.

utorak, 23. kolovoza 2016.

Odgovornost je u odgovornosti

Novi ZagrebŠto je to odgovornost?

Ona se može shvatiti na različite načine. Zavisi s koje je strane gledam. Ako preuzmem neki zadatak na sebe, želim ga odgovorno napraviti. Znači trebam se držati nekih pravila koja su zadana u startu. To svi znamo jer smo mi odgovorna bića i to činimo. Nekad s boljim ,a nekad s manje boljim rezultatima.

Ako sam željela imati obitelj i brak onda to prihvaćam odgovorno i pristupam odgovorno. Preuzimam obaveze koje me slijede i odrađujem ih apsolutno kako doliči jednoj majci i supruzi. Na poslu je ista stvar. Preuzimam odgovornost za posao i za njegove dobre ili manje dobre rezultate.

Uglavnom mi i jesmo svi vrlo odgovorna bića, no svejedno stalno se priča o odgovornosti i naglašava ju se kroz mnoge članke i priče.

Ako smo se razboljeli jer svjesno ili nesvjesno se nismo dovoljno toplo obukli mi smo odgovorni za tu našu bolest. Ako smo potrošili više novaca nego smo trebali ovaj mjesec mi smo odgovorni što ga zadnjih par dana u mjeseca više nemamo. Ako se ne hranimo dovoljno kvalitetno mi smo odgovorni što naš probavni sustav ne radi pravilno. 

To je apsolutno razumljivo, no što se događa kada u naš život dolaze situacije koje nismo prouzročili. Tu mogu nabrojati otkaze na poslovima, nepredviđene bolesti ili druge teške situacije u obitelji, nepredviđeni troškovi radi nekog zakona koji je postao novi ,a da mi to nismo znali. Ima tu još mnogo i mnogo takvih situacija koje nas  dovode do ludila.

Biti odgovoran za situacije koje sami stvaramo je u redu, a što s onima nepredviđenima koje se kriju i dolaze nepozvane. To su sve one koje znamo vrlo često kriviti odbacujući odgovornost sa sebe.

To je ta viša odgovornost. Ako sam spremna biti odgovorna za situacije koje sam kreirala, onda to trebam biti i za sve ostalo što dolazi u paketu.

Prvi vid odgovornosti već znamo, a drugi vid je za sve ono što dolazi u paketu s prvom. Uzročno posljedično gledajući, da se nisam prihvatila posla koji mi donosi zaradu ne bi mogla biti odgovorna za potrošnju novca, njegov gubitak ili dobitak. Lijepo je dobiti stimulaciju, a nije lijepo kad zakoni smanje plaću. Ako ne zarađujem ,onda ovo prije nije moja priča.

Zanimljivo je da mi ljudi ne možemo, ne želimo, teško nam je prihvatiti odgovornost za ono što nismo očekivali. Ali to je dio našeg rada koji smo započeli.

Ako imam porodicu i skrbim se oko nje u želji da nam bude dobro i da svi uživamo nije preduvjet da će ona biti uvijek savršena. U paketu dolaze i dobri i loši dani. Ako sam spremna preuzeti odgovornost i prihvatiti samo one dobre jer lošima nisam uzrok onda to nije odgovornost. To je bijeg od odgovornosti.

To je ta odgovornost o kojoj se danas može puno pročitati. Ako u potpunosti mogu prihvatiti i nadolazeće situacije za koje nisam spremna ,ja sam odgovorna osoba. Svi ostali koji to nisu ostat će zaglavljeni u borbi neprihvaćanja posljedica započetih radnji. Sljedeći njihovi koraci biti će još neodgovorniji , nadolazeće situacije, sve nepoželjnije. Postat će statisti filma koji nije njihov.

Možda baš taj trenutak mučnog osjećaja je onaj netko iza nas koji nas gurka i govori:

„Ma daj kreni, vidjet ćeš....ono bolje upravo dolazi“.

Nema komentara:

Objavi komentar