.

utorak, 29. ožujka 2016.

Iskrivljeni mitovi o djevojčicama

Novi Zagreb - U našoj kulturi još uvijek postoje određene predrasude o ženama općenito, pa tako i o onome što djevojčice žele i vole. Ispod su mitovi o djevojčicama i znanosti koji još uvijek vladaju iako sva istraživanja i činjenice govore suprotno.
#Prvi mit. 
Većina djevojčica je od samog početka školovanja manje zainteresirana za prirodne znanosti od dječaka.
Istina: U osnovnoj školi isti broj dječaka i djevojčica ima pozitivan stav o znanosti. Međutim, već u prva četiri razreda osnovne škole dečkima se više zadaju praktični radovi, a djevojčice usmjerava prema književnosti i umjetnosti. Zbog toga ni one rijetke djevojčice koje se odluče sudjelovati u takvim projektima ne uspijevaju, jer im nedostaju ženske prijateljice s kojima bi zajednički radile na znanstvenim projektima. Isto se nastavlja i u višim razredima.
#Drugi mit  
Poticanjem djevojčica da se bave prirodnim znanostima dječacima opada zainteresiranost.
Istina: Zapravo, poticanjem bavljenja jednakim aktivnostima djevojčica i dječaka povećava se zanimanje dječaka. Dječaci u takvim trenutcima misle kako i oni to mogu raditi jednako dobro ili bolje i ne odustaju.
#Treći mit
Učitelji i nastavnici matematike u današnje doba više nisu naklonjeniji dječacima.
Istina: Naklonjenost je zapravo još uvijek prisutna, a učitelji češće komuniciraju na satovima matematike s dječacima nego djevojčicama. Učitelj će često pomoći nekom dječaku objašnjenjem kako se izvodi neki zadatak, dok kada ga isto upita djevojčica učitelj će najčešće cijeli zadatak odraditi za nju, ostavljajući djevojčicu da radije gleda nego da radi.
#Četvrti mit
Ako djevojčicu ne zanima znanost roditelji jednostavno ništa ne mogu učiniti.
Istina: Djevojčice se može motivirati za znanost ako im se objasni kojim se sve zanimanjima mogu baviti ukoliko budu dobre u tim predmetima. Za ovaj problem otežavajuća je okolnost to što je u osnovnoškolskim udžbenicima prikazana uglavnom stereotipna žena – majka i domaćica – a rijetke su slike žena u laboratorijima, arhitektonskim uredima i sl. Roditelji bi trebali informirati djevojčice o karijerama znanstvenica, a ne dopuštati da ih stereotipni mediji informiraju jedino o ženama pjevačicama, manekenkama i voditeljicama.

Nema komentara:

Objavi komentar