Novi Zagreb - Volimo
jesti određenu hranu za koju se čak i mnogo puta ne pitamo da li nam pomaže i u
čemu nam pomaže. Mahinalno se hranimo da bi zadovoljili receptore slatkog
,slanog. Da bi zadovoljili prvenstveno svoju potrebu za hranom koja nam daje
osjećaj sitosti. Jednostavno, tako smo navikli.
Volimo
biti u društvu ljudi koje već duže vrijeme poznajemo jer ih poznajemo i ne
moramo mnogo paziti kako se ponašamo ili kojom kvalitetom. Ne trebamo se niti
pretjerano truditi. Jednostavno smo s njima bez obzira na potrebu da li želimo
biti ili ne želimo biti s njima. Jednostavno, tako smo navikli.
Oblačimo
se već duže vremena potpuno isto ili vrlo slično bez pretjeranog mijenjanja
garderobe . Ne zato jer ne volimo i drugu vrstu odjeće i ne zato jer smatramo
da u drugoj ne bi moglo biti dovoljno ugodno. Jednostavno, tako smo navikli.
Sve
se odjednom svodi na puke navike. I one nekada izuzetno nove i zanimljive
situacije postale su stare i ofucane.
Mnoge
stvari radimo bez ikakvog razloga ili bolje rečeno bez svjesnog razloga. Radimo
ih po navici.
Komuniciramo
s ljudima po navici, komuniciramo na jedan te isti način.
A
onda jednog dana uhvatimo sami sebe, kako to da se u našem životu ništa
značajno ne događa. Želimo promjene jer nam ovo stanje više nije interesantno.
Previše je istih obrazaca.
Naime
naš najpametniji aparat koji se zove mozak jedino napreduje ako mu ponudimo
bilo što novo s čim se nije do sada susretao. On voli nove susrete i nove
ljude. Nova jela i nove okuse. Voli novu udobnost u novoj vrsti odjeće. Novi
obrasci isprepleteni nekim novim rečenicama za njega su otkriće jednog novog
svijeta.
Uzmimo
da je prvi korak dovesti NOVO pred kućni prag ,a drugi pustiti NOVO u
svoju kuću. Zatim NOVO priključiti na izvor neke energije i omogućiti mu
početak rada. Tu počinje avantura. To je avantura u kojoj se od nas očekuje
dodatni angažman. A taj angažman je ustrajnost. Onaj koji je ustrajao,
sada bere plodove svog uspjeha.
U
većini slučajeva NOVO dobiva opis nemogućeg, nerealnog, različitog, smiješnog i
bedastog. Tako je i s uvođenjem NOVOG u komunikaciji. U glavnom ,sve što je
protivno našem naučenom ponašanju prolazi veliki ispit dok ne uđe na mala vrata
našeg uma.
Upotreba
novih jezičnih obrazaca utječe da se situacija razvije u neko novom smjeru i to
treba često prakticirati. Ako imaš petlju svoj život raskomadati kako bi vidio
na čemu trebaš prvom raditi, onda je tebi zagarantiran uspjeh.
Ne
kažem da to nije lako, da je to teško ,samo kažem da je različito. Teško i lako
su samo iskrivljavanja postojeće slike.
Ako
želimo promjene u svom životu ,a da pri to ne poduzimamo ama baš ništa, ama baš
ništa će se dogoditi. Ostat ćete i dalje tamo gdje ste sada.
Za
svaku promjenu potrebno je uložiti silan trud ,a ponavljanjem istog stječemo
veću dozu sigurnosti. Mnogi pitaju zašto bi oni morali promijeniti staro
ponašanje u novo. Vrlo jednostavno. Mozak traži promjenu koju mu jedino i
jedino mi možemo pružiti.
Ako
vidimo da naša djeca rastu i da su prije dvije godine manje znala nego sada,
zašto ne uzmete u razmatranje pretpostavku da i vi rastete i da ste prije dvije
godine znali manje nego sada. Kako to? Jeste li to željeli ? Jeste li to
morali? Nije bitno. Mozak vas to neće pitati.
Na
jednom susretu ponudila sam primjer obrasca koji koristimo u komunikaciji u
sukobima i većina se počela smijati.
Obrazac:
„Vidim
da ti je stalo do dobrog izgleda i odlično ti to ide, no u situacijama kada to
isto tražiš od mene osjećam se sputano i manje slobodno. Mnogo bolje i sretnije
bih se osjećala kad bi mi dao prostora za moj vlastiti odabir. Na tome bih ti
bila zahvalna. Vjerujem da me razumiješ. „
U
ovom obrascu ima 10-ak jezičnih elemenata koji se upotrebljavaju s razlogom i s
ishodom koji želimo imati.
Ovako
se većina ne razgovara u svakodnevici jer ne poznajemo ishod ovog razgovora.
Sve dok se u njemu ne iskušamo, nećemo znati.
Na
ovakve primjere oni kojima se obraćamo reagiraju zbunjeno. Oni za ovaj podatak
nemaju niti jednu sličnu već poznatu informaciju u svojoj bazi podataka ni
emociju koja je na nju zalijepljena. Nemaju ništa. Zato je njihov pogled
zbunjen i bez emocija, ravnodušan pogledom uperenim u vas. Ovo je fantastična
prilika da zbunjenost pretvorite u prednost.
Ovo
je fantastična prilika za vas i druge. Ovo je fantastična prilika da postanete
veliki i nešto novo naučite.
Ono
što nam nije poznato, ne znači i da nam ne pomaže!