ponedjeljak, 11. travnja 2016.

Čarolija maslinovog ulja

Novi Zagreb - Maslinovo ulje obiluje dobrim masnoćama. Najvažnija je oleinska kiselina. Upravo zbog nje je maslinovo ulje najzdravije. Bogato je još i vitaminom E, beta karotenom, te fitosterolima koji su odgovorni za apsorpciju kolesterola u krvi.
Posebno ekstra djevičansko maslinovo ulje sadrži dosta vitamina E i brojne druge tvari s antioksidativnim učinkom. Stoga, obogatite li hranu koju jedete maslinovim uljem, na taj se način možete zaštiti od štetnog zračenja iz okoliša.
Osim toga, maslinovo ulje sadrži prirodnu kemikaliju koja ublažava bolove poput lijeka ibuprofena. Ovaj podatak ide u prilog dosadašnjim tvrdnjama kako je mediteranska, odnosno dalmatinska prehrana najzdraviji izbor za dug život i zaštitu od bolesti.  Vitamini i antioksidanti u svježem povrću, ribi  i crvenom vinu smatraju se ključem zdrave prehrane i dijeta, pridoda li im se analgetičko djelovanje maslinovog ulja, garancija su zdravog života.
Istraživanje je pokazalo kako 50 grama ekstra djevičanskog maslinovog ulja ima jednak učinak kao desetina doze ibuprofena koja se propisuje odraslim osobama kod bolova poput glavobolje. Iz tog podatka se da zaključiti kako maslinovo ulje neće trenutno moći ublažiti glavobolju, ali može imati dugoročne učinke, te u konačnici spriječiti njeno pojavljivanje.
Maslinovo ulje smanjuje i rizike srčanog udara.
Osobe koje kuhaju na maslinovom ulju ili ga dodaju u salate imaju za 41 posto manje rizike srčanog udara od osoba koje ga nikad ne jedu.
Znanstvenici koji su proveli istraživanje u kojem je sudjelovalo 8.000 ljudi kažu kako sve starije osobe žive duže ako u prehrani koriste maslinovo ulje.
U istraživanje su uzeti ostali prehrambeni faktori, fizička aktivnost, težina i drugi rizični faktori, ali se pokazalo kako maslinovo ulje ima pozitivan učinak na sve osobe.
Maslinovo ulje sadrži omega-6 masne kiseline koje pomažu tijelu da se bori protiv upala i kroničnih srčanih oboljenja, reguliraju krvni tlak i pomažu u borbi protiv drugih bolesti poput artritisa.
I male količine maslinovog ulja snižavaju krvni tlak.
Istraživanja sugeriraju kako male količine maslinovog ulja koje se dodaju u nemediteransku prehranu mogu pomoći sniziti krvni tlak.
Vjerojatno ste već ranije čuli kako je mediteranska prehrana dobra za vaše srce, ali sada znanstvenici kažu da i neke izolirane namirnice koje se obično koriste u mediteranskoj prehrani imaju pozitivan učinak na zdravlje krvožilnog sustava.
Nakon što su dodali 25 ml maslinovog ulja tijekom dana u svoju prehranu tlak kod promatranih osoba je značajno smanjen.
U eksperimentu je redovita konzumacija maslinovog ulja uspjela sniziti krvni tlak kod osoba koje ga inače nisu imale u svojoj prehrani, ali dodavanje maslinovog ulja nije imalo učinka kod osoba koje su već od ranije koristile maslinovo ulje u svakodnevnoj prehrani.
Također je dokazano da se u žena koje svakodnevno konzumiraju maslinovo ulje smanjuje rizik oblijevanja od raka dojke za 45%.
Nemojte pržiti na djevičanskom maslinovom ulju.
Ekstra djevičansko maslinovo ulje je bogato omega-6 masnim kiselinama i drugim korisnim supstancama koje pomažu tijelu da se bori protiv upala i preveniraju nastanak nekih kroničnih oboljenja. Mnogima se i okus ovog ulja jednostavno najviše sviđa pa ga vole koristiti.
Međutim, ovaj tip ulja je manje prerađen od drugih vrsta i ima nižu točku dimljenja, odnosno na nižoj temperaturi od ostalih ulja gubi kvalitetne sastojke.
Jednom kada dosegne svoju točku dimljenja  mijenjaju se komponente i počinje sadržavati više slobodnih radikala, štetnih molekula koje oštećuju stanice tkiva.
Zbog toga ekstra djevičansko maslinovo ulje nije dobar odabir za prženje i kuhanje, nego ga koristite za hladne marinade, dresinge i salate.