![]() |
Anita Zlomislić, kustosica izložbe |
Remetinečki Gaj - U Galeriji Vladimir Bužančić premijerno će biti predstavljen novi fotografski ciklus Darka Bavoljaka, u okviru godišnje programske koncepcije Galerije Prostor naš svagdašnji.
Fotografije napuštenih zagrebačkih izloga propalih dućana i obrta nastavak su i svojevrsna nadogradnja umjetnikovovih ranijih ciklusa: Budućnost (1994.) koji je dokumentirao ratom razorenu i napuštenu industrijsku baštinu, Putovanje (2014.) u kojem se putne panorame nižu kao prizori egzistencijalnog stanja, Dubrava (2016.) koji je dokumentirao grafitima devastirana pročelja zgrada te Žitnjak (2017.) gdje sama lokacija Galerije AŽ, točnije njezin ulaz i izlaz, postaje sadržaj rada. U svim navedenim ciklusima, jednako kao i u najnovijem Izlozi, Bavoljakov pogled usmjeren je ka specifičnim loaklitetima koji emaniraju jednako tako specifičnu atmosferu društvenog trenutka.
U Izlozima,
Bavoljak društveni proces koji mijenja sliku grada promatra prije svega kao
vizualnu, a ne društvenu činjenicu.
Ove fotografije ne dokumentiraju i nemaju za cilj
biti memorije onoga što nestaje niti su usmjerene na socijalnu kritiku.
Manipulacijom oštrine i kadriranjem, Bavoljak je izloge pretvorio u apstraktne
slike (images)
u kojima je nestala predmetnost, prizivajući u sjećanje dekolaže Mimma Rotelle
i apstraktno slikarstvo. Ne komentirajući društveni proces kao uzrok slike,
Bavoljak ukazuje na moment u kojemu je proces nestajanja započeo i klizi ka
raspadanju u bezobličnost socijalne entropije, koja se, paradoksalno, za autora
pojavljuje i kao neka nova mogućnost slike.
Darko Bavoljak rođen je u Zagrebu 1961 godine. Završio je studij snimanja na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Fotografijom se počeo baviti početkom osamdesetih. Tijekom studija objavljuje fotografije u Poletu, Studenskom listu, Svijetu, Startu i mnogim drugim tadašnjim novinama i časopisima. Danas djeluje na području fotografije, filma, konceptualne umjetnosti i kustoskih koncepcija.
Njegove fotografije se nalaze u privatnim kolekcijama, te u zbirkama fotografija Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci.