.

utorak, 5. rujna 2017.

Kad klijent radi

Novi Zagreb Klijent je ona osoba koja je odlučila mijenjat postojeće stanje u kojem se nalazi i spremna je poduzeti sve potrebne koraka kako bi se pomaknula s jedne pozicije na drugu. Stanje je duži vremenski period koji je nastao od zbog učestalosti nekih uzastopnih radnji, misli i osjećaja. Radnje mogu osim misli i uvjerenja biti aktivnosti koje osoba uzastopno ponavlja. One se još mogu nazvati strategijama koje osoba neprestano poduzima kao dio svojih resursa kako bi ostvarila ono što želi. Ovdje govorimo o svim onim neučinkovitim strategijama koje osobu dovode u stanje u kojem ne želi biti. Kad se stanje produlji na jedan dulji period, ono postaje iscrpljujuće, beznadno i potrošno, s tim više što se željeni rezultati nikako ne vide.  To je trenutak kad osoba postaje klijent te sebi izabire vodstvo s kojim će raditi. Vodstvo na putu promjene stanja je stručna osoba u oblastima osobnih promjena.

Klijent je osoba koja je odlučila izaći iz statičnog stanja u aktivno. Upravo je akcija je preokret koji je najteže započeti, zato mnogi i ne postaju klijentima. Prisjetite se kada ste u kratko vrijeme dali na faksu more ispita, a onda je odjednom nastala stanka iz koje se dugo niste mogli izvući. Taj period vas je izluđivao, a izbjegavanje započinjanja ste konstantno prolongirali za sutra. Ova situacija je prisutna u većini naših životnih situacija. Od posla, odnosa u obitelji, odnosa s prijateljima, u vezi, u zdravlju, prehrani itd.

Svi resursi su u nama 


Onda nakon duge stanke odgađanja spremanja daljnjih ispita nešto je prelomilo kritični trenutak. Možda smo se preplašili oglasa koji smo pročitali na vratima faksa jer su u njemu bili navedeni zadnji rokovi i moguće sankcije. Možda nam je bio ponuđen posao koji možemo prihvatiti samo ako oslobodimo određeni mjesec od ispita. Val raznoraznih motivacija je krenuo i kotač se pokrenuo. To trenutak nam je bio potreban. Tako malo u startu, a tako dugoročno u budućoj perspektivi. Opet smo pobijedili sami sebe.

Kada klijent pronađe taj zamašnjak sve krene vrlo silovito. Tu se sada javlja jedna, ne baš dobra informacija koju procesuira naš um.

Kod studenta su to bile, koliko se sjećate, vanjske okolnosti ,a kod klijenta je to vodstvo. Oni svoje akcije ne pripisuju sebi nego neki drugim izvorima. Na takav način razmišljanja utječe naša podsvijest koju treba doskočiti novim uvjerenjima. Sve resurse koje smo pokrenuli se već odavno se nalaze u nama i stoga su čista, naša  zasluga. Mi smo ti koji smo krenuli u akciju i sada je održavamo ili korigiramo. Ne dopuštamo da nas ponovo odvede u neko novo stanje, neko novo mrtvilo.

Hvaliti i podsjećati na sebe 


U trenucima novih stanja ili situacija, koje nas ne zadovoljavaju, klijenta vodstvo podsjeća na manje i veće uspjehe kako bi ga vratilo na početak odakle je sve krenulo. Naglašavam da nema manjih ni većih uspjeha, to su jednostavno uspjesi. Da nije bilo klijenta vodstvo samo po sebi ne bi ništa značajno učinilo. Tu je prednost rada s klijentom kada vraćanje na stara uvjerenja više nije moguće. Pomaci bili oni mali ili veliki nam pričaju o učinkovitosti ili ne učinkovitosti nekih uvjerenja.

Uvjerenja su programi 


Uvjerenja mogu biti naslijeđena. Takva su uvjerenja usvojena u djetinjstvu, u obitelji i van nje. Naša vlastita uvjerenja zbroj su naših promašaja i uspjeha sročena u nekim rečenicama koje koristimo u svakodnevnom govoru.  Sva uvjerenja koja smo usvojili, bila ona naša ili ne, bila ona proizvod naših životnih pogrešaka programirane su smjernice na našem životnom putu. One nas oblikuju, određuju naša ponašanja, komunikaciju, odnose, izbore i poglede na svijet i na naš cjelokupan život. Na sebe, na ljude i situacije oko nas. Kad znamo da smo ih sami kreirali ili uzeli od drugih, onda je lako zaključiti kako ih počistiti i zamijeniti upravo onim uvjerenjima/programima koji su nam potrebni da bi izašli iz statičnog stanja i aktivno se kretali prema željenom.

Ograničenja


Zašto je tako lako predstaviti osobu koju znate duže ili onu koju znate kraće? Odgovorit ću vam, jer nemate njezina ograničenja. Ograničenja nas sputavaju, stalno nešto važu, uspoređuju s prošlim situacijama, mogućim budućim događajima. Um i tijelo su jedna tvorevina. Nepromijenjen um neće davati nikada nikakve nove rezultate. Bez obzira što uvodimo neke novosti u svoj život, ako um nije počišćen od svi starih uvjerenja, naše napredovanje postat će potpuno nazadovanje.

Svatko ima svoj model svijeta 


Različiti rakursi gledanja davat će različitu sliku. Picassove slike su upravo plodovi različitih kutova gledanja u jednoj slici. Njegov rad prikazuje ljudski um i njegov unutarnji izgled i način rada. U nama su svi kutovi dostupni, a samo je jedan u opticaju i on stvara naš model svijeta. Niti dva supružnika nemaju isti model svijeta. Međusobno poštivajući ovu pretpostavku stvarate harmonija u kojoj nema sukoba. Model svijeta je poželjno mijenjati u skladu s onim što izaberemo. Da bi klijentova akcija saživjela i dovela do poželjnih promjena on treba mijenjati, u prvom redu, sliku svog modela svijeta. Sjetite se studenta kojeg je iz apatičnog stanja izvukao novi pogled na svijet. U jednom primjeru to je bila slika svijeta u kojem on radi i zarađuje novac, isprepletena emocijama ponosa i velike vrijednosti. U drugom slučaju to je slika trenutka u kojem ne želi izgubiti godinu i željeno zvanje i zanimanje. Te male, blic slike su ono što pokreće klijenta. Um funkcionira putem slika i to ste već vjerojatno puno puta čuli. Ako ste u zarobljenoj I bezizlaznoj situaciji vaša slika će biti statična i uokvirena, dok u suprotnom slučaju ona će biti veća, bez granica i dinamična.

Ukoliko nas to što radimo ne dovodi do željenog cilja, nemoj to više raditi 


Prolongirajući svoju akciju student nije dolazio do željenog cilja. Prihvaćajući akciju postigao je ono što je vidio čitajući oglas. Slika je bila velika i dinamična. Vidio je sebe. Kolika je akcija, 10% ili 90%, nije upitno, bitno je da je akcija. 10% će nas , u svakom slučaju dovesti do 90%, a ništa u još veće ništa.

Lako je izabrati kada imate samo dvije opcije. Da ili ne? Idete ili ne idete? Radite ili ne radite? Aktivni ste ili ste neaktivni?

Odluke su u stvari vrlo jednostavne. Nema između. To je naš izbor. I uvijek je dobar za nas. Ponekad je potrebno stati i razbistriti sve najsitnije elemente i staviti ih na odgovarajuće mjesto.

Kada je polica posložena, možemo prebrojati koliko stvari imamo. Zatim odvojiti koje su potrebne, a koje su nepotrebne.

Klijent je osoba koja je odlučila posložiti, naoko nemoguće.
Kakva je vaša polica?

Znate li što je na njoj višak i što više ne trebate. Revizije treba raditi periodično, zar ne?

A kako je kod vas?