odlučio sam uraditi jednu knjigu na temu stvaranja stripa - za početnike ( za osnovnoškolce i učitelje i učiteljice). Naime , primjetio sam, kako dosta njih radi strip u svojim školama, ali na žalost  - primjetio sam kako neke "stvari" rade dosta krivo. Dakle, ne rade onako kako bi strip doista trebao izgledati.

Tako da se nadam, kako će - možda - iduće školske godine biti objavljen taj priručnik, što će pomoći djeci ili daleko više učiteljicama i učiteljima koji djecu podučavaju.

Naime, za kraj bih dodao, kako je strip  zastupljen već u mnogim nastavnim predmetima hrvatski jezik, vjeronauk a u likovnom je standardno uveden u program. U osmom razredu se baš standardno izrađuje i proučava strip.



Evo, upravo je školska godina pri kraju, održati će se još nekoliko termina. Mi pri kraju svake školske godine , postavimo izložbu radova. Kako vidite izložba je već postavljena.

Za kraj smo zamolili nagrađene autore, da nam kažu nešto o svom radu.



Lucija Pischiutta, nagrađen polaznica
Radionice stripa
- Polaznica sam sedmog razreda, no oduvijek me privlačili crtanje. Dolaskom ovdje na Radionicu stripa, susrela sam se sa mnogo zanimljivih stvari koje su me dosta privukle. Redovito dolazim ovdje, jer je svako druženje i rad doista zanimljiv.

Upravo takav način i takav pristup su osigurali i nagradu na - Zagreb comic com, odnosno 20. Crtani romani šou - gdje sam osvojila u kategoriji - Mladi lav.

Kategorija - Mladi lav - je namijenjena mladim crtačima, a ovogodišnja tema je bila - Vizija budućnosti. Mogli smo koristiti bilo koju tehniku (crno/bijeli, kolor itd...). Ja sam za svoj rad dobila - Priznanje (koje je u razini prvog mjesta). Moram priznati kako me to obradovalo i motiviralo da se i dalje nastavim zanimati stripom.

  

Tea Mekić, drugi razred OŠ Savski Gaj,
nagrađene polaznica Radionice stripa
- Jako sam vesela, što sam osvojila nagradu. Nagradi se nisam nadala.

- Kakav si strip izradila za natječaj - Mladi lav?

- Izradila sam crno / bijeli strip na temu - Vizija budućnosti. Nacrtala sam mačku i zeku kako oni vide svoju budućnost.

Nisam ni znala da sam za taj strip osvojila Priznanje. Kada sam to čula, bila sam jako, jako vesele.

- Znači , ova nagrada te jako obradovala. Vidiš li sebe kako veliki, da crtaš stripove ?

- Ooooo, da!



Mirta Vrkić, šesti razred OŠ Odra,
također nagrađene polaznica Radionice stripa
- Draga Mirta, možeš li nam reći koliko dugo pohađaš  Radionicu stripa?

- Tu sam od trećeg razreda, jer zaista volim slikati iznad svega. To me veseli, opušta i kroz crtanje se ispunjava. Kada sam čula za Radionicu stripova, koja se održava ovdje u Centru za kulturu Novi Zagreb, odmah sam poželjela naučiti crtati i strip.

- Moramo priznati kako si uspješna u crtanju stripa, jer si i ti jedna od dobitnica nagrade - Mladi lav. Naime , ti si sa svojim radom osvojila po stručnom mišljenju žirija, prvo mjesto u ovoj kategoriji. Možeš li nam reći što za tebe znači , to osvojeno prvo mjesto?

-  Meni potvrđuje da sam sa svojim crtanjem na pravom putu i govori mi da sam u tome dobra. Nagrada je potvrdila kako se sav moj trud do sada zaista isplatio.

- Za kraj ćemo te upitati - vidiš li sebe kada budeš odrasla , kako crtaš stripove?

- Da.

- Koju vrstu stripa najviše voliš?

- Joj, volim sve vrste stripova, no ako moram - izdvojila bih nešto poput vrste stripa Garfield...