.

subota, 19. rujna 2015.

Ponekada je dan prekratak

Siget - U ovotjednom nastavku obilaska aktivnosti  g. Duško Godić nas je upoznao još sa nekoliko ativnosti koje se održavaju u prostorijama Gradskog društva Crveni križ Zagreb, Siget 18.

Sa izrazitim ponosom g. Godić nam je skrenuo pozornost na grupu koju predvodi g. Robert apsolvent Kineziološkog fakulteta u Zagrebu. Ovo vježbanje je doista pobudilo dosta interesa, te sa upravo promišlja o organiziranju još jedne grupe kako bi koliko / toliko, uspjeli zadovoljiti sav pokazani interes umirovljenika iz obližnjih naselja. Ovdje želim također istaknuti, kako mi nismo teritorijalno vezani ili ograničeni. U bilo koju od navedenih aktivnosti se mogu uključiti svi umirovljenici, svi čitatelji vašeg Portala, bez obzira gdje stanuju, odnosno bez obzira na mjesto boravka.



g. Robert, trener - apsolvent
kineziološkog fakulteta u Zagrebu
Ovdje radim preko studentskog ugovora. Vježbe koje izvodimo su prilagođene ljudima u starijoj životnoj dobi. Prilagođene se potrebama i željama, na dobrovoljnoj bazi samih polaznika vježbi. U ovih sat vremena (puni sat 60 min!), koliko traje vježbanje,vježbamo vježbe snage, vježbe istezanja - zadržavanje radnih sposobnosti.

Na kraju bih htio istaknuti kako je odaziv ljudi na ove vježbe dosita velik, i tako kako kreće sezona, sve nam se više uključuje ljudi, tako da promišljamo organizirati još grupa.



Optimalan broj vježbača (ica) u pojedinoj grupi je oko dvanaest (12) članova, što je upravo slučaj sa ovom grupom.

- Kažite nam g. Robert, koliko često ljudi krenu pa odustanu od daljnjeg vježbanja?

Radostan sam što se tiče toga, naime toga za sada nema , iako je i to normalna situacije koja ne treba čuditi. Postoji dosta i opravdanih razloga za eventualni prestanak ( pojava neke kronične bolesti, neke izvanredne obaveze  itd...)

- G. Robert, koliko se puta tjedno sastajete ?

To činimo dva puta tjedno i to utorak i petak od 10,00 sati do 11,00 sati zatim od 11,30 sati do 12,30 sati. Te srijedom i četvrtkom od 10,00 sati do 11,00 sati. Eto na kraju razgovora, pozvao bih i sve ostale, koji čitaju ovaj tekst, da nam se pridruže, upravo su saznali sve termine, na vama je  samo da odaberete onaj termin, koji vam najviše odgovara.

- G. Robert, u ime svih čitatelje Portala Rotor, zaista vam zahvaljujemo na ugodnom razgovoru te  svim informacijama koje ste nam pružili.


gđa. Marta

- Vježbe su odlične! Naš trener g. Robert je super, prilagođava se svakoj od nas, ne moramo izvoditi one vježbe koje nismo u stanju uraditi. Vježbamo zaista onoliko koliko možemo, do granice boli! Kad ma zaboli (desno) rame koje sam operirala, ja tade  započnem vježbati lijevom rukom. Tako sve do kraja te vježbe. Slijedeće vježba je također prilagođena nogama, jer me desna strana također boli (tu sam izčašila zglob!) isto vježbam koliko mogu. Kada osjetim i malu bol, ja tada zastanem i ne vježbam dalje. malo se odmorim ili radim vježbicu koja je laganija i opet je sve u redu. Baš sam zadovoljna!

- gđo. Marta, koji je razlog bio presudan, da krenete na ove vježbe ?

Krenula sam prvenstveno iz razloga što sam operirala rame, također imam problema sa ova tri kralješka koja su se pomakla.Također sam izčašila zglob prije četrdeset (40) godina, i to me nije boljelo, no nekako ovih zadnjoh godina osjećam tu bol sve više. No kad redovito vježbam, mogu bez problema hodat, čuvam klince i čak i trčim i kuham. A da ne idem redovito na ove vježbe, zaista ne znam da li bih sve ovo mogla! Zaista hvala Bogu, da postoje te vježbe.

Na kraju bih također dodala, kako je i društvo ovdje na vježbama odlično. Tu se družimo i na taj način nam sve lakše prolazi.



Nakon fizičkih vježbi, nastavli smo dalje u pratnji g. Godića. Uveo nas je u jednu prekrasnu, veliku, prozračnu prostoriju, u kojoj su dvije gospođe, izrađivale ukrasne predmete. Ovu radionicu, onako iz milja volimo nazivati - "Čarolaja ruku!" 

Naime, zaista često puta ne možemo ni predpostaviti što će sve učiniti ruke ovih marljivih i kreativnih žena. Uz sve ostalo, također imamo i peć u kojoj možemo peći i keramiku. I iz te peći gotovo uvijek izlaze prekrasni predmeti (koji nas svaki puta iznenade ljepotom i idejama!), koji su prije toga obikovani rukama ovih vrijednih žena.





Ispočetka nas je bilo više. Bilo je i mlađih žena, no čini mi se kako je njima ovakav rad dosta monoton i naporan te su stoga neke od njih i na žalost odustale. Neke su od naših stalnih kolegica , danas bolesne ili su se zbog priječih obavze ispričale, zbog ne dolaska.

Kao što ste mogli i vidjeti, doista radimo mnogo lijepih i zanimljivig stvari. Trenutno radimo, narukvice i ogrlice. Naime, na prošlo tjednom plesu na kojem smo organizirali i tombolu sa dosta vrijednim nagradama, među nagradama su se našli i naši ručni uradci. Kako smo mogli primjetiti, naikoga naš rad nije ostavljao ravnodušnim.Ako ništa drugo, izmamio je iskreni osmjeh. No upravo i cilj našeg druženja i svrha našeg rada je - izazvati našim radom, ugodnu emociju! 

Dosta naših radova i poklanjamo. Vrlo često kada gostujemo negdje, bilo kojom svrhom, onako usput i ponesemo nešto od naših radova, kako bi darovali domaćine. Do sada , molim vas zaista nemojte ovo shvatiti kao samohvaljenje, naši su radovi uvijek bili primjećeni i pohvaljeni.

Neki od naših radova:


Narukvice

Ogrlice

Ogrlice

Podmetači
g. Veno Leko
Takođe i ja pripadam grupi koju simpatično nazivamo - "Čarolija ruku!"
Stradalnik sam domovinskog rata, gdje sam izgubio sluh i bolujem od PTSP - a.  Ovdje dolazim gotovo svaki dan i uživam u izradi Eiffelovog tornja.

Sam toranj će biti visok po završetku oko dva (2) metra, te će to biti moj poklon za Božićne blagdane ovom uredu Crvenog križa u Novom Zagrebu.

Zamišljam ga kako će svjetlucati baš kao Božićna jelka u raznolikim bojama, no to i će mnoge podsjećati na Pariz -šareni grad ljubavi i umjetnosti.



Otkriti ću vama i vašim čitateljima portala Rotor još jednu radionicu- uz osmjeh nam je kazao g. Godić, iako tu nije ni izbliza, kraj našeg rada i truda. Uskoro u daljnjem nastavku ću vam otkriti još neke zanimljive i kreativne radionice...





gđa. Mirjana, voditeljica - Radionice krojenja
i šivanja
- Gđo. Mirjana, kažite našim čitateljima portala Rotor, kako ste započeli sa radionicom "Šivanja" ?

- Započela sam tako, da sam ovdje došla na radionicu engleskog jezika. Svatko od polaznika se ukratko predstavio i kazao par rečenica o sebi i između ostaloga razlog dolaska.

Tada sam ja kazala, kako sam krojačica, te da sam trenutno nezaposlena, ida imam  nešto vremena, koje želim kvalitetno iskoristiti. Na to je naš voditelj g. Godić, predložio da ja organiziram i povedem radionicu - krojenja i šivanja. Ubrzo je radionica krenula sa svojim radom. Moram priznati kako sam u početku bila iznenađena intresom i brojem polaznika radionice. Bilo je tu podosta i mladih žena, no na žalost one su prve odustale. Očito im je šivanje predosadno  i monotono. Osobno mi je žao što se to tako događa, jer mišljenja sam kako odustajanjem  dosta toga propuštaju. Prije svega ugodna druženja, a potom prektične stvari za svoju obitelj i svoj dom, gdje se uz šivanje bilo gumba ili skraćivanja hlača - sve to može učiniti u obitelji uz zajedničko druženje, mjerenje, smijeh i zezanje. No, što je - tu je!

No, radionici su nastavile dolaziti (ipak malo u domaćinstvu iskusnije) starije žene, ta se sada uz učenje i otkrivanje zanatskih "tajni" ova radionica pretvorila i u  vrijeme ugodnog druženja sa najrazličitijim zanimljivim temama. Ne, nije to na uštrb krojenja ili šivanje, već to ide nekako spontano. Tu, uz nova znanja razmjenimo nekakve svoje pričice, svoja iskustva. ugodno se družimo svaki četvrtak, (sat ili sat i pol vremena!) kako nam odgovara i na odlasku doma, na rastanku odlazimo sa osjećajem ugodnog druženja i željom da se što prije ponovno nađemo (susretnemo).

Na ovaj stvaramo nova prijateljstva. Drago mi je od srca  što volontiram u Crvenom križu. Eto, na tomboli koja je održana nedugo uz ples, jedna je gospođa dobila kao nagradu - skraćivanje hlača ili bilo kojeg drugog odjevnog predmeta. Naravno, dogodilo se novo poznanstvo, tako da smo iz tog susreta oboje bilo bogatiji za jedno druženje poznanstvo itd..

Kroz sva ova iskustva, osjećam kako sam korisna našoj zajednici i to me zaista ispunjava i čini zadovoljnom i stvara jedan novi osjećaj, koji me tjera da idem dalje.

Zahvaljujem na ugodnom razgovoru.

- Naravno gđo. Mirjana i mi vama zahvaljujemo u ime svih čitatelja portala Rotor.



Dok smo mi ugodno razgovarali sa gđo. Mirjanom, voditeljicom Radionice krojenja i šivanja, g. Godić je otišao za svojim obavezama. 

Zahvaljujemo mu u ime svih čitatelja našeg portala Rotor na ugodnom gostoprimstvu i na upoznavanju sa raznolikim radionicama koje djeluju u Crvenom Križu ovdje u Novom Zagrebu, ali i na upoznavanju sa prekrasnim ljudima, volonterima koji tako spontano, ne nametljivo daju sebe i svoje znanje, vrijeme na korist drugih, kojima je to potrebno!

Još jedan put zahvaljujemo voditelju g. Godić i nadamo se skorom  susretu.

Nema komentara:

Objavi komentar