.

ponedjeljak, 29. kolovoza 2016.

Dobro se dobrim vraća

Siget - Danas smo posjetili prostorije Gradske organizacije Crvenog križa, ovdje u Sigetu br. 18c gdje se svakog mjeseca održava akcija dobrovoljnog darivanje krvi. Kako smo imali priliku vidjeti darivanje započinje pregledom hemoglobina (željeza) u krvi koje vrši tehničar laganim ubodom sterilnom lancetom u jagodicu prsta davatelja, a zatim slijedi liječnički pregled koji potvrđuje sposobnost čovjeka da daruje krv. U ugodnom ležećem položaju darivatelju se uzima krv iz kubitalne vene kroz sterilni sistem u sterilnu plastičnu vrećicu za uzimanje krvi. 

Također smo uspjeli doznati od vrlo susretljivih  organizatora ove akcije, kako količina darovane krvi iznosi 450 ml (manje od 13% ukupnog volumena krvi odraslog čovjeka). Gubitak te količine je neškodljiv za zdravlje zdravog čovjeka. 



Danica Rakunić, organizator Akcije dovrovoljnog
darivanja krvi iz Gradske organizacije
Crvenog Križa Grada Zagreba
- Ovdje u našim prostorijama u naselju Siget, održavamo našu akciju Darivanja krvi, jedan puta mjesečno , prema Planu, koji izrađujemo u dogovoru sa Hrvatskim zavodom za transfuzijsku medicinu, koji nakon našeg dolaska izlaze na teren. Prikupljenu krv odvoze, prerađuju je i distribuiraju po bolnicama.

- Možete li nam reći kakav je odaziv građana?

-  Odaziv građana je dobar, sa obzirom da je još uvijek ljeto i da obično u ljetu nam nedostaje krvi.

Ovo ljeto je bilo dovoljno zaliha, sada u zadnjih nekoliko dana ima manjka na trenu "negativnih"  krvnih grupa. No, na sreću dosta se i tih darivatelja sa tom krvnom grupom odazivaju malo više i uspijemo ostvariti plan i dnevne potrebe popuniti.

- I za kraj , što bi poručili našim građanima?

- Pozivam naše građane da se svakako odazivaju ovakvim akcijama, jer je ovo humani čin i  nešto najplemenitije što mogu učiniti, za sebe ali i za cjelokupno naše društvo, te se osjećati se dobro, nakon toga - što su nekom pomogli.



Hrvoje Vuković, dragovoljni darivatelj krvi
- Koliko dugo već dobrovoljno
 darujete krv?

- Oko nekih 18. godina. 1998 sa, po prvi puta darivao krv. Sada imam 38. godina. U vojsci sam darivao po prvi puta, kako bih dobio "slobodne dane". I kako sam sa tim započeo, tada su mi rekli, kako je to jako dobro za krv, ali i ukupni organizam. Naime, kako se uslijed darivanja, radi u tijelu nova krv... Tako sam nastavio dalje sa darivanjem.

Koliko dao sada imate darivanja krvi?
- 23.

- Što bi za kraj rekli svim onima koji se još dvoume, koji su još uvijek neodlučni?

-  Nema straha od ničega. Zaista je bezbolno, a osjećaj kada se pomogli nekom je zaista neopisiv.

  


Zlatko Stiskalov, dragovoljni darivatelj krvi
- g. Stiskalov, koliko ste puta darivali svoju krv do sada ?

-  89. puta.

- Možete li nam reći što je vas motiviralo, na tako veliki i humani put ?

-  Motiviralo me to.. 1968? je bila cijepljenje protiv variole... Nisu me htjeli cijepiti, dok moj otac nije doveo tri zdrava davaoca... Evo, to me motiviralo da ja budem dragovoljni darivatelj. Da drugi ljudi koji trebaju cjepiva, da ne prođu poput mene ... Eto, samo toliko ...













Nema komentara:

Objavi komentar