.

subota, 25. veljače 2017.

Izložba - Uređenje objekata

Remetinečki gaj - Izložba Uređivanje objekata, koja je otvorena u ponedjeljak (20. veljače 2017, godine) predstavlja presjek višegodišnjeg stvaralaštva ljubljanskog umjetnika i fotografa Petra Raucha. Prikazano je jedno od poglavlja iz opširnog stvaralačkog istraživanja autora koji se na izrazito osebujan način fokusira na marginalne, ali još uvijek uobičajene prostore, prizore i objekte iz svakodnevnog života.

U svom dugoročnom istraživanju koncepta objekta kroz fotografiju, instalaciju i teoriju privlače ga vizualne senzacije umjetnih struktura koje je stvorio čovjek te tragovi ljudske prisutnosti u prirodi. Unatoč njihovoj skromnosti (ili upravo zbog nje), njegovi su motivi često obilježeni osjećajem tjeskobe i otuđenosti. Fotografije, koje su rezultat planirane prostorne intervencije ili slučajno zabilježene situacije, umjetnik ne želi narativno artikulirati, već ih prepušta dvosmislenosti vizualnog jezika. A iz fotografija i ostalih pronađenih ili izrađenih objekata, koje kombinira raznim konstelacijama, pravi prostorne instalacije.

U početku ih je brojao, 15, 17, Nekoliko, Više objekata, a potom počeo ih je strukturirati. Prvo poglavlje u toj strukturi, Die Umwelt, uključuje fotografije koje su nastale na putu, pokraj puta, i koje bez promišljenog zemljovida prate slučajnu pojavnost fotografa u prostorima i želju za dokumentiranjem. Sljeduju poglavlja Off, Konstrukcije i Zamijenjeni objekt u kojima je umjetnik istraživao mogučnosti i greške u konstrukciji objekata. Naime, postoji svijet koji fotograf snima, svijet u kojem kao da se nalazi iznutra, usred neke vanjštine. U tom susretu postoji zamka u koju smjesta upada: vanjski svijet uvijek je samo vibriranje na opni susreta s unutarnjim, tj. vibriranje percepcije, predodžbe i mišljenja. Struktura serije objekata uključuje taj preobrat. Okoliš ne predstavlja nešto vanjsko, već je to nekakav odnos između onoga tko gleda i onoga što se gleda. Stoga taj okoliš nije okoliš gledatelja – on je u procesu (za sada) još potpuno isključen iz svijeta psihotičnog stvaraoca. Okoliš predstavlja okoliš stvaraoca, odnosno ono što vibrira na njegovoj opni. Kroz različita poglavlja autor istražuje to vibriranje na razini predodžbe, tvorbe, refleksije, želje i uživanja. Uređivanje objekata je najnoviji korak u tom kompleksnom i promjenljivom procesu.

Peter Rauch (1978.) je diplomirani arhitekt, magistar fotografije i doktorski kandidat iz područja filozofije i teoretske psihoanalize. Živi i radi u Ljubljani kao samostalni umjetnik te profesor fotografije na Akademiji likovnih umjetnosti i dizajna te na Visokoj školi za usluge (VIST). U fotografiji ga zanima odnos među stvarima koje fotografija može dokumentirati, kao i stvarima koje može konstituirati. U teoriji ga zanimaju pojava mišljenja, značenje negacije u konstituciji objekta i pitanje prožimanja u području umjetnosti, znanosti i politike. Njegova ključna dosadašnja djela su Objekti (2010.-2015.), Treće mjesto (2014.), Zajednica (2012.-2013.), Slike, priče, sekvence (2011.) i Traffic Kids (2009.).



Anita Zlomislić, voditeljica 
Galerije Vladimir Bužančič
- Mogu samo reći kako mi je zadovoljstvo što smo imali priliku ugostiti Patera Rauha, koji je umjetnik iz Ljubljanje, koji je napravio ovdje jednu sjajnu izložbu objekata. Uglavnom fotografskih objakata, fotografija koje retuširaju objelte, percepciju objekata u našoj stvarnosti u našoj svakodnevici. Peter je inače i arhitekt i  fotograf i profesor na Akadeniji. Tako da , ovako jedan vrlo kompletan umjetnik, intelektualac i doktorant na filozofiji. Koji se bavi baš ovom temom, čija je izložba dio njegovih istraživanja, rada na filozofiji.

Mislim da je to publika osjetila, prepoznala i kroz postav, jer je na neki način ponukan, na tu neku vlastitu interpretaciju tih radova. I evo, nadam se da ćemo dalje nastaviti suradnju sa tim Ljubljanskim umjetnikom. 

Ovaj prostor je zaista zahvalan za ovakve izložbe. To je jedna analitička izložba i mislim da je svima nama dobrodošla u vremenima nekakvih masmedijskih dizajniranih slika, da nas nekako vrati u tu nekakvu nepatvorenu koncepciju. Da nam osvijesti taj proces između viđenom i između konstrukcije stvarnosti i da se negdje u tom prepoznamo svoj modus funkcioniranja, a isto tako i načina na koji funkcioniraju propaganda i taj jedan izrežirani svijet slika , informacija u kojem živimo. Mislim da je taj njegov istraživački rad bio jedan krasan poticaj i rad na tu temu i mislim da nam svima može biti ovako poticaj za naše vlastito osvještenje.




























Nema komentara:

Objavi komentar