.

subota, 22. srpnja 2017.

Sa mojim vijećnicima vrlo učinkovito ćemo iskoristiti pruženi nam mandat

Novi Zagreb - Ovih dana smo iskoristili priliku te prvi porazgovarali sa novoizabranim predsjednikom Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / istok, g. Milenkom Arapović. 

Milenko Arapović je obiteljskio čovjek sretno oženjen, otac troje djece i ponosan djed dvoje i u očekivanju još unučadi. Svoju naobrazbu  je uspješno završio u Pedagošku akademiju ovdje u Zagrebu, matematiku i fiziku. Svoj radni vijek je započeo u Ledo d.d. gdje je i danas u radnom odnosu nakon 38. godina. U ovoj vrlo uspješnoj tvrtci cijeli radni vijek obavlja menadžerske poslove, gdje uz ostalo obnašao dužnosti predsjednik Sindikata, Radničkog vijeća. 

Ovdje treba istaknuti kako se određeno vrijeme angažirao i u Nezavisnim hrvatskim sindikatima te vrlo uspješno obnašao dužnost dopredsjednika. 

Kako možemo iščitati iz životopisa ovog vrlo elokventnog, energičnog, ustrajnog i fizički vrlo korpolentnog "dvometraša", kroz njegov se cijeli život (ne samo radni vijek) vrlo snažno nazire određena crta empatije prema radništvu, solidarnosti i socijalnoj pravdi.



Milenko Arapović, predsjednik
Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / istok
 - Prije svega zahvalio bih svim ljudima, odnosno građanima koji su izašli na birališta, bez obzira za koga glasovali,  želeći na taj način mijenjati na bolje trenutno stanje u našoj Republici Hrvatskoj. Naravno kako posebno zahvaljujem  onima koji su svoj glas i svoje povjerenje uputili mojoj malenkosti i političkoj stranci koju zastupam.

Baš kao i dosada u cijelom svom životu i ovoga puta i na ovoj funkciji ću zastupati svoja uvjerenja, koja su usmjerena, kako već pretpostavljate u smjeru  solidarnosti i socijalne pravde, jer realno gledano  - Novi Zagreb / istok je jedno radničko i umirovljeničko naselje.

Naime, kada kažemo Novi Zagreb, zbog pridjeva Novi zna nas zavarati. Naime kada kažemo novi, tada pomislimo da je to nešto novo, mlado, međutim Novi Zagreb je već stari grad. 

Naime, npr. U naselje Dugave koje se izgradilo među posljednjima, tu su se uselili građani koji su u to vrijeme već imali djecu, znači  bili su dobi oko 35. godina. No danas ti ljudi, ako su živi imaju 85 / 90 godina.

Znači, promatrajući realnu stvarnost ovim očima, tada ne možemo više govoriti o novim naseljima. Mi u Novom Zagrebu, praktično ni nemamo nekih novih naselja ( možda jedan dio naselja Središće, naselje Kamenarka i Veliko polje).

- Možete li nam reći nešto o planovima Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / istok u slijedećih četiri godine?

-  Kada sam već spomenuo kako Novi Zagreb baš i nije tako mladi grad, želio bih istaknuti kako na našem području u 11 naselje živi nešto više od 60 tisuća stanovnika, a tu na žalost djeluje samo jedan - Sveta Ana Dom za starije osobe - koji uz nadljudske napore,  skrbi o cca 1 300 ljudi, što smješteni u stalnom boravku, u dnevnom boravku i oni koji se obilaze u svojim domovima.

Znači, idealno bi došao barem još jedan "Starački dom". 

Na žalost, demografija je takva kakva je, pa nam  Dječji vrtići i škole sve manje trebaju. Naime, očito će se morati poraditi na tome. Sada, koliko ćemo mi moći poraditi na demografskoj situaciji ? Možemo svi. Možemo od Mjesnih odbora, Gradskih četvrti, Grada i države, ako ćemo stvarati nekakve pretpostavke i uvjete za bolji , jednostavniji i lakši život svih ljudi. Tada će  se i ostvariti bolja demografska stvarnost.

 Ja dolazim iz naselja Veliko polje, koje je relativno - mlado!  No, to ističem iz razloga , što sam ostao zatečen pozitivnom činjenicom , a to je bebyboom!

Naime, kada prođem ulicama, u svakoj ulici ugledam deset dvanaest djece i mlađe obitelji. Jako mnogo ima dječjih kolica na ulici, tako da jako mnogo morate paziti, kada prolazite i vozite. Moram priznati kako me to čini radosnim i kako to iznimno lijepo izgleda. Iskreno bih volio da se takvo što događa i u ostalim našim naseljima Dugavama,  Travnom,  Sloboštini...u svim naseljima. Pa i u cijelom Gradu, ali i u Državi.

Nadalje mislim kako svako naše naselje zaslužuje imati zdravstvenu ambulantu, vezano uz činjenicu koju sam već prije istaknuo , a to je prosječna  iznimna duboka starosna dob stanovnika. u ovom trenutku bi bilo idealno da i dva - malo bliža naselja - imaju jednu zajednički ambulantu ( npr. naselje Travno i Utrine) . Pa neka radi, npr. ujutro za stanovnike naselja Travno, a popodne za stanovnike naselja Utrine.

Također planiramo neke od postojećih objekata adaptirati, poboljšati . Znači stvoriti preduvjete za jedan kvalitetniji život i napraviti gdje god je moguće neki parkić, neko šetalište, uraditi za djecu dječje igralište. Također izgraditi i parkove za životinje. I sami vidite, gotovo svaki stan ima ponekoga kućnog ljubimca, kojima bi trebali osigurati neke barem minimalne uvjete, kao Grad.

- Najavljuje se kako će Vijeća mjesnih odbora u buduće imati veće ingerencije ...

- Hoće, hoće. No u tom slučaju će imati i veće obaveze i veću širinu... Naime, ja ću insistirati na potpunoj slobodi, kako bi sami o svom prostoru odlučuju o onome o čemu oni mogu odlučivati. 

Znači, "Male komunalne akcije" i dalje ćemo kontrolirati u Vijeću gradske četvrti Novi Zagreb / istok. Službene prostorije i njihov rad organizirati će Vijeća mjesnih odbora. mi se u taj dio nećemo miješati. 

A, ja ponavljam sam po sebi, imati će čitav moj suport i cijelog mog okruženje, da urade sve ono što je najbolje da urade za svoje naselje. 

Oni će imati i veće naknade , nego što su ih imali do sada - ruku na srce. Tu je Grad pokazao, očito jednu novu stimulirajuću dimenziju, htio je da ih malo više angažira, da im da malo više odgovornosti, ali će to usput i nagraditi.

Od njih ćemo očekivati, da na svakoj "kordinaciji" koju ćemo održavati redovito uz mene - svakog mjeseca zajedno sa službama lokalne samouprave - da nas redovito izvješćuju o stanju, situaciji i problemima u tom određenom Mjesnom odboru. Mi ćemo zajedno sa njima i sa Gradom nastojati riješiti što je moguće više, nekih situacija koje nisu zadovoljavajuće građanima.

- Kao biciklista, bih vas zamolio u ime svih biciklista ne samo Novog Zagreba, već cijelog Zagreba, te cijele Republike ( Zagreb je sve veće turistička meka i mnogih bicuiklista ne samo iz Europe, već cijelog svijeta!) da  usmjerit svakako više pozornosti (nego što je činjeno do sada!) na biciklističke staze, te ostalu prometnu signalizaciju....

- Ono, što možda ne znate, Novi Zagreb / istok je najzeleniji dio Zagreba. Na daleko ima najviše zelenila i kod nas najviše posla ima "Zrinjevac". U Novom Zagrebu / istok je  izgrađena biciklistička staza, tako da  praktično iz Grada Velika Gorica,   sada možete vozeći bicikl - doći u sam centara Grada Zagreba.

Ja znam kako po naseljima tipa Zapruđe, Sopot, Jakuševec  i ostalim ne dostaje biciklističkih staza, ali evo - jedan od zadataka , će nam biti i to, da prepustimo Mjesnim odborima da sami snime i vide. Naime, htjeli bi iskoristiti i njihove potencijale.  

Gledajte, ima stanovnika koji su po struci inženjeri prometa, koji tu tematiku poznaju, pa neka se skupa sa njima uključe, pa neka zajedno ponude prijedloge, riješenja a mi ćemo ta prijedloge  "gurati" dalje. 

Naime, i sam volim voziti bicikl iako imam dosta kila!

Za kraj bih istaknuo moj moto, što sam rekao i vama i nekim drugim javnim medijima - ja možda nisam najbolji predsjednik, koji je bio do sada na ovom Vijeću gradske četvrti Novi Zagreb / istok, ali sam siguran kako imam  najbolje Vijeće i odlične Vijećnike i nema nikakvog razloga da ne napravimo jedan značajan iskorak u odnosnu na naše prethodnike ali u korist naših građana.

Na kraju bih vam se htio zahvaliti u ime građana na radu i trudu kojim redovito pratite sva javna zbivanja, kako ovdje kod nas na "istoku" tako također i na "zapadu " našeg Novog Zagreba.