.

petak, 20. svibnja 2016.

Na književnoj tribini u Zapruđu, tražilo se mjesto više

Zapruđe U srijedu 18. 5. u 19 sati je održana još jedna zanimljiva književna tribina u Gradskoj knjižnici Vjekoslav Majer u naselju Zapruđe. Pred,  do zadnjeg ispunjenoga mjesta  prepunom knjižnicom gostovali  zaista zanimljivi gosti, književnici Z. Ferić i B. Radaković te književna kritičarka Jagna Pogačnik, koja nam uz vrlo zanimljivo i detaljno predstavljanje autora dala i preporuke za čitanje ovoga ljeta.

Moramo priznati, kako nas je ugodno iznenadala neposrednost obaju autora u obraćanju sa publikom, te zanimljiv način čitanja dijela svojih romana, koje je publika zdušno nagradila pljeskom, tražeći - još.




Zoran Ferić, književnik
autor romana- Na osami blizu mora
-  g. Ferić, možete li nam kazati svoje dojmove o večerašnjoj tribini, ovdje u Gradskoj knjižnici Vjekoslav Majer u naselju Zapruđe ?

-  Dojmovi su sjajni, zato što je u prvom redu bilo toliko puno ljudi. Čuo sam da ova knjižnica ima svoju stalnu publiku i to mi je baš fenomenalno, jer se vrlo često zna dogoditi u nekim drugim djelovima grada, da naprosto nema publike za literaturu.

To pokazuje koliko su ljudi koji vode knjižnicu i sve skupa, trude. Znam na nivou Zapruđa ili kako se to kaže - Gradske četvrti ili svega skupa. Ja mislim da je to način. Stalno se govori o tome, kako se knjige ne kupuju, kako se ne čitaju itd... 

Publici se treba približiti "odzdola" kako bi se reklo, iz baze dakle iz nekih centara, a sasvim sigurno - knjižnice su taj centar iz kojega može krenuti, ta jedna ofenziva.




Jagna Pogačnik, književna kritičarka
 i prevoditeljica
- Oduševljena sam ovom tribinom. Nisam znala da knjižnice imaju takvo jako zapravo publiku i moram priznati da na ovom večerašnjem susretu je bilo više publike nego što bude na ofecijelnim promocijama, recimo pisaca u nekim prostorima gdje se te promocije događaju.

Doista mi je također drago vidjeti da su tu sve generacije i apsolutno podržavam sve mogućnosti zapravo da se čitanje i kultura čitanja i druženja sa piscima događaju na ovakvim nekakvim mjestima, kao što su knjižnice. Da se organiziraju čitateljski klubovi, za koje sam čula da ih puno knjižnica ima.



Borivoj Radaković, književnik i prevodioc
autor romana - Što će biti sa nama
- Kakvi su vaši dojmovi o večerašnjoj književnoj tribini , ovdje u naselju Zapruđe?

-  Jako sam zadovoljan, Bilo mi je drago vidjeti da je knjižnica puna. Po nekom svom i običaju a i po taštini uvijek brojim... Stao sam na 50, bilo je još više, no nisam sad gledati lijevi i desno i to je divno.

To su ljudi, koji nemaju nikakvu obavezu da dođu, niko ih nije tjerao. Sve su to ljudi, koji očito vole čitati, jer vidio sam, kada sam čitao dio svoga romana, da publika vrlo kvalitetno reagira, tamo gdje treba reagirati, na ovaj ili onaj način. Baš je kvalitetna publika i bio mi je užitak,da ih zabavim , da ih zabavim, da ih malo uplašim... Da kažem ono što oni misle, a ne bi željeli glasno reći, tu pisac nastupa i tu sam ja napravio. Jako sam zadovoljan, a da ne govorim o tome da sam dobio divan pljesak i čestitke i bilo je zaista divno, mislim svima.

- Sada ćemo vas upitati, vjerovatno što bi vas svi htjeli upitati. Vjerovatno i sada pišete svoj roman. Kada ćemo ga ugledati?

Pa, ne znam. Ja moram nekoliko stvari raditi. Zapravo , prvo moram završiti jednu dramu, zatim moram prevesti dvije knjige, jer jedino od toga živim. A roman, onako paralelno pišem. E sad, teško je tri stvari raditi odjednom, kad me nešto jače uhvati. Uglavnom ja stalno radim, i svi ti projekti će biti završeni - kad tad.






"Kliknite" na fotografije, kako bi ih povećali!











Nema komentara:

Objavi komentar