.

četvrtak, 10. studenoga 2016.

Ured - vaš ambasador

Novi Zagreb Prvi dojam o Vama i Vašoj tvrtki klijenti stječu u momentu kada prelaze prag vašeg ureda. Dizajn ureda je bitan za prezentiranje vas i vaše tvrtke, bez obziro broju kvadrata koji vas okružuju.

Dobro osmišljen ured može koštati malo više, ali to je mnogo jeftinije nego loše osmišljen ured . A ne-funkcioniranje ureda nepotrebno troši vrijeme i izaziva frustracije što  to može ometati osnovne zadaće. Dobro dizajniran ured  rješava te probleme.

Funkcionalnost, estetika i ugoda obično su moja nit vodilja kada uređujem poslovne prostore. Neke profesije dozvoljavaju rad od kuće, nekima veličina tvrtke uvjetuje veličinu uredskih prostora. Sve ovisi o djelatnostima i broju ljudi koji u uredu rade.

Bilo da se radi o kućnom uredu za rad od kuće, manjem ili velikom uredu odnosno tvrtki, branding vašeg ureda je jednako važan kao i branding vaše tvrtke. Branding se nastavlja i u vašem uredu, a ne samo na vizit karti ili web stranici. Identitet prostora govori drugima o tome što radite. To ne znači da logo vaše tvrtke bude na svakom centimetru zida. Logo odnosno naziv je na jednom zidu dovoljan. Neka vaš prostor šalje  poruku onoga čime se bavite. Neka to učine  boja s loga, teksture, podne i zidne obloge, rasvjeta, namještaj, sitnice... 

Zaposlenik u uredu provede recimo 8 sati. To je 8 sati zatvorenog prostora. A nedostatak prirodnog svjetla u takvim prostorima može imati negativan utjecaj na raspoloženje i produktivnost. Stoga bi bilo dobro radna mjesta smjestiti što bliže prirodnom izvoru svjetlosti, odnosno, prozoru. Poboljšati količinu prirodnog sunčevog svjetla u uredima možemo stvoriti rušenjem pregradnih zidova između ureda , te koristeći staklene stijene za privatne urede. U slučaju manjka prirodne svjetlosti dodajte umjetnu ali u obliku rasvjete sa ugodnim svjetlošću oku, a ne onom drečajućom fluorescentnom koja će vam samo izazvati nervozu i glavobolju.

Dajte zaposlenicima dovoljno prostora. To ne znači dati osoblju velike stolove, već se također mora uzeti u obzir" cirkulacija prostora ". U prostoru između stolova  i npr. hodnicima omogućite ljudima slobodno kretanje.  Vrlo je nezgodno kad  netko udari u vas svaki put kad kraj vas prođe.

Osoblje želi mirno mjesto za rad, ali također žele i dinamičnu i zabavnu atmosferu u kojoj mogu komunicirati. Uredi otvorenog tipa doslovno i figurativno skidaju zidove između ljudi i pomažu da se stvori timska interakcija. Učinite prostor ugodnijim dodajući biljku, veliku interesantnu lampu.  Biljke možete postaviti i između stolova, da se dobije umjetni diskrecijski prostor. Naravno, postoje djelatnosti koje zahtijevaju zatvoreni diskrecijski prostor, npr. odvjetnički uredi, savjetodavni uredi i slično. I tu open space nema smisla.

Ako Vam kvadrature dozvoljavaju, napravite djelatnicima i tzv. break-out prostor. Zovemo ih još i čajnim kuhinjama. One ne služe samo za pojesti obrok, popiiti kavu, već i da se djelatnici malo opuste od rada, neformalno komuniciraju, izmjenjuju ideje i slično.

Bez obzira radi li se o velikom ili malom prostoru ili kućnom uredu - održavajte svoja radna mjesta urednima. Nevjerojatno je kako se brzo mogu pretvoriti u uragan zonu. Stoga je bitno kod dizajniranja predvidjeti i dovoljni broj ormara i polica za pohranu registratora i tone papirologije.

Na uredskom namještaju nemojte štedjeti. Gledajte da kupujete kvalitetniju opremu. Npr. loša i jeftina stolica može uzrokovati neugodnu bol u leđima, bolovi u leđima mogu uzrokovati i glavobolje te na kraju opću nelagodu. Kada tako radite 8 sati - može postati vrlo iscprljujuće i nimalo produktivno. Ormarići, ladice, ormari...koriste se svakodnevno i dnevno se otvore i zatvore xx puta. Kupnjom jeftinoga i nekvalitetnog niste uštedjeli jer ćete za pola godine-gdinu morati ili platiti majstora da vam to popravi ili kupiti novo. Poplitanje po kablovima izbjegnite ugradnjm više utičnica ili barem spriječite stavljajući ih u kanalice.

Radite li od kuće, neka vaš kutak bude uredan. I ograničite rad samo na tom mjestu. Razvlačenje papira po cijelom stanu nema smisla i pretvara se u nered, a često i u gubitak dokumentacije. Kućni uredi obično prate stilom uređenje ostalog dijela stana. No taj stil stopite s djelatnosti kojom se od kuće bavite. Isprepetite to da bude i funkconalno i oku ugodno.

Vaš ured ste vi, predstavlja vas, vašu tvrtku. Neka ne bude bezličan. Pokažite prostorom klijentima tko ste i čime se bavite. Neka Vaš ured bude Vaš ambasador.
















Nema komentara:

Objavi komentar