.

nedjelja, 13. rujna 2015.

Jesenski vrtovi u Trnskom

Gđa. Nada ispred svog vrta u naselju Trnsko
Trnsko - Danas smo zatekli gđu. Nadu, kako uređuje svoj vrt u naselju Trnsko. Odnosila je na deponij osušene i usahnule stabljike, biljke...

- Dobar dan gđo. Nado! Kakva je bila godina u vašem vrtu?

- Dobar dan i vama. Vi ste iz nekih novina?

- Mi smo sa portala Rotor, vjerovatno ste čuli za nas, koristite li se - internetom ?

- Moram priznati kako se koristim jako malo, no čula sam za vas, rekli su mi kako vi pišete o našem Novom Zagrebu i o nama "malim ljudima".

- Ma, gđo. Nada ne postoje "mali ljudi", postoje samo ljudi i oni drugi .... Svi smo mi veliki i važni.

- Ove godine, doista ne znam kako je drugima, no meni je nekako prosječan rod u vrtu, bez obzira što je godina bila sa dosta sunca.

- Koliko već dugo uzgajate vrt?

- Uzgajam ga, sada je već peta ili šesta godine. Uzgajam ga od kako mi je suprug preminuo. Moram priznati kako mi vrt, zaista puno znači. Radost i trud, kada nešto posadite, stavite u žemlju i promatrate, kako niče, izrasta, sazrijeva i rađa. To je prekrasno, svako to razdoblje je ispunjeno nadom, ljubavlju, snagom, kojom isto tako i vrt uzvrća meni. Kada bi gledali finacijsku dobit, tada mislim kako bi malo nas moglo kazati, kako je nešto posebno  - profitirao. Uglavnom su to premale površine i količine, da bi se tu ostvario neki komercijalni uspjeh. No, na to rijetko tko i pomišlja na to, od nas koji uređujemo i obrađujemo ove vrtove. Kao što sam već i spomenula, prekrasno je živjeti i radoovati se sa svakom biljkom u vrtu, ali isto tako znati, kad dođe vrijeme berbe, kako je sve zdravo, bez ikakvih dodataka... Naime. ja gnojim samo kompostom, koji sama skupljam i kompostiram. 

- Kako vidimo ovdje ima dosta vrtova...

- Da ima dosta vrtova, no na žalost neki su vrtovi zapušteni, ostavljeni.... "Vlasnici" su se odselili ili pak preminuli, pa sada vrtovi stoje, tužni, zabrinuti, napušteni .... Moram priznati, kako mi je doista žao! Žao mi je također i konstatirati, kako su se ljudi i ovdje (gdje bi pomislili, kako nije !)  otuđili. Sve je manje, smijeha, pozdrava, pomoći jedno drugome, razmjena sjemena... Što je razlog tome, zaista ne znam. No, bilo kako bilo moram priznati, kako sam zbog toga tužna. 

- Nećete ovo sve objaviti što sam kazala?  Možda nisam dobro govorila?! Ako želite nemojte sve objaviti.

- Zahvaljujemo vam gđo. Nado na ugodnom i iskrenom razgovoru. naravno kako ćemo objaviti zaista sve, ne pada nam na pamet bilo što kratiti ili mijenjati. Kako vidimo i to su sve vrtovi naselja Trnsko. Naime, vrtovi su i ono što se ne vidi, ali se osjeti, baš kao i život, zar ne ?

Na kraju nas je gđa. Nada darovala svojom rajčicom, na koju je vidno ponosna.

- Ovaj paradajz nema nikakve dodatke pri uzgoju ...

- Zahvaljujemo vam gđo. Nado, na ukusnim rajčicama ali i na prekrasnom druženju u ime svih čitatelja portala Rotor.




















Nema komentara:

Objavi komentar